Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

tandwiel lux modellbau door Olav
Vandaag om 19:38:02
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:34:04
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
Vandaag om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 19:14:19
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Conrat door Overet
Vandaag om 19:04:10
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
  

Auteur Topic: Efringen-Kirchen  (gelezen 9431 keer)

Lobomotion69

  • Offline Offline
  • Berichten: 697
  • Confusius zei het al.
Re: Efringen-Kirchen
« Reactie #30 Gepost op: 01 August 2019, 11:16:08 »
Aangezien het in de tunnel komt te zitten ligt het niet direct in het oog. Je zou bijvoorbeeld karton kunnen gebruiken. weet niet of Faller, Busch, Noch zoiets nog steeds in het assortiment heeft. Een andere mogelijkheid is zelf printen. Een voorbeeldmuur zoeken, downloaden, in Paint op de juiste schaal brengen en afdrukken. Succes.
Met vriendelijke groet, Henk.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1657
Re: Efringen-Kirchen
« Reactie #31 Gepost op: 01 August 2019, 11:59:27 »
Edwin, houd je wel rekening met de overhang van je (langste) rijtuigen in de bogen?
Bij het 'bovenste' spoor (binnen boog) op de foto, lijkt de afstand tot de tunnelingang erg krap.

Misschien even een losse rail er op leggen en dan met je trein eroverheen rijden.

Succes verder!

mvg, Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Lobomotion69

  • Offline Offline
  • Berichten: 697
  • Confusius zei het al.
Re: Efringen-Kirchen
« Reactie #32 Gepost op: 01 August 2019, 14:40:34 »
Je moet zelfs rekening houden met twee overhangen.
1.  Die tussen de draaistellen in de binnenbocht. Test met wagon met grootste afstand tussen de draaistellen.
2.  De overhang in de buitenbocht van het gedeelte voor (of achter) het draaistel of loopas. Test dit met de wagon met grootste afstand van buffer tot as of draaistel.
Met vriendelijke groet, Henk.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.