Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
Vandaag
om 22:38:04
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer
door
MarcoK1999
Vandaag
om 22:22:43
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij)
door
MarcoK1999
Vandaag
om 22:17:54
Uhlenbrock Iris
door
aukevanwieren
Vandaag
om 22:17:31
US diorama in H0
door
Frank 123
Vandaag
om 21:57:08
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Hans1963
Vandaag
om 21:55:36
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 21:46:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
marco
Vandaag
om 21:39:42
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven''
door
cor_b
Vandaag
om 21:26:51
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
decauville_nl
Vandaag
om 21:22:28
Raadplaatje
door
GerardvV
Vandaag
om 20:51:57
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
JoopSpoort
Vandaag
om 20:38:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Ronald69
Vandaag
om 20:38:35
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 20:17:37
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 20:02:13
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
daempfer
Vandaag
om 19:58:34
Uhlenbrock Intellibox 3
door
Hasenwald
Vandaag
om 19:58:21
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
einte
Vandaag
om 19:14:30
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 18:56:27
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 18:54:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
Vandaag
om 18:42:16
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 18:24:13
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 16:15:22
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 16:14:55
Esu Loksound - NS Wadloper?
door
Torikoos
Vandaag
om 16:14:38
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 15:17:11
Modelspoorbaan van Einte
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:12:20
Stationsplein Baden Baden
door
Dion
Vandaag
om 15:10:51
Configureren GCA50/GCA50a
door
cbouwhuis
Vandaag
om 15:09:40
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:04:57
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Ervaring ESU locomotieven
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Ervaring ESU locomotieven (gelezen 12359 keer)
wob
Aachenau West
Re: Ervaring ESU locomotieven
«
Reactie #30 Gepost op:
07 May 2016, 22:01:55 »
Mijn ervaringen met een BR 215, altrot.
De kap was niet recht, maar uitgebogen aan de rechter onderzijde van cabine 2. Bovendien liep de loc op kruipsnelheid onregelmatig. Verder werkte de rookgenerator aan 1 zijde maar heel beperkt. Voldoende reden om ermee terug te gaan naar de winkelier. Die heeft 'm opgestuurd naar ESU.
Ik kreeg de loc terug met een rechte kap. Ook de rookgenerator blaast nu aan beide zijden een mooi pluim uit.
- Maar over de loop ben ik nog steeds niet helemaal tevreden. De loc waggelt namelijk een beetje bij kruipsnelheid. Volgens de winkelier schijnt dat vaker voor te komen bij dit model, maar ik vind het eigenlijk niet kunnen. Ik ben er nog steeds niet achter wat de oorzaak is.
- Verder werkt het bogengeluid vaker niet dan wel zoals het zou moeten: het geluid zou uitsluitend in scherpe bogen te horen moeten zijn. Bij mij hoor je dat geluid echter vaak òòk op de rechte baangedeelten. Het komt ook voor dat het bogengeluid in het geheel niet werkt. Ook hiervan heb ik geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. (Ik heb al van alles geprobeerd met het wat verbuigen van de sensoren bij de draaistellen, die het geluid activeren. Zonder succes).
In het nogmaals opsturen had ik geen vertrouwen meer. Ik probeer de tekortkomingen maar te accepteren.
Het is allemaal prachtig spul, maar gezien mijn ervaringen waag ik me niet meer aan andere kwetsbare hoogstandjes van ESU.
Groet, Bas
Maurik
«
Reactie #31 Gepost op:
08 May 2016, 10:47:39 »
Ik heb een BR151 en deze had een defecte panto.
Terug naar de leverancier en toen ik haar weer terughad nog steeds kapot.........
Ook na een 2e keer retour was het nog niet in orde.
Pas na de derde keer was het goed verholpen.
dalmvis
«
Reactie #32 Gepost op:
08 May 2016, 19:15:32 »
Hoi Bas,
Balen, dat wel...op de Duitse fora wordt ook wel redelijk wat geklaagd (soms terecht, denk aan de V60 van ESU die nu helemaal uit de handel is genomen, of althans, niet meer wordt gemaakt)
Zie ook ESU forum.
Aan de andere kant, je kan geluk hebben, dat had ik...paar jaar geleden een defecte BR151 geretourneerd (pantograaf gemold, eigen schuld) wel een aantal weken wachten maar niks hoeven te betalen...(zat mogelijk nog garantie op..)
Begin dit jaar de soundfile van de lok gedownload via ESU programmer. Weet niet wat er fout ging, maar daarna was ie ' dood als een pier!' . Uiteraard gereset etc etc, niets hielp . Ik baalde als een stekker... toch maar weer opsturen met briefje erbij, en binnen een week weer terug en tevens paar andere dingen gerepareerd (die niet goed waren volgens hun) en de laatste software in een nieuwe decoder. Vond dat wel erg vriendelijk (en service!) en heb dat ook terug gemeld op het ESU forum...niet dat ik vervolgens daar iets van hoor, maar meer voor mijn idee.
Dus...ja, het zijn mooie loc's , is mijn mening- ik lees veel verschillende berichten en het lijkt soms wel op een 'lot uit de loterij' maar ik heb dus goede ervaringen. Zelf zou ik rustig nog zo'n loc kopen, helaas vallen ze niet allemaal binnen mijn budget
Bye, Arthur
JvE
«
Reactie #33 Gepost op:
21 June 2016, 12:32:09 »
Ik zit ook te denken aan de aanschaf van een Esu locomotief.
Misschien een domme vraag:
Is Esu nu echt een eigen merknaam of worden de locomotieven ook onder de merknamen Märklin of Roco/Fleischman verkocht en is het alleen de decoder die erin zit van Esu?
Groetjes,
John
Gérard Drost
Loc 189 065-6 in Venlo, 1-7-2010
«
Reactie #34 Gepost op:
21 June 2016, 12:45:29 »
ESU is een eigen merknaam, al jaren bekend van decoders.
Zoals ze zelf bij ESU zeggen hebben ze de techniek in huis, (sound-)decoders en bouwen daar een loc rond omheen.
Er is een bewuste keuze om de kap van metaal te maken: heb je in de loc meer plaats voor techniek.
Nee, de ESU locs worden niet onder een andere merknaam verkocht.
Trouwens, bij mijn weten is ESU de enige (corrigeer mij als ik het mis heb) die locs levert die zowel voor het 2-rail als ook voor het 3-rail systeem geschikt zijn.
Sleepcontact eronder en de loc rijdt op de Märklin baan, sleepcontact er onder uit en dezelfde loc rijdt op de "gelijkstroom" 2-rail baan.
Grz,
Gérard Drost
Voorheen 3-rail digitaal.
Nu 2-rail, ook digitaