Vandaar mijn vragen:- Gaat het echt om gewicht besparing of om connector besparing?- Hoe groot is de baan (aantal modules / wissels)?- Speelt geld echt een rol?- Moet het kant en klaar is mag het zelfbouw/kitvorm zijn?- Om hoeveel wissels gaat het?
... Bijvoorbeeld met servotesters ... De draaipotmeter die er standaard opzit kun je vervangen door twee serie geschakelde instelpotmeters, elk met de halve waarde van de oorspronkelijke potmeter. Met de instelpots kun je de beide eindposities van de servo instellen. Met een tuimelschakelaar (on-on) kun je kiezen tussen de loper van de ene instelpot, en de loper van de andere instelpot. Daarmee kies je dan dus ook voor de ene eindpositie, of de andere eindpositie.
en bediening op een tableau was een leuke gedachte, maar uit kostenoogpunt laat ik dat deel vervallen.
voor een IB1/2 met
De informatie die ik van iemand buiten het forum kreeg heeft mij nieuwsgierig gemaakt naar semi-automatische computer-besturing gemaakt. Dit zal ik zelf nog verder onderzoeken en later zelf de beslissing maken of dit gedaan zal worden. De baan zal in ieder geval bedradingtechnisch wel er op voorbereid worden voor detectiepunten.
evenals dat deze persoon een kleine 400 wissels/seinen uit zijn hoofd kent en alles wist te schakelen zonder problemen voordat hij overging op automatische besturing.