...Ik heb het gevoel dat de module heel gevoelig is aan PWM en daar maakt mijn lok gebruik van tijdens accelereren, descelereren en de steam generator....
Bij sommige exemplaren zijn echter meetweerstanden gemonteerd met te grote tolerantie, waardoor het kan voorkomen, dat de module al bij 600mA ( of nog lager... ) als "kortsluiting" detecteeerd.Oplossing(en):......9- Lid worden van: https://www.facebook.com/groups/1151865658276152/ alwaar een ombouwbeschrijving staat om het gedrag van de 5013 voor eens en altijd te ontdoen van onterechte kortsluitmeldingen.
Wie heeft zo een DR5013 al aangepast?
1/ Verder had ik graag geweten hoe je met die andere keerlus modules het railcom verhaal aanpakt?2/ ( Mijn huidige log heeft geen railcom maar ik ga volgende week een railcom decoder bij inbouwen en ben heel benieuw of dit extra problemen gaat geven.3/ Ik veronderstel dat mijn loc dus redelijk wat stroom verbruikt.
Hallo Veroniek,De Digikeijs DR5013 functioneert als een volledige "RailCom" terugmelder, dus binnen de keerlus levert hij, naast een "normale" bezetmelding, ook zelfstandig de aanvullende RailCom informatie via de LocoNet aansluiting. Ik denk dat Stijn/Dr_Hippo daarop doelt.Groeten,Bert
2/ Waarom een decoder ? Er zijn ook RailCom "terugmelders" die je kunt bijbouwen, weliswaar alleen voor het melden van het loc/decoder nummer. Een tweede decoder in de loc zal niks anders doen, want die meet toch ook geen andere dingen in de toestand van de loc ?