Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning door Eric B
Vandaag om 20:58:22
Alternatieven voor servo's door Albert de Heer
Vandaag om 20:55:49
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door rjr
Vandaag om 20:52:59
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:51:37
Zelfgemaakt BiDiB modules door Dennis1984
Vandaag om 20:39:30
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 20:27:58
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 19:56:04
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door RobbertJan
Vandaag om 19:50:43
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Frits Westers
Vandaag om 19:47:12
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Huup
Vandaag om 19:30:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 19:11:43
3d printen van ns daglichtseinen door Frits C
Vandaag om 18:59:05
Line-up foto's van modellen door ES44C4
Vandaag om 18:53:54
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal. door RobVille
Vandaag om 18:36:24
De Hembrug 1906 - 1983 door ruudns
Vandaag om 17:55:19
Treinen willen niet meer rijden door juffrouwjannie
Vandaag om 17:40:55
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door basjuh1981
Vandaag om 17:29:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door André82
Vandaag om 16:29:51
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 16:28:46
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:11:38
29 november verkoop MSV door Ronald69
Vandaag om 16:10:51
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 16:07:34
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:06:12
Bruggen (H0) printen in 3d - fysieke brugdelen. door RobVille
Vandaag om 15:47:03
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 15:28:46
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
Vandaag om 14:40:13
Frans loodsje et cetera door Met een sik
Vandaag om 14:23:53
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 13:54:24
Gezocht: Digikeijs DR4088LN LocoNet GND door pjkramer
Vandaag om 13:01:36
Bahnstrecke 5867 door spoorijzer
Vandaag om 12:25:05
  

Auteur Topic: Roco ACTS 6705  (gelezen 12623 keer)

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #45 Gepost op: 07 February 2008, 22:01:41 »
Wesley,

Ik denk ook niet dat een 6700 de kracht heeft om zo'n enorme containertrein te trekken (corrigeer me als ik fout zit).
De 6700 achter of juist voorop een trein gebeurd wel vaker: Klik hier.
Je vind de locs dus wel loc op de industrielijnen.

Groetjes,

Robbert

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #46 Gepost op: 07 February 2008, 22:06:27 »
Railhopper,

Dit is op de havenlijn, en zoals je ziet rijdt de 6700 niet voorop.
De 6705 levert hier wel gewoon tractie, maar rijdt niet als hoofdloc voorop.
In de de 6700 in combi met een 1200 levert ook gewoon tractie...

Groetjes,

Robbert

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8593
  • Spoor N
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #47 Gepost op: 07 February 2008, 22:07:49 »
Ehm, ik denk niet dat op de laatste foto de 6700 tractie levert.

Voor zover ik weet mogen ze niet meer voorop rijden op hoofdlijnen wegens het ontbreken van ATB.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #48 Gepost op: 07 February 2008, 22:14:05 »
Welke loc dan, die 6000 toch niet ?  ???
Toen de 6700 in 1999 Nederland binnen kwam hebben ze ATB gekregen, maar ik weet niet of deze ook een update hebben gehad daarna zodat het anno 2008 nog steeds kan.

Groetjes,

Robbert
« Laatst bewerkt op: 10 February 2008, 00:44:14 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

Rob Meijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 86
    • Rob Meijer Fotografie
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #49 Gepost op: 07 February 2008, 22:20:24 »
De 6700-en hebben geen ATB en mogen idd niet meer voorop rijden. Gebeurt het wel, dan mogen ze niet harder dan 40km/u.

Bij de foto in de boog bij Barendrecht is een V60 voorop bijgeplaatst, aannemelijk ivm het gewicht van de trein. De 1200 kan echt niet met zijn panto's omhoog op de Havenlijn rijden.....dan is het einde verhaal voor het loccie. Dit gebeurt vaker op dit stuk naar Waalhaven Zuid, de 6700 wordt dan gewoon vanuit de 1200 bediend. De 6700 was altijd bedoeld om achter de 1200 mee te helpen de zware trein op gang te krijgen en de 1200 te sparen. Eenmaal op snelheid kan de 1200 het zelf af.

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #50 Gepost op: 07 February 2008, 22:23:23 »
Citaat
De locomotieven zijn in het voorjaar van 1999 naar Nederland gekomen, nadat ze in België aangepast zijn aan de Nederlandse eisen, waaronder een 3e frontsein en ATB.

Bron: Klik hier.

Daar gaat het dus fout.

Groetjes,

Robbert

Jon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #51 Gepost op: 07 February 2008, 22:26:01 »
De 6700's hebben een tijd met ATB ontheffing mogen rijden, nu is het verplicht om een lok mee te hebben die ATB heeft. De 6700 mogen wel op rangeerterreinen solo rijden, maar dan met een maximale snelheid van 40 km/uur.

Misschien nog maar een bij nemen, omnummeren naar 6702 of 6704, voor deze prijzen is het wel leuk de hele vloot 6700's in model te krijgen.

met vriendelijke groeten,

Jon  van Dijk

 

Tijdperk III

  • Offline Offline
  • Berichten: 115
  • DE "2405"
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #52 Gepost op: 08 February 2008, 15:48:13 »
Nu wil ik opzich niet klagen over de heruitgave maar er is toch een puntje.
Waarom er een Vos Logistics logo op de zijkant zit, de echte 6705 heeft dat logo namelijk niet.

Of heeft deze loc in het verleden het logo gedragen en is deze later verwijderd.
Want ik kom verschillende foto's tegen van de loc met en zonder logo van Vos Logistics.

Wie weet er meer  ???   ;D

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #53 Gepost op: 08 February 2008, 16:32:44 »
is er volgens mij later af gehaalt

Greetz Railhopper

Jon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #54 Gepost op: 08 February 2008, 18:11:09 »
De 6705 is in 1999 zonder Vos Logistics logo naar nederland gekomen. Deze had alleen aan de rechterkant een ACTS logo staan.
In 2000 is het Vos Logistics logo erop gekomen, en tevens aan de linkerkant een ACTS logo geplaatst.
Meen dat in 2004 bij een revisie het Vos Logistics erweer afgehaald.

Dus het model zoals Roco haar heeft uitgebracht is correct. (qua belletering dan)

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #55 Gepost op: 08 February 2008, 19:25:24 »
Nu wil ik opzich niet klagen over de heruitgave maar er is toch een puntje.

Deze aanbieding is trouwens geen heruitgave, maar zijn gewoon nog wat loks die Roco in hun fabriek had liggen. Soort van voorjaarschoonmaak in Oostenrijk dus. ;)

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #56 Gepost op: 09 February 2008, 07:24:52 »
 ik vind het niet erg dat roco aan dump actie's doet   ;D ;D

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Roco ACTS 6705
« Reactie #57 Gepost op: 09 February 2008, 11:13:02 »
Ik denk ook niet dat een 6700 de kracht heeft om zo'n enorme containertrein te trekken (corrigeer me als ik fout zit).

Oh, dat kan die best. Hij mist alleen de pk's om vervolgens de trein naar hoge snelheden te brengen. De opossing is dan een extra loc ervoor, of een andere krachtigere. (zoals de combo met de 1200)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)