Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 18:33:43
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Jan Bennink
Vandaag om 18:31:53
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door klusser
Vandaag om 18:25:05
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jan Bennink
Vandaag om 18:24:09
Overstap naar HTM door defender
Vandaag om 18:23:48
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 18:22:28
Een leuke vrachtwagen door defender
Vandaag om 18:20:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:01:34
Op Zuid (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 17:57:21
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ben
Vandaag om 17:51:04
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 17:36:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 17:27:51
Terschellinger Spoor door defender
Vandaag om 17:15:47
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:59:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:58:17
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 16:36:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 16:30:06
De fabriek - Spoor 0 door g-j
Vandaag om 16:13:49
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:02:14
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:29:48
Welke decoder is dit? door Ben
Vandaag om 15:09:20
Tram reageert niet door R1954
Vandaag om 15:00:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:11:34
PB Models, ICR-rijtuigen door serie1200
Vandaag om 14:10:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
Vandaag om 14:09:15
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Eric B
Vandaag om 13:59:34
Kato ETA 515 door mamory
Vandaag om 13:42:14
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:20:07
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 13:16:35
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 11:57:43
  

Auteur Topic: de vrouwelijke trein?  (gelezen 11946 keer)

theomeeuwsen

  • Offline Offline
  • Berichten: 377
Re: de vrouwelijke trein?
« Reactie #30 Gepost op: 11 November 2007, 15:46:42 »
Citaat
Een beetje VWO'er had het opgezocht... stagiaire

had ik dus geen zin in  ;D

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: de vrouwelijke trein?
« Reactie #31 Gepost op: 05 December 2007, 00:07:44 »
Wat is het dan handig om in drie talen vloeiend te zijn: Nederlands, Engels en Limburgs. Of Limburgs een taal is of niet, daarover verschillen de meningen, maar feit is wel dat de meeste Limburgse dialecten bij het aanwijzend voornaamwoord ('die' en 'dat' in het Nederland) verschil maken tussen mannelijk, vrouwelijk en onzijdig. In het Nederweerts: dae, di-j en det. Dus voor mij is het een tweede natuur.

In het Engels is het heel anders: mannen zijn 'he', vrouwen zijn 'she' en al het andere is 'it'. Misschien je een huisdier 'he' of 'she' zou noemen, maar strikt genomen is het niet juist.

Maar wat scholing betreft, ik denk dat dat tegenwoordig niet veel meer voorstelt. Mijn nichtje, dat destijds nog VWO deed, wist me te vertellen dat je kon kiezen uit Duits (of een andere taal) te spreken, of om het te lezen en schrijven. Da's handig zeg, kom je in Duitsland, moet je vragen of iemand iets kan voorlezen, omdat je het alleen kunt spreken. Ik dacht dat je op het VWO voorbereid werd op wetenschappelijk onderwijs, hard studeren dus, maar kennelijk waait er een nieuwe wind door het ministerie.

Maar goed, uiteindelijk is het niet mijn probleem. Wat ik wél weet is dat sollicitatiebrieven vol met spel- en taalfouten als eerste in het cilindrisch archief belanden.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40