Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Pfarrerwinkel bahn
door
william_2
Vandaag
om 18:35:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
william_2
Vandaag
om 18:28:02
Rheinburg, TP V/VI
door
william_2
Vandaag
om 18:26:14
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen
door
antoni-a
Vandaag
om 18:12:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 18:09:39
Piko 2025
door
Ben
Vandaag
om 18:07:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
Vandaag
om 17:59:45
Bahnstrecke 5867
door
Jelmer
Vandaag
om 17:40:30
Halling aandrijvingen
door
Silvolde
Vandaag
om 17:28:10
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie
door
008200
Vandaag
om 17:13:39
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 17:10:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Bahn-AG
Vandaag
om 16:46:28
NS 8800 in spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 16:34:01
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 16:14:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
5166
Vandaag
om 16:07:51
Rangeerbaan Molenhoek
door
Juroen
Vandaag
om 16:04:28
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 15:21:42
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 15:14:22
Kibri station CALW ingekort als NS station
door
Pauldg
Vandaag
om 14:52:17
Exact-Train 2025
door
grossraumwagen
Vandaag
om 14:36:59
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller
door
tothebeach
Vandaag
om 14:25:35
Layne, Somewhere South.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:23:34
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 14:22:00
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein
door
Sam
Vandaag
om 14:19:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Erik van den Eijnden
Vandaag
om 12:50:15
Raadplaatje
door
V200-G2000
Vandaag
om 09:41:37
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 09:34:52
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482
door
Jelmer
Vandaag
om 09:32:46
Bauarbeiten im gange
door
tothebeach
Vandaag
om 09:22:04
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen
door
Jelmer
Vandaag
om 09:21:18
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn (gelezen 3064 keer)
Moddemeijer
Offline
Berichten: 164
Re: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn
«
Reactie #15 Gepost op:
21 January 2008, 20:14:27 »
Laten we vaststellen dat mijn herinnering vanaf 1965 loopt. Ik heb nimmer een getrokken dieseltrein in de kop van Noord-Holland gezien. Getrokken elektrisch reed zo nu en dan op Den Helder en verder was alles stroomlijn.
Ik merk dat er verwarring is. Met DE3 naast DE5 bedoel ik plan U.
Gelogd
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8995
Hengelooo 1:160
Re: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn
«
Reactie #16 Gepost op:
21 January 2008, 20:17:40 »
Van de DE-3, DE-5, TEE en plan U weet ik dat ze in Ut in oh waren, van plan X (DE-1/2) niet. Dat is nieuw voor mij.
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Moddemeijer
Offline
Berichten: 164
Re: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn
«
Reactie #17 Gepost op:
22 January 2008, 00:32:01 »
In Geldermalsen kwam ik ook vaak. Geldermalsen - Dordrecht reed met plan U maar Geldermalsen - Arnhem/Nijmegen met DE2. De DE2-en bleven zelfs na de verlenging Utrecht-Geldermalsen-Arnhem/Nijmegen rijden. Ook deze exploitatie vond vanuit de dieselloods Utrecht plaats. Ik ben talloze malen met een DE2 van Geldermalsen naar Utrecht gereden. Hoe de overgang naar elektrisch ging, weet ik niet meer. Misschien zijn de DE2-en nog even door plan U vervangen, maar het kan ook dat de DE2-en direct door elektrisch vervangen werden.
Gelogd
Nico Hoogerwerf
Offline
Berichten: 725
DB jaren '60 in de buurt van NS grens...
Re: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn
«
Reactie #18 Gepost op:
22 January 2008, 10:42:23 »
- off topic: volgens mij hebben op Utrecht-geldermalsen-tiel-nijmegen in de jaren 80 DE2 gereden...
Nu weer on-topic: terug naar Hoorn-Alkmaar: geen idee behalve bovenstaande verhalen
Nico
Gelogd
DB tijdperk 3b, 2rail, (voorheen DigiKeijs DR5000) nu een Yamorc YD7010 en DR5033, DR5048, S88 en LocoNet, (voorheen Koploper, nu iTrain!
Voorheen Intellibox 6500 in 2000 gekocht! :-)
Moddemeijer
Offline
Berichten: 164
Re: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn
«
Reactie #19 Gepost op:
22 January 2008, 19:36:00 »
Beste Nico
De exploitatie van de Betuwelijn was naar alle waarschijnlijkheid gekoppeld aan de kop van Noord-Holland. Voor DE2 op Hoorn-Alkmaar waren DE2-en nodig in de dieselloods van Utrecht. Er is na de bevestiging van jouw zijde over DE2 op Utrecht -Arnhem/Nijmegen geen twijfel meer over de aanwezigheid van DE2 in Utrecht. Het zou mij niets verbazen als Noord-Holland en de Betuwelijn in één omloop zaten.
Trouwens de eerste ritten Utrecht-Amsterdam en de laatste ritten Amsterdam-Utrecht werden diesel gereden met diesels uit de kop van Noord-Holland. Zo kwamen ze via de omloop en normale dienst in Utrecht. Een soort gelijk spelletje werd gespeeld met de eerste en laatste ritten op Hoorn-Amsterdam om de diesels van Alkmaar-Hoorn in Amsterdam te krijgen.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn