Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pfarrerwinkel bahn door DJV
Vandaag om 02:45:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door DJV
Vandaag om 02:43:24
Ontraxs 2026 door roadster36
Vandaag om 02:42:13
Modelwensen 2026 door Harander
Vandaag om 00:07:39
Roco 42616 door johan george
Vandaag om 00:05:28
Tandwielen Fleischmann BR 80 door Ferdinand Bogman
25 December 2025, 22:51:08
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
25 December 2025, 22:51:02
Even voorstellen Niels uit Den Haag door RallyAstra
25 December 2025, 22:47:57
Rondom Charlois door Alewijn
25 December 2025, 22:43:54
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door neudalhausenstadbahn
25 December 2025, 21:42:58
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
25 December 2025, 21:32:35
Yamorc 7001 dood door Reinout van Rees
25 December 2025, 21:16:47
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail door bellejt
25 December 2025, 21:05:38
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
25 December 2025, 20:31:55
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord door ruudns
25 December 2025, 20:03:34
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
25 December 2025, 19:32:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
25 December 2025, 19:00:51
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Ronald Halma
25 December 2025, 18:27:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
25 December 2025, 17:51:59
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
25 December 2025, 16:50:11
Goede wensen voor 2026 door Wim Vink
25 December 2025, 16:15:16
MoBaBro.de door Marco1044
25 December 2025, 15:52:36
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul door dennie
25 December 2025, 15:44:20
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Benelux795
25 December 2025, 15:31:10
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door ES44C4
25 December 2025, 14:58:44
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door DJV
25 December 2025, 14:51:13
REE Modèles 2022, nieuws van de fabrikant. door kar
25 December 2025, 14:14:55
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door Juroen
25 December 2025, 13:16:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
25 December 2025, 12:58:11
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
25 December 2025, 12:25:58
  

Auteur Topic: 78 inch seinbeeld  (gelezen 4855 keer)

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re: 78 inch seinbeeld
« Reactie #30 Gepost op: 12 February 2008, 22:29:10 »
Die oranje mannetjes zijn aan het werk op het moment dat de gele ook werken. Zij zorgen er voor dat de gele mannetjes aan het eind weer heel naar huis kunnen, en niet uit een scharfberg gepeuterd hoeven te worden.
Oranje mannetjes mogen niets anders doen dat, treinen kijken en toeteren.

Weet ik, vandaar de big smile erbij. Ben je zelf toevallig ook wel eens oranje mannetje?  ;)

Uit het verslag van de 101e AVS, 14 april 2008, van de Inspectie Verkeer en waterstaat:

Citaat
3. Kleur Veiligheidskleding
gast: John van Engelen (ProRail)

In eerste aanleg zijn de kleuren geel/oranje/groen gekwalificeerd als het best zichtbaar voor  veiligheidsvesten. De kleur geel is thans in gebruik bij de Nederlandse spoorbranche.
In de UIC is onlangs de kleur van veiligheidskleding besproken en er is litteratuur onderzoek verricht, daarbij is voor oranje/wit als beste kleur gekozen.
De UIC wil in de komende tijd de kleurstelling harmoniseren en doet daarvoor een voorstel richting de ERA. De ERA neemt hierover zelf geen beslissing, maar stuurt het voorstel met een advies door naar de Europese Commissie. Op dit moment is er geen Europese regelgeving voor spoorwegen van kracht waaraan deze standaard gekoppeld zou kunnen worden.
Een eventuele wijziging zou plaats moeten vinden (van geel naar oranje) per 1 januari 2010.
D(e UIC vertegenwoordigt de branche, niet de overheid.
ProRail onderschrijft de Europese overgang naar oranje. De SAS heeft nog geen standpunt ingenomen.
Onder de leden is over de kleurstelling en het tijdstip gestemd:
Een meerderheid gaat geclausuleerd akkoord met een overgang naar oranje vanwege Europese harmonisatie. Argumentatie: volgen UIC, idem harmonisatie, definitief besluit EC hanteren en veiligheidsonderzoek volgen.
Voor een aantal prevaleert geel: (toch) de beste kleur, uit veiligheidsoogpunt de beste kleur
(standpunt SAS), de meeste machinisten hebben een voorkeur voor geel, het is een kwestie van gevoel, of nog maar kort geleden ingevoerd (België).
Qua tijdstip hebben de meesten geen moeite met 2010, maar het haalbaar moet zijn, de overgangstijd goed moet worden afgestemd en in een enkel geval werd liefst zo snel mogelijk als argument aangegeven.
Wat te doen: is wachten op een definitief besluit vanuit Europa (TSI-OPE)
Reinier

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12572
    • sleutelspoor
Re: 78 inch seinbeeld
« Reactie #31 Gepost op: 12 February 2008, 22:36:38 »
en ze snappen het niet :'( :'( :'(
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re: 78 inch seinbeeld
« Reactie #32 Gepost op: 13 February 2008, 03:07:34 »
Maar als de chauffeurs dan Pools worden (open grenzen, immers) dan is het opeens niet meer zo'n goed idee.

- Peter
Leuk is idd dat de Poolse vrachtwagenchauffeur in geval van nood niet kan duidelijk maken wat er in zn vrachtwagen aan bv chemische stoffen kunnen zitten. Maar om bijv economische redenen zijn er veel regels die lokaal prima geregeld zijn perfect aan de kant te duwen.
Maar de geschiedenis leert dat ook met geweld verschillende culturen niet te verenigen zijn, en een gemeenschappelijke taal is iets moeilijker door de strotten te duwen dan een zelfde kleur hi-vista vestje, of het afschaffen van de duim ( inch ) als maat.

Groeten, Alexander

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re: 78 inch seinbeeld
« Reactie #33 Gepost op: 13 February 2008, 12:19:30 »
Leuk is idd dat de Poolse vrachtwagenchauffeur in geval van nood niet kan duidelijk maken wat er in zn vrachtwagen aan bv chemische stoffen kunnen zitten. Maar om bijv economische redenen zijn er veel regels die lokaal prima geregeld zijn perfect aan de kant te duwen.
Dit is een van de dingen die internationaal juist wel goed geregeld zijn! Iedereen die gevaarlijke stoffen (ADR) vervoert, moet gevarenkaarten meevoeren in de talen van
1) het land van vertrek,
2) het land van aankomst, en
3) de landen die bij het vervoer doorkruist worden.
De gevarenkaarten zijn in het geval van een calamiteit altijd direct aan de hulpdiensten te overhandigen (dat staat er ook groot genoeg op vermeldt). Dit alles is gedaan om te voorkomen dat een calamiteit zou kunnen verergeren door miscommunicatie. Dus hoe je bij je bovenstaande bewering komt, is voor mij een raadsel...  :-|

Om je een ideetje te geven van wat een gevarenkaart inhoudt: hierop staan o.a. de eigenschappen en kermerken van de stof, welke persoonlijke bescherming er nodig is en welke blusmiddelen er wel en of juist absoluut niet gebruikt mogen worden.

Groeten, Bart
Groetjes, Bart

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: 78 inch seinbeeld
« Reactie #34 Gepost op: 13 February 2008, 12:38:35 »
Maar om even terug te komen op de 78 inch, is dat nou een broodje aap-verhaa? 78 inch laat zich ook niet echt lekker vertalen naar het metrieke stelsel.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27073
    • Pagina van klaas
Re: 78 inch seinbeeld
« Reactie #35 Gepost op: 13 February 2008, 12:41:43 »
ik hoorde pas dat er een europse regelgeving komt voor de spoorwegen .....
Johan, het zou wel handig zijn als je vertelt waar en van wie je dit hebt gehoord. Want er wordt nu al 2 bladzijden over vestjes gepraat, maar het oorspronkelijke onderwerp verdwijnt in het vergiet.
Dus even wat feiten a.u.b. over die 78 inch, want anders moet ik concluderen dat dit het zoveelste verzinsel is.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1805
  • gevorderd beginner
Re: 78 inch seinbeeld
« Reactie #36 Gepost op: 13 February 2008, 14:28:15 »
@klaas zondervan

het is een grap hoor ik net
sorry :-[ :-[ :-[

ik heb het gehoord van wesley van het polderbaanproject