Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Beekdaelen in H0
door
Chris Westerduin
Vandaag
om 05:55:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Huup
Vandaag
om 04:30:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 03:09:35
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 02:27:12
Piko blauwe 1000
door
Deetrein
Vandaag
om 01:13:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
sneek
Vandaag
om 00:49:08
Raadplaatje
door
dennie
Vandaag
om 00:12:18
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
27 November 2025, 23:42:44
De modeltreinen van Spoorijzer
door
neudalhausenstadbahn
27 November 2025, 23:02:33
Terschellinger Spoor
door
FritsT
27 November 2025, 22:38:03
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
j.ossebaar
27 November 2025, 22:09:49
Aachenau West
door
wob
27 November 2025, 21:41:21
Site Uhlenbrock
door
Jan-Peter
27 November 2025, 21:38:45
Stub switches
door
Hans1963
27 November 2025, 21:25:21
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Herb73
27 November 2025, 21:20:49
fotowedstrijd 2025
door
Keska
27 November 2025, 20:46:34
Welke versies van de Roco 2200 zijn er?
door
JohnH0
27 November 2025, 20:44:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
27 November 2025, 20:42:03
Arlbergbahn.. ?
door
Krazy Dre
27 November 2025, 20:23:36
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Benelux795
27 November 2025, 20:05:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
27 November 2025, 18:56:08
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Jeroen Water
27 November 2025, 18:54:44
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
MathynK
27 November 2025, 18:10:13
Au bord de la Cèze
door
Wim1969
27 November 2025, 18:08:09
MLF Fielschmann motor kit
door
henk
27 November 2025, 16:57:08
Revier Rheinbrenner (H0)
door
cor_b
27 November 2025, 16:09:07
Loksound5 decoder
door
008200
27 November 2025, 15:34:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
27 November 2025, 15:21:11
W.V. Kalender 2026
door
Jelmer
27 November 2025, 15:14:45
Diorama Memburg Klütjenfelderkai
door
neudalhausenstadbahn
27 November 2025, 12:47:22
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Railmagazine 251
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Railmagazine 251 (gelezen 1250 keer)
henk
Offline
Berichten: 22716
Railmagazine 251
«
Gepost op:
08 February 2008, 20:28:18 »
Railmagazine 251 bevat 60 pagina’s grootspoor en 30 pagina’s modelspoor. Ik hoop dat die verhouding geen gewoonte wordt.
Ligt ook aan mij hoor. De actualiteiten kunnen mij steeds minder boeien. Al die overgeschreven persberichten, inclusief alle prietpraat die daar nu eenmaal in staat, leiden bij mij tot bladerneigingen.
Het geblader houdt op bij het lekker lange artikel over het herstel van museumloc 1202. Dat herstel heeft veel tijd en inspanning gevergd, niet in het minst doordat zoveel partijen moesten samenwerken.
Het Veolia artikel gaat deze keer over het ijzingwekkende eerste jaar van het personenvervoer op de Maaslijn. Daarbij hoort een kort stukje over de nieuwe Voith werkplaats in Blerick.
'Plandampf im Werratal'
heet de volgende bijdrage. Ik had er nog nooit van gehoord, maar
Plandampf
slaat op de inzet van museale stoomtractie voor reguliere treinen. Dat gebeurt bij voorkeur op een traject met klassieke beveiliging in een nog enigszins passende omgeving. Ik begrijp dat men daarvoor steeds oostelijker moet zijn.
Hendrik Bouwknegt behandelt de nieuwe dienstregeling van Railion onder de titel: ‘Serie 189 grijpt de macht’. Dat Siemens in Engeland totaalonderhoud biedt en dat kinderen tekeningen hebben gemaakt voor de Betuweroute geloof ik wel. Het laatste grootspoorartikel gaat over de Furka Bergstrecke.
De modelspoorsectie begint met een mooi artikel over plan E in het echt en in model. Alle modelvarianten passeren de revue om te eindigen bij een bespreking van de nieuwe Artitec modellen. De conclusie is gelijk aan die op het forum. De modellen hebben wat minpuntjes, maar ze zijn zo mooi dat het Artitec graag is vergeven. De modellen vliegen uit de winkels en er worden weer zes nieuwe baknummers aangekondigd. Aan het eind van het artikel wordt een rijtuig van binnenverlichting voorzien.
Het volgende artikel gaat over het opwaarderen van een Märklin botneus 1100 met de hoogvermogenonderdelen en decoder uit het 60670 setje. Bijzonder nuttig, aangezien er vaak vragen over de toch vrij eenvoudige ombouw van een dergelijke loc worden gesteld.
In dit nummer van Railmagazine staat het helaas alweer laatste artikel over Orkhavnbanen. Deze keer komt vooral de bouw van het rollend materieel aan de orde. Op pagina 79 een fotootje van al het materieel waar de bouwers wel ooit aan zijn begonnen, maar nooit afmaakten, omdat een ander project de aandacht vroeg. “Hebbu dat nou ook?” Ja hoor Vincent en Frodo, dat hebben wij ook. Bedankt voor de mooie serie artikelen.
De bespreking van de Roco 2400 (positief) en de productinformatie (Sikken van Dutzrail en Werps) sluiten dit nummer af.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Railmagazine 251