Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 08:39:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 08:29:27
Mijn geweatherde modellen door Spoor010
Vandaag om 05:31:32
Chinese prut kabel door hmmglaser
Vandaag om 01:33:14
Line-up foto's van modellen door Ronald69
Vandaag om 00:07:33
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
25 July 2025, 23:21:37
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
25 July 2025, 23:17:57
Heroplage Artitec Plan W? door Jeroen Water
25 July 2025, 23:14:02
US diorama in H0 door Wim Vink
25 July 2025, 23:10:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
25 July 2025, 23:01:52
Iemand ervaringen met een Lima Astora RaBe 503 018, art 1680 ? door Dave.......
25 July 2025, 22:58:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
25 July 2025, 22:58:28
Aachenau West door wob
25 July 2025, 22:34:05
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door MOVisser
25 July 2025, 22:29:47
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
25 July 2025, 21:46:43
Show je werkplek door cor_b
25 July 2025, 21:25:19
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
25 July 2025, 21:00:32
schok bij vertrek door phdirk
25 July 2025, 20:52:17
Raadplaatje door Rick
25 July 2025, 19:15:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
25 July 2025, 19:11:24
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
25 July 2025, 18:59:13
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
25 July 2025, 17:35:46
Seuthe gaat stoppen door ex-DR V100
25 July 2025, 15:46:46
Arduino loconet-interfaces door NTeering
25 July 2025, 14:09:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
25 July 2025, 14:07:51
Spuitmondjes door Bahn-AG
25 July 2025, 13:51:34
Yamorc booster door Montanbahn
25 July 2025, 13:23:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door KNed
25 July 2025, 13:06:17
C en K rails samen door Blausee-Mitholz
25 July 2025, 12:54:53
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
25 July 2025, 12:49:58
  

Auteur Topic: Eerste containertrein van China naar haven van Bakoe  (gelezen 3369 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12450
    • sleutelspoor
Eerste containertrein van China naar haven van Bakoe
« Gepost op: 05 August 2015, 13:16:48 »
Afgelopen maandag, 3 augustus 2015, is de eerste containertrein uit China gearriveerd in de haven van Bakoe in Azerbeidzjan. Dit zal de handel tussen Europa en Azië transformeren. Hoogwaardigheidsbekleders uit Azerbeidzjan, Kazachstan en Georgië, vertegenwoordigers van de nationale haven-, trein- en scheepvaartbedrijven alsook leden van het corps diplomatique woonden een welkomstceremonie bij in de nieuwe veerbootterminal.
De eerste trein van Noordwest-China naar Azerbeidzjan was het resultaat van een gemeenschappelijke inspanning van het coördinatiecomité in de ontwikkeling van de Trans-Caspian International Transport Route (TITR). Het comité was het initiatief van de Kazachse spoorwegen en bestaat uit ondernemingen uit het havenwezen, de spoorwegsector en verschepings- en logistieke bedrijven uit Azerbeidzjan, Kazachstan, Georgië, Turkije en China.
De trein met 82 containers van zes meter vertrok op 28 juni uit Shihezi in de autonome regio Xinjiang Uygur in China en legde meer dan 4000 km af voordat deze de Kaspische haven Aktau in Kazachstan bereikte. Vandaaruit werd de train verder vervoerd op een veerboot voor treinverkeer naar de nieuwe haven van Bakoe in Alyat, 70 km ten zuiden van de Azerbeidzjaanse hoofdstad Bakoe.
De regering van Azerbeidzjan werkt aan de ontwikkeling van een nieuw, ultramodern havencomplex in de buurt van Alyat met logistieke zones, een beveiligde TIR-site, gemeenschappelijke faciliteiten voor de bevoorrading van olie en douanegebieden. De nieuwe haven bedekt een gebied van in totaal 4 km2. Deze ontwikkeling maakt deel uit van een grotere strategie van de Azerbeidzjaanse president Ilham Aliyev om de economie van het land, buiten olie om, te versterken en deze te diversifiëren met koolwaterstoffen. De haven van Bakoe is gesitueerd op het strategische kruispunt tussen Europa en Azië en dichtbij gelegen markten zoals China, Turkije, Iran en Rusland waardoor de haven bij uitstek geschikt is om het toonaangevende logistieke en handelsmiddelpunt te worden van Eurazië.
De door land omgeven landen van de Kaukasus en Centraal-Azië zijn actieve spelers op eeuwenoude zijderoute en willen de ooit actieve landhandel tussen China en Europa weer laten opbloeien. De toekomstige voltooiing van het spoorwegproject tussen Bakoe-Tbilisi-Kars, waarmee spoornetwerken van Azerbaijan, Georgië en Turkije worden verbonden met de Europese Unie biedt nieuwe gelegenheden tot vrachtvervoer van China en het Verre Oosten via een kortere en snellere landroute. De huidige zeeroute van Oost-China naar Europa duurt 30-35 dagen. De leden van het coördinatiecomité willen de levering van deur-tot-deur van Chinese goederen naar Europa verkorten tot minder dan 14 dagen.
bron:http://maritiemnieuws.nl/
 
