Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
eemstede
Vandaag
om 20:56:24
Modelwensen 2026
door
spoorzeven
Vandaag
om 20:52:53
Even voorstellen Niels uit Den Haag
door
Menno
Vandaag
om 20:49:51
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw
door
Carl
Vandaag
om 20:26:17
Ontraxs 2026
door
Charles_
Vandaag
om 20:12:14
Stub switches
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:06:18
lichtsluis een bezetmelding laten geven
door
Peter J K
Vandaag
om 20:05:31
Camp 3
door
GD
Vandaag
om 19:38:17
Werkplaats Wael en Bosch
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 19:31:49
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:55:18
Pfarrerwinkel bahn
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:49:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:42:25
Yamorc 7001 dood
door
Mar-Cas
Vandaag
om 17:58:06
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
Jelmer
Vandaag
om 17:52:43
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:20:11
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland.
door
Stefan88
Vandaag
om 17:13:46
Fleischmania Nostalgia
door
g-j
Vandaag
om 16:37:38
Rheinburg, TP V/VI
door
Eric B
Vandaag
om 16:09:06
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 15:38:30
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord
door
Eric B
Vandaag
om 15:33:23
Bahnstrecke 5867
door
gdh
Vandaag
om 15:30:26
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
Frank 123
Vandaag
om 15:28:06
Station Steenwijk poging 2
door
Eric B
Vandaag
om 15:11:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
NS264
Vandaag
om 14:37:02
Baanbouw: NL Baan Kleindrecht in H0
door
mikeya
Vandaag
om 14:08:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 13:44:21
Goede wensen voor 2026
door
Wil uit ZO drenthe
Vandaag
om 13:26:42
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s.
door
Bierwagen
Vandaag
om 12:49:03
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 12:31:19
Bouw Artitec overwegbomen 1950
door
Met een sik
Vandaag
om 12:05:08
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Forse investering in goederenspoornet
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Forse investering in goederenspoornet (gelezen 791 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12572
Forse investering in goederenspoornet
«
Gepost op:
10 June 2010, 15:57:02 »
Het kabinet heeft op 7 juni besloten tot extra investeringen in het goederenspoornet om het gebruik van de Betuweroute te bevorderen. Die beslissing maakt deel uit van het kabinetakkoord om de komende jaren in totaal 4,6 miljard euro in het Nederlandse spoornet te investeren. Het grootste deel van dat budget gaat op aan investeringen om in de Randstad 'spoorboekloos rijden' mogelijk te maken (6 sprinters + 6 intercities per uur) en aan de SAAL-corridor, de as Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad. Maar ook het goederenvervoer krijgt een impuls met de uitvoering van een aantal projecten, die hoog op de prioriteitenlijst van de goederenvervoerders staan. Het demissionaire kabinet wil het goederenvervoer ten noorden van de Betuweroute beter spreiden. Zo hoeft het vervoer tussen Rotterdam en Noord-Duitsland straks niet meer via Amsterdam, maar wordt dat via de Betuweroute en Arnhem en de IJssellijn geleid. Vanaf Rotterdam gaan treinen in zuidoostelijke richting over de Betuweroute en via de nieuw te bouwen 'Zuidwestboog bij Meteren' naar Den Bosch en Eindhoven en verder. Behalve bij Meteren wordt er bij Deventer een nieuwe spoorboog aangelegd en komen er op diverse plaatsen inhaalsporen, extra perrons en vrije kruisingen. Deze 'voorkeursvariant' waar het kabinet nu voor gekozen heeft, kan rekenen op brede steun van de provincies en stadsregio's en is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met ProRail, NS en KNV Spoorgoederenvervoer, meldt het ministerie van Verkeer en Waterstaat in een persbericht.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Erwin Schuurman
Offline
Berichten: 642
Jaah Mevrouw....Scheurgras..
Re:Forse investering in goederenspoornet
«
Reactie #1 Gepost op:
10 June 2010, 16:14:33 »
Ha! dus toch een soort noordtak die aangelegd wordt
Gelogd
"Samenwerking betekent voor mij dat iedereen hetzelfde wil als ik!"
Arjan6511
Offline
Berichten: 4871
Re:Forse investering in goederenspoornet
«
Reactie #2 Gepost op:
10 June 2010, 16:22:20 »
Eerst maar eens zien en dan geloven. Wordt jarenlag over gepraat en ondertussen gaat de prijs meerdere malen over de kop.
En Prorail, ach als die al tegenstribbelt als verladers de lijn Boxtel-Veghel weer in gebruik willen nemen hoef je daar ook niet al te veel van te verwachten.
En dan heb je ook nog die gemeenten met allerlei inspraak. Die doen al moeilijk als er bier vervoerd moet worden vanaf Heineken in Den Bosch. Dan toch liever een complete verkeersopstopping in de binnenstad en je dan afvragen waar dat fijnstof vandaan komt...
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Forse investering in goederenspoornet