Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pfarrerwinkel bahn door DJV
Vandaag om 02:45:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door DJV
Vandaag om 02:43:24
Ontraxs 2026 door roadster36
Vandaag om 02:42:13
Modelwensen 2026 door Harander
Vandaag om 00:07:39
Roco 42616 door johan george
Vandaag om 00:05:28
Tandwielen Fleischmann BR 80 door Ferdinand Bogman
25 December 2025, 22:51:08
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
25 December 2025, 22:51:02
Even voorstellen Niels uit Den Haag door RallyAstra
25 December 2025, 22:47:57
Rondom Charlois door Alewijn
25 December 2025, 22:43:54
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door neudalhausenstadbahn
25 December 2025, 21:42:58
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
25 December 2025, 21:32:35
Yamorc 7001 dood door Reinout van Rees
25 December 2025, 21:16:47
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail door bellejt
25 December 2025, 21:05:38
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
25 December 2025, 20:31:55
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord door ruudns
25 December 2025, 20:03:34
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
25 December 2025, 19:32:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
25 December 2025, 19:00:51
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Ronald Halma
25 December 2025, 18:27:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
25 December 2025, 17:51:59
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
25 December 2025, 16:50:11
Goede wensen voor 2026 door Wim Vink
25 December 2025, 16:15:16
MoBaBro.de door Marco1044
25 December 2025, 15:52:36
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul door dennie
25 December 2025, 15:44:20
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Benelux795
25 December 2025, 15:31:10
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door ES44C4
25 December 2025, 14:58:44
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door DJV
25 December 2025, 14:51:13
REE Modèles 2022, nieuws van de fabrikant. door kar
25 December 2025, 14:14:55
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door Juroen
25 December 2025, 13:16:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
25 December 2025, 12:58:11
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
25 December 2025, 12:25:58
  

Auteur Topic: NMBS huurt 40 e-locs  (gelezen 3074 keer)

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1894
  • Roco Fccpps vriend
Re: NMBS huurt 40 e-locs
« Reactie #15 Gepost op: 03 January 2008, 19:50:37 »
Of ze alle voor B-Cargo zijn is me niet bekend. En of B-Cargo al los is van de rest van de NMBS, ik vraag het me af. Zo te zien in de dagelijkse praktijk is er nog geen vaste verdeling van locomotieven (zoals in Nederland, waar b.v. een deel van de 1600 serie naar NSR is gegaan als 1800 en de rest NS-Cargo/Railion is).

De 60 stuks die gekocht worden bij Siemens zouden 4MW vermogen krijgen, niet het maximale van 6,4MW. Dit omdat het extra vermogen niet voor zware treinen nodig zou zijn, maar alleen om hoge snelheden te kunnen halen. Schijnt nogal veel in prijs te schelen, met name in de koperprijs voor de trafo. En het zijn ook geen 4 spanningslocs, maar slechts 2 of 3 spanningslocs.

Die 40 huur/lease TRAXX locs, is er al iets bekend over de kleurstelling. Gezien de prijs, ruim 4 miljoen per loc (als vergelijk, in 1997 kosten de Taurussen voor de Oostenrijkse spoorwegen € 2,63 miljoen per stuk), lijkt dit voor een behoorlijke periode te zijn, en inclusief onderhoud enz. Dus lijkt me een NMBS(/B-Cargo?) kleurstelling zeker een mogelijkheid.

Albert
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: NMBS huurt 40 e-locs
« Reactie #16 Gepost op: 10 February 2008, 23:15:32 »
Weet ik niet zeker of deze voor B_Cargo zijn, maar de kans is natuurlijk heel groot, vooral omdat de haven van Antwerpen een groot deel van zijn goederen (Containers etc.) via het spoor verstuurt naar Nederland (Betuweroute, IJzeren Lijn), Duitsland

Maar op de IJzeren Rijn zullen ze niet gaan rijden, aangezien er tussen Mol en Weert geen bovenleiding hangt.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: NMBS huurt 40 e-locs
« Reactie #17 Gepost op: 11 February 2008, 23:29:00 »
er zijn twee series besteld, Reeks 1800, gebouwd door Siemens, gebaseerd op het nieuwste platform, geleverd vanaf 2009, welke eigendom worden van de NMBS en ALLEEN voor personendiensten ingezet worden. De Reeks 13 zal er bijvoorbeeld door verdrongen worden naar de goederendienst. Over een vermogensvermindering is mij niets bekend, Siemens meldt tot nu toe alleen 4600 en 6400 kW varianten in zijn PowerPointjes... Wel is het zo dat onder 3kV het vermogen zowieso lager zal zijn

de tweede serie, Reeks 2800, zullen Traxx F140MS loks zijn, ook bekend als E186, welke van Angel Trains gehuurd zullen wordne voor 10 jaar. Het is aannemelijk dat de machines een Belgisch jasje krijgen. Deze loks zijn besteld om B Cargo van de ondergang te redden en mee te kunnen laten doen in het inetrnationale goederenvervoer.

Citaat
Die 40 huur/lease TRAXX locs, is er al iets bekend over de kleurstelling. Gezien de prijs, ruim 4 miljoen per loc (als vergelijk, in 1997 kosten de Taurussen voor de Oostenrijkse spoorwegen € 2,63 miljoen per stuk), lijkt dit voor een behoorlijke periode te zijn, en inclusief onderhoud enz. Dus lijkt me een NMBS(/B-Cargo?) kleurstelling zeker een mogelijkheid.

nee nog niks over de kleurtstelling bekend tot op heden. De prijs van deze loks is absoluut onvergelijkbaar met de OBB 1x16. Deze zijn gekocht na een extreem harde competitie waarbij men heel ver heeft moeten zakken met de prijs om de order binnen te kunnen halen. Extreem goede deal per lok gezien, maar het gaat dan uiteindelijk wel weer om een order van 400 stuks. De 1x16 is dan wel weer een stuk luxer met zijn sjieke draaistellen, daar tegenover staat dat de 186 een Multi-Sytem machine is, dus ook voor gelijkspanning, wat al snel 20% duurder is dan een pure wisselspanningsmachine.