« Laatst bewerkt op: 05 August 2015, 13:19:06 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12450
    • sleutelspoor
Re: Eerste containertrein van China naar haven van Bakoe
« Reactie #1 Gepost op: 29 March 2019, 18:52:53 »
Davies Turner claims 19-day rail transits from China to UK

BRITISH forwarder Davies Turner is claiming record transit times for LCL rail freight from China following an upgrade to its fixed-day, weekly import service "Last week, our consol box arrived and was unpacked after just 19 days, which was a record time. The scheduled transit time from the Wuhan rail hub to our Dartford depot is 22 to 24 days," said Davies Turner supply chain chief Tony Cole. "Since we launched the dedicated weekly consol service from Wuhan in November 2018 we have seen it go from strength to strength. Bookings have increased by 195 per cent," he said. Davies Turner's Express China Rail Service sees containers carried by rail from Wuhan directly into Duisburg in Germany. They are then trucked under bond to the Port of Rotterdam and transported by ferry to Purfleet, near Dartford for on-carriage by truck to Davies Turner's distribution centre, where they are discharged, customs cleared and delivered. Said company chairman Philip Stephenson: "The record transit time achieved by our overland rail service, when oceanfreight shipments were being delayed by inclement weather, showed another advantage of rail over ocean freight." Source : Schednet

Havenbedrijf Rotterdam lanceert OnTrack; de applicatie voor realtime inzicht in spoorvervoer.
Van en naar de haven van Rotterdam lopen meer dan 250 internationale spoorverbindingen. Vervoer per spoor is een
relatief duurzame vorm van transport en daarmee in toenemende mate van belang voor het vervoer van lading tussen de haven van Rotterdam en het achterland. Om het vervoer per spoor naar het achterland efficiënter te maken, ontwikkelde het havenbedrijf Rotterdam OnTrack. Deze applicatie geeft realtime inzicht in het treinvervoer in de Rotterdamse haven en de afhandeling ervan bij de terminal. OnTrack voorziet hiermee in de behoefte van terminals en vervoerders, die hierdoor efficiënter kunnen plannen en beter kunnen anticiperen op afwijkingen.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12450
    • sleutelspoor
Re: Eerste containertrein van China naar haven van Bakoe
« Reactie #2 Gepost op: 29 March 2019, 22:00:44 »
Het zal haar een worst wezen :angel:
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Eerste containertrein van China naar haven van Bakoe
« Reactie #3 Gepost op: 29 March 2019, 22:13:29 »
Dus per trein naar Duisburg. dan per vrachtwagen naar Rotterdam.

Waarom niet per trein?
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12450
    • sleutelspoor
Re: Eerste containertrein van China naar haven van Bakoe
« Reactie #4 Gepost op: 29 March 2019, 22:30:13 »
Trein gaat niet op de boot, vrachtwagen/oplegger wel. 8)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Eerste containertrein van China naar haven van Bakoe
« Reactie #5 Gepost op: 30 March 2019, 09:12:40 »
Iets met een grote haven in Rotterdam met een spoorverbinding?  ::)

Maar het zal wel uitgedacht zijn.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12231
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Eerste containertrein van China naar haven van Bakoe
« Reactie #6 Gepost op: 31 March 2019, 15:17:01 »
Nee joh dat wil je toch niet meer terug hebben.  ???
Das levensgevaarlijk,je wagons kunnen zomaar gaan zwemmen als de boot niet goed aan het dok ligt,of je de wagons niet goed hebt vastgemaakt,dan gaan die aan "de wandel"
Dat principe hebben ze nou juist jaren lang steeds meer naar de achtergrond gemoffeld,kan je dat toch niet weer terug halen  ;D
Overigens hoeveel verstekelingen zouden dan wel niet gebruik gaan maken van die verbinding ?
Je verstopt ze immers makkelijker in een wagon dan een vrachtwagen  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12450
    • sleutelspoor
Re: Eerste containertrein van China naar haven van Bakoe
« Reactie #7 Gepost op: 31 March 2019, 16:34:32 »
Havenbedrijf Rotterdam lanceert OnTrack; de applicatie voor realtime inzicht in spoorvervoer.
Van en naar de haven van Rotterdam lopen meer dan 250 internationale spoorverbindingen. Vervoer per spoor is een
relatief duurzame vorm van transport en daarmee in toenemende mate van belang voor het vervoer van lading tussen de haven van Rotterdam en het achterland. Om het vervoer per spoor naar het achterland efficiënter te maken, ontwikkelde het havenbedrijf Rotterdam OnTrack. Deze applicatie geeft realtime inzicht in het treinvervoer in de Rotterdamse haven en de afhandeling ervan bij de terminal. OnTrack voorziet hiermee in de behoefte van terminals en vervoerders, die hierdoor efficiënter kunnen plannen en beter kunnen anticiperen op afwijkingen.

