Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute
door
Benjamin92
Vandaag
om 01:36:24
Her-(her-)beginnen
door
J. Brans
Vandaag
om 01:21:37
Grootspoor in Frankrijk
door
Thom
Vandaag
om 01:08:43
Wat was jullie allereerste loc?
door
Syb030
Vandaag
om 00:58:56
booster vraag
door
Martin Domburg
Vandaag
om 00:33:22
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Joz
Vandaag
om 00:04:18
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho
door
jandcargo
06 August 2025, 23:55:24
't Boemeltje
door
MOVisser
06 August 2025, 22:56:43
Göhrener Viaduct
door
MOVisser
06 August 2025, 22:53:48
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Wim Vink
06 August 2025, 22:36:12
Terugverende koppeling
door
phdirk
06 August 2025, 22:23:02
Update: baan in de tropen
door
Arjen52
06 August 2025, 22:21:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
06 August 2025, 22:12:23
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
Vislijn
06 August 2025, 22:02:52
Met welke tang knip je verenstaal?
door
Ronaldk
06 August 2025, 21:50:59
US diorama in H0
door
741230
06 August 2025, 21:07:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
741230
06 August 2025, 21:06:11
De fabriek - Spoor 0
door
Huup
06 August 2025, 20:48:34
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
RobbertJan
06 August 2025, 20:14:08
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
06 August 2025, 19:21:26
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
06 August 2025, 18:38:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Montanbahn
06 August 2025, 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
willyTEE
06 August 2025, 15:33:50
Vreemd probleem
door
Treintje_komt_zo
06 August 2025, 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
06 August 2025, 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
wob
06 August 2025, 12:41:02
Aachenau West
door
Wim Vink
06 August 2025, 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
06 August 2025, 12:37:12
Bauarbeiten im gange
door
Wim Vink
06 August 2025, 12:22:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
VAM65
06 August 2025, 11:09:35
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Vergelijkingen tussen verschillende merken
|
A.C.M.E. en Rivarossi : TEE Vesuvio en TEE Mediolanum
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: A.C.M.E. en Rivarossi : TEE Vesuvio en TEE Mediolanum (gelezen 6698 keer)
Rondje_HO
Offline
Berichten: 8159
Re: A.C.M.E. en Rivarossi : TEE Vesuvio en TEE Mediolanum
«
Reactie #15 Gepost op:
31 March 2021, 14:20:01 »
Daar ga ik in ieder geval wel van uit
Dat heb ik altijd zonde gevonden van de Jouef "Etendard" lok, daar zaten die borden al op vastgeplakt.
Gelogd
Met vr. groet, Martijn.
Mijn banen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70445.0.html
Nieuw; nu met foto's:
https://www.flickr.com/gp/151072373@N04/240tu5
ocram
Offline
Berichten: 67
Re: A.C.M.E. en Rivarossi : TEE Vesuvio en TEE Mediolanum
«
Reactie #16 Gepost op:
31 March 2021, 15:47:00 »
Hallo Willy,
Zijn de door jou genoemde rijtuigen van Rivarossi de laatste generatie (Made in China) of de generatie er voor (Made in Italy)?
Gelogd
willyTEE
Offline
Berichten: 361
Re: A.C.M.E. en Rivarossi : TEE Vesuvio en TEE Mediolanum
«
Reactie #17 Gepost op:
31 March 2021, 18:38:46 »
Zowel de 5 FS Mediolanum rijtuigen als de 8 Vesuvio bandiera rijtuigen zijn made in Italy : bij een aantal staat ook de ref 16180 onderaan het rijtuig
groet Willy
Gelogd
ocram
Offline
Berichten: 67
Re: A.C.M.E. en Rivarossi : TEE Vesuvio en TEE Mediolanum
«
Reactie #18 Gepost op:
31 March 2021, 23:11:46 »
De Made in Italy uitvoeringen zijn meen ik voor het eerst op de markt gekomen rond 1975.
Mooie rijtuigen, zeker voor die tijd. Let wel dat ze ondanks de lengte van 30cm niet exact 1:87 zijn. Rivarossi maakte destijds nog hun modellen in de schaal van circa 1:80-1:84
Daarnaast hebben ze een wat vereenvoudigde binneninrichting en geen kortkoppelingsmechanisme.
De acme zijn keurig op schaal 1:87 hebben een zeer gedetailleerd binnenwerk en kunnen kort gekoppeld rijden.
De laatste uitvoeringen van Rivarossi Made in China (zijn ex Lima Expert, ook Made in China) van deze Gran Confort rijtuigen zijn vergelijkbaar, zo niet beter, als de acme.
Groet
Marco
Gelogd
willyTEE
Offline
Berichten: 361
Re: A.C.M.E. en Rivarossi : TEE Vesuvio en TEE Mediolanum
«
Reactie #19 Gepost op:
01 April 2021, 14:23:07 »
hallo Marco ,
gelukkig maar dat de huidige rijtuigen na 30 j er beter uitzien . Het is inderdaad de binneninrichting die nu vrij basic is . Rijgedrag nog altijd oké . Toch een keer een rijtuig made in China proberen . Upgraden kan nooit kwaad . ik sta nogal huiverig tegenover Lima , zeker de oudere locs , en daardoor laat ik Lima expert dikwijls aan mij voorbijgaan . Als ik jou goed begrijp zou dit wel Oké zijn .
mvg Willy
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Vergelijkingen tussen verschillende merken
|
A.C.M.E. en Rivarossi : TEE Vesuvio en TEE Mediolanum