Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pfarrerwinkel bahn door william_2
Vandaag om 18:35:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 18:28:02
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:26:14
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door antoni-a
Vandaag om 18:12:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 18:09:39
Piko 2025 door Ben
Vandaag om 18:07:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 17:59:45
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 17:40:30
Halling aandrijvingen door Silvolde
Vandaag om 17:28:10
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door 008200
Vandaag om 17:13:39
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 17:10:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bahn-AG
Vandaag om 16:46:28
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 16:34:01
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 16:14:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door 5166
Vandaag om 16:07:51
Rangeerbaan Molenhoek door Juroen
Vandaag om 16:04:28
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 15:21:42
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 15:14:22
Kibri station CALW ingekort als NS station door Pauldg
Vandaag om 14:52:17
Exact-Train 2025 door grossraumwagen
Vandaag om 14:36:59
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door tothebeach
Vandaag om 14:25:35
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 14:23:34
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:22:00
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Sam
Vandaag om 14:19:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik van den Eijnden
Vandaag om 12:50:15
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 09:41:37
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 09:34:52
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 09:32:46
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 09:22:04
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Jelmer
Vandaag om 09:21:18
  

Auteur Topic: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn  (gelezen 3064 keer)

Moddemeijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
Re: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn
« Reactie #15 Gepost op: 21 January 2008, 20:14:27 »
Laten we vaststellen dat mijn herinnering vanaf 1965 loopt. Ik heb nimmer een getrokken dieseltrein in de kop van Noord-Holland gezien. Getrokken elektrisch reed zo nu en dan op Den Helder en verder was alles stroomlijn.

Ik merk dat er verwarring is. Met DE3 naast DE5 bedoel ik plan U.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8995
  • Hengelooo 1:160
Re: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn
« Reactie #16 Gepost op: 21 January 2008, 20:17:40 »
Van de DE-3, DE-5, TEE en plan U weet ik dat ze in Ut in oh waren, van plan X (DE-1/2) niet. Dat is nieuw voor mij.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Moddemeijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
Re: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn
« Reactie #17 Gepost op: 22 January 2008, 00:32:01 »
In Geldermalsen kwam ik ook vaak. Geldermalsen - Dordrecht reed met plan U maar Geldermalsen - Arnhem/Nijmegen met DE2. De DE2-en bleven zelfs na de verlenging Utrecht-Geldermalsen-Arnhem/Nijmegen rijden. Ook deze exploitatie vond vanuit de dieselloods Utrecht plaats. Ik ben talloze malen met een DE2 van Geldermalsen naar Utrecht gereden. Hoe de overgang naar elektrisch ging, weet ik niet meer. Misschien zijn de DE2-en nog even door plan U vervangen, maar het kan ook dat de DE2-en direct door elektrisch vervangen werden.

Nico Hoogerwerf

  • Offline Offline
  • Berichten: 725
  • DB jaren '60 in de buurt van NS grens...
Re: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn
« Reactie #18 Gepost op: 22 January 2008, 10:42:23 »
- off topic: volgens mij hebben op Utrecht-geldermalsen-tiel-nijmegen in de jaren 80 DE2 gereden...

Nu weer on-topic: terug naar Hoorn-Alkmaar: geen idee behalve bovenstaande verhalen

Nico
DB tijdperk 3b, 2rail, (voorheen DigiKeijs DR5000) nu een Yamorc YD7010 en DR5033, DR5048, S88 en LocoNet, (voorheen Koploper, nu iTrain!
Voorheen Intellibox 6500 in 2000 gekocht! :-)

Moddemeijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
Re: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn
« Reactie #19 Gepost op: 22 January 2008, 19:36:00 »
Beste Nico

De exploitatie van de Betuwelijn was naar alle waarschijnlijkheid gekoppeld aan de kop van Noord-Holland. Voor DE2 op Hoorn-Alkmaar waren DE2-en nodig in de dieselloods van Utrecht. Er is na de bevestiging van jouw zijde over DE2 op Utrecht -Arnhem/Nijmegen geen twijfel meer over de aanwezigheid van DE2 in Utrecht. Het zou mij niets verbazen als Noord-Holland en de Betuwelijn in één omloop zaten.

Trouwens de eerste ritten Utrecht-Amsterdam en de laatste ritten Amsterdam-Utrecht werden diesel gereden met diesels uit de kop van Noord-Holland. Zo kwamen ze via de omloop en normale dienst in Utrecht. Een soort gelijk spelletje werd gespeeld met de eerste en laatste ritten op Hoorn-Amsterdam om de diesels van Alkmaar-Hoorn in Amsterdam te krijgen.