Over 250 international rail connections run to and from the port of Rotterdam. As a relatively sustainable form of
transport, rail is becoming increasingly important for transporting cargo between the Port of Rotterdam and its hinterland. In order to make rail transport to the hinterland even more efficient, the Port of Rotterdam Authority recently developed a new application called OnTrack. This device offers real-time insight into rail freight flows within the Port of Rotterdam and the handling thereof at the terminals. OnTrack meets the needs of the terminals and carriers. This tool will raise efficiency of their planning process and anticipate schedule deviations more effectively.To further optimise transport of cargo by rail between the Port of Rotterdam and the hinterland, the relevant market parties need more insight into the planning and status information of rail freight flows and the handling thereof at the terminals. At present, most terminals use their own planning system and standards for rail transport and most of the relevant information is exchanged by telephone or email.
The new OnTrack application combines data of the various parties in the rail chain and enriches it with smart business
algorithms. Carriers can use OnTrack to gain insight into specific freight handling at the terminal. The application shows the number of containers or cars that have been loaded or unloaded and when the operation is finished. Deviations from the scheduled timeslot immediately become apparent – in other words, the carrier no longer has to rely on various websites or telephone calls for updates. Terminal operators in the Port of Rotterdam can use OnTrack to gain a better insight intothe expected and actual departure times of trains calling on their facilities. OnTrack’s real-time notifications allow all parties to anticipate on deviations more effectively, and consequently optimise the deployment of personnel and capacity.
In the near future, OnTrack will also be made available to rail operators and inland terminals. OnTrack is an excellent
example of the Port Authority’s implementation of new, digital solutions to streamline processes in the port area,
contributing to Rotterdam’s ambition to establish itself as the world’s smartest port. Moreover, greater insight into rail
transport flows results in a more reliable product overall – further strengthening Rotterdam’s competitive position as an international cargo hub. OnTrack was developed and extensively tested in partnership with a number of different market parties under the project name HAROLD the beginning of April 2019, the application will be taken into use by nearly every carrier and terminal involved in the transportation of cargo via the Port of Rotterdam. The application can also be rolled out to other ports in the Netherlands and abroad, should parties be interested in taking advantage of this new solution.

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Eerste containertrein van China naar haven van Bakoe
« Reactie #8 Gepost op: 31 March 2019, 17:14:03 »
Nee joh dat wil je toch niet meer terug hebben.  ???
Das levensgevaarlijk,je wagons kunnen zomaar gaan zwemmen als de boot niet goed aan het dok ligt,of je de wagons niet goed hebt vastgemaakt,dan gaan die aan "de wandel"
Dat principe hebben ze nou juist jaren lang steeds meer naar de achtergrond gemoffeld,kan je dat toch niet weer terug halen  ;D
Overigens hoeveel verstekelingen zouden dan wel niet gebruik gaan maken van die verbinding ?
Je verstopt ze immers makkelijker in een wagon dan een vrachtwagen  ;)

Bedoel juist de overslag van de container van trein naar vrachtwagen in Rotterdam inplaats van in Duisburg

Scheelt een hoop vrachtwagen kilometers.

Veerboot voor treinen naar Engeland is niet handig lijkt me.

Het profielverschil bijvoorbeeld
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12231
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Eerste containertrein van China naar haven van Bakoe
« Reactie #9 Gepost op: 01 April 2019, 18:01:56 »
Ik dacht dus ook dat je daar op doelde,op veerboot vervoer  ;)  :-[
Qua profielverschil,is het wel te overkomen,er is al meermaals engels formaat wagon op nl sporen geweest opweg naar de UK of juist opweg vanuit de UK ri ??
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0