Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
Vreemd probleem door jerrytrein
Vandaag om 12:47:12
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door sncf231e
Vandaag om 12:19:06
Her-(her-)beginnen door BartvD
Vandaag om 12:02:57
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:27:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 10:45:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
booster vraag door Dirk
Vandaag om 10:28:12
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
05 August 2025, 23:31:12
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Terugverende koppeling door phdirk
05 August 2025, 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
05 August 2025, 20:24:48
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
05 August 2025, 19:58:56
  

Auteur Topic: Nederlands viaduct in h0  (gelezen 5016 keer)

RikM

  • Offline Offline
  • Berichten: 923
Re: Nederlands viaduct in h0
« Reactie #15 Gepost op: 23 March 2020, 10:23:26 »
Mooie vangrail  (y)  Doet me denken aan mijn studietijd toen we de kunstwerken met alle details nog op de tekentafel moesten uitwerken.  :angel:
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: Nederlands viaduct in h0
« Reactie #16 Gepost op: 23 March 2020, 10:57:05 »
Lekker suf alledaags ding, heerlijk!

Ryantjuh

  • Offline Offline
  • Berichten: 139
  • Aspirant machinist.
Re: Nederlands viaduct in h0
« Reactie #17 Gepost op: 23 March 2020, 11:16:11 »
Mooi gedaan zeg!

DaPeet

  • Offline Offline
  • Berichten: 55
Re: Nederlands viaduct in h0
« Reactie #18 Gepost op: 23 March 2020, 11:55:36 »
Wat fantastisch mooi zeg! Daar zal veel tijd in hebben gezeten, maar het resultaat is er dan ook naar!  (y)

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1598
Re: Nederlands viaduct in h0
« Reactie #19 Gepost op: 23 March 2020, 12:20:33 »
Herkenbaar, idd lekker Nederlands

En mooi ruim opgezet, vraagt om meer plaatjes (y)
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

MartinH0

  • Offline Offline
  • Berichten: 595
Re: Nederlands viaduct in h0
« Reactie #20 Gepost op: 23 March 2020, 13:26:25 »
Dat langzaam vorderen is heel herkenbaar. Belangrijk is dat je het leuk blijft vinden en zo te zien lukt dat heel goed. Mooi viaduct  (y)
Geeft mij weer inspiratie voor mijn op te zetten baan.
Met vriendelijke groet, Martin

Casmir

  • Offline Offline
  • Berichten: 650
Re: Nederlands viaduct in h0
« Reactie #21 Gepost op: 23 March 2020, 14:21:14 »
Ik vind het heerlijk om te doen,en ben er ook erg blij mee.
Het is echt een blikvanger op mijn baan.
Maar inderdaad dit maken kost verschrikkelijk veel tijd,maar dan heb je ook wat.

Casmir

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8858
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Nederlands viaduct in h0
« Reactie #22 Gepost op: 23 March 2020, 16:35:53 »
Over de vraag of ik een topic wil starten van mijn baan moet ik eerlijk zijn en zeggen dat ik dat niet doe.
Puur om het feit dat mijn vrije tijd zeer spaarzaam is,dus ook de vorderingen van de baan zeer langzaam gaan.
Mensen gaan dan vragen om updates,en dat kan ik niet waar maken.

Daar hoef je je natuurlijk niet aan te storen, maar het kan wel op je zenuwen werken. Je kunt het ook eenvoudige ondervangen. Door simpelweg het draadje "hier gebeurt niets" of "vergeet die update maar" te noemen, weet men wel dat er niets gebeurt ;). Mijn draadjes hebben op zeer onregelmatige tijd een update en dat boeit me eigenlijk niets. Ik ben ook maar wat aan het bouwen en dat vind ik leuker.
Aan de andere kant is jouw systeem daarin ook perfect. Gewoonweg een draadje openen wanneer er iets te zien is, en voor de rest zoek je het maar uit. :)

Overigens een prachtig viaduct heb je gebouwd. Ik ben er van onder de indruk.

Groet,
Michel

Zoedelaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 597
  • Den Zoedel; modeltramstad
Re: Nederlands viaduct in h0
« Reactie #23 Gepost op: 23 March 2020, 18:01:26 »
Maak je niet druk als je langzaam bouwt...... daar ben je niet de enige in. Het gaat er volgens mij om dat je plezier hebt, het moois dat je maakt deelt en leert van elkaar.
Hopelijk wil je je mening herzien want wat ik tot nu toe van jou heb gezien....... erg mooi en treffend Nederlands sfeertje  (y)
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling

* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'

Casmir

  • Offline Offline
  • Berichten: 650
Re: Nederlands viaduct in h0
« Reactie #24 Gepost op: 23 March 2020, 19:34:23 »
Een ieder bedankt voor alle fijne reacties.
Misschien een inspiratie om ook een viaduct te maken
of niet.
Dat mag iedereen natuurlijk zelf weten.
Het idee van het viaduct is eigenlijk ontstaan omdat ik niet wist wat ik met dat hoekje aan moest,op mijn baan
Iets waar we eigenlijk allemaal wel eens last van hebben.
Tijdens een fietstocht kwam ik op een viaduct terecht over het spoor bij Barendrecht,en toen dacht ik dat wil ik nou in het hoekje hebben.

Casmir

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3450
    • Mijn van-alles website
Re: Nederlands viaduct in h0
« Reactie #25 Gepost op: 23 March 2020, 19:54:15 »
Ook maar eens een echt nederlands viaduct gemaakt,niet voor treinen,maar voor auto's, fietsers en voetgangers.
Het komt boven op een dubbesporige spoorlijn te liggen.
[..]
[..]
In 1 woord: wauw! Het ding oogt echt ontzettend typisch Nederlands. Ik vrees dat ik daar voorlopig (eerder: nooit) de ruimte voor zal hebben.

Máár... er vallen mij wel wat zaken op:

De viaducten die ik ken (ik heb er geen goede foto's van, maar let er nu een aantal jaar veel meer op), hebben de straatverlichting altijd ergens staan waar 'het verkeer' in het algemeen er geen last van heeft.
Dat kan betekenen dat ze op een voet aan de buitenkant van het viaduct komen te staan.
Ook gangbaar is een kleine strook tussen fietspad en vangrail waar de boel geplaatst wordt.

Daarnaast, maar dat is persoonlijk en ook een kwestie van willen en kunnen, zijn lantaarnpalen met zo'n grote boog en sterk naar boven wijzend armatuur erg Duits/Belgisch. Een in kleine radius tot 90 graden gebogen lantaarnpaal oogt naar mijn mening veel correcter (en zeker Nederlandser!  ;) )

Het wegdek kan wel een dilitatie-voeg gebruiken ;) (das een scheiding tussen wegdelen, om krimp en uitzetten van de wegdelen op te vangen)

Wat me écht onmiddelijk opvalt: ik krijg de indruk dat de WUBO's veel te klein zijn. Op alle foto's die ik van die dingen heb, hebben de lampen zo'n beetje gelijk hangen met het hart van de bovenleiding en op de foto's díe ik heb, hangt de bovenleiding op de gangbare hoogte.
Daar de bovenleiding bij viaducten vaak 'duikt' en de lampen van de WUBO's op de foto's bij het viaduct alsnog veel lager staan (of lijken? vertekening?) dan de nog aan te leggen bovenleiding valt meteen op.