Wat betreft de 1100, de ICR BKD's zullen niet in 1x zijn afgeleverd, maar de kans is wel groot in 6 weken tijd. Immers, er reden vele slagen per dag en de 1100 was destijds nog de grootste locserie.
Allereerst complimenten voor dit zeer boeiende draadje. Wellicht kun je hier iets mee, maar de Piko Silberlingen kun je qua hoogte prima matchen met de onlangs uitgebrachte Fleischmann UIC-X rijtuigen
Drie donkerblauwe bestelbusjes in donkerblauw
Kijk Jeroen, dit is nou recht kletsen wat krom is…
Je bent nogal wat van plan! Twee treinen met VW's... Een merkwaardige vorm van verslaving, maar enkel schadelijk voor de portemonnee en bovendien goed te behandelen
Twee treinen is nodig, omdat het anders net een materieelshow lijkt. Jeroen
Twee treinen met VW's... Een merkwaardige vorm van verslaving, maar enkel schadelijk voor de portemonnee en bovendien goed te behandelen
Zou toch wat wezen als die drie donkerblauwe bestelbusjes niet donkerblauw zouden zijn
omdat het anders net een materieelshow lijkt.
Zelf heb ik het weer met 1100en.
Als je onder de voorbumper van de Passat’s ook de carrosserie kleur spuit, lijkt hij wat meer op generatie I
Overigens mis is nog een roedel Golfjes I B op de trein
Eens.
Het mooie van midden jaren ‘70: het was bij NS toen één grote matshow
Macho Jeroen
Een lege autotrein is natuurlijk wel logisch, want dat spul moet (leeg) ook weer terug naar het thuishonk.
Een wereld van verschil van de 1100en die ik uit mijn jeugd herinner van Minitrix (en die waren toen al best fraai).
Mijn verzameling bestaat inmiddels uit 8 stuks: 4x neusloos: turkoois (Roco), Berlijns Blauw (Roco), Berlijns Blauw met logo (Piko), Geel grijs (Roco)4x met neus: 2x Geel grijs (Hamo), 1x Berlijns Blauw (Hamo), 1x Geel grijs (Piko).
De Berlijns Blauwe Roco en 2 Hamo's staan op de nominatie om te vervangen door Piko's, de andere bewaar ik uit nostalgie
De ene heeft last van het dubbel moeten hebben van Plan U's, de andere van VW treinen. Zelf heb ik het weer met 1100en. Blijkbaar allemaal varianten van het modelspoorvirus? Groeten,Rogier
Dat is geen matshow, dat is een boeiend spoorwegbedrijf in een prachtige tijd. Een matshow is van elke uitvoering één exemplaar...
Voordeel is dat de lege rit altijd aan het begin van de middag hard door Oldenzaal rijdt, terwijl 's morgens een kwartier gestopt wordt. Als de lege rit door het modelstation rijdt, moet iedereen zich maar even omdraaien en het niet zien.
Dat is zeker geen materieelshow...
Ja, en daar zit nu net het verschil tussen een echte spoorwegonderneming met 1000 treinen en een modelbaan waar ik er 30 kwijt kan.... Met alle variaties in kleuren en lengtes (bij treinstellen) heb ik al zoveel verschillende materieeltypen en kleuren per type, dat mijn treinbaan nu zo goed als vol is. Tja en zoals Geert Wilders zegt: vol is vol. Ik kan wel treinen bij blijven kopen, maar ik kan ze simpelweg niet meer kwijt. Dus dan maar een materieelshow in de ogen van een enkeling, ik vind het prima. Ik ben erg blij met mijn collectie en ik denk dat ik een aardige weergave van de eerste helft van de jaren '70 op mijn baan heb.
Ik ben erg blij met mijn collectie
Kijk dit is ook weer recht kletsen wat krom is