Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 1700 transfers door Bahn-AG
Vandaag om 15:31:55
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 15:24:49
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 14:58:11
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 14:51:05
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 14:42:23
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Dat overkomt mij niet. door hervé
Vandaag om 14:39:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 14:10:16
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
Vandaag om 14:09:47
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Niels64
Vandaag om 13:16:43
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:21:57
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 10:24:10
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
  

Auteur Topic: 1 trein per 1.5 uur  (gelezen 1799 keer)

Henk Uijterwaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
1 trein per 1.5 uur
« Gepost op: 02 April 2008, 13:43:39 »
Ik lees net op een aantal nieuwsites dat de capaciteit van de Betuweroute op dit moment 1 trein per 1.5 uur is.  Een trein rijdt ongeveer 100 km/u, de lijn is 160 km lang, dus dit betekent dat er op dit hele baanvak maar 1 trein tegelijk kan rijden.

Kan iemand dit verklaren? 

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22503
Re: 1 trein per 1.5 uur
« Reactie #1 Gepost op: 02 April 2008, 13:46:12 »
De beveiliging is nog niet betrouwbaar genoeg. Dus wordt het hele traject momenteel als één blok beschouwd. Dat betekent inderdaad dat er in iedere richting maximaal één trein per anderhalf uur de Betuweroute op kan worden gestuurd.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re: 1 trein per 1.5 uur
« Reactie #2 Gepost op: 02 April 2008, 13:51:33 »
Zelfs als dat opgelost is gaan er maar 50 treinen per dag rijden. Vind ik eerlijk gezegd geen indrukwekkend aantal.

mvg,
Gert

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: 1 trein per 1.5 uur
« Reactie #3 Gepost op: 02 April 2008, 16:07:53 »
In het begin, omdat Duitsland de zooi vertraagd. vanaf Emmerich loopt alles vast, omdat er te weinig cappaciteit is. ::)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: 1 trein per 1.5 uur
« Reactie #4 Gepost op: 02 April 2008, 16:29:52 »
Daar denk ik heel anders over: zolang je in Emmerich niet van loc hoeft te wissel kan er zat over het baanvak Emmerich-Oberhausen heen, alleen na Wesel is het iets meer proppen. Tussen Emmerich en Wesel rijden gemiddelt 2 reizigerstreinen per uut per richting( de RE5, ICE, in de spits en dag rand de RB35 en enkele CNL's). Vanaf Wesel komen er 2x per uur een RB33 bij, maar dan blijft er ruimte zat om minstens 4 goederen treinen per uur per richting overheen te sturen naar mijn idee. Dus voorlopig zit er nog wel rek in en als de paden slim zijn ingedeeld zou er nog wel meer overheen moeten kunnen.

Groetjes Michiel

NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Henk Uijterwaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: 1 trein per 1.5 uur
« Reactie #5 Gepost op: 02 April 2008, 21:07:16 »
Bedankt, ik dacht dat je voor 4.7 miljard wel een goed werkende beveiliging erbij zou krijgen maar nee dus  :)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re: 1 trein per 1.5 uur
« Reactie #6 Gepost op: 02 April 2008, 22:34:50 »
Jawel, alleen is die dus nog niet af  ;)
« Laatst bewerkt op: 14 April 2008, 00:16:23 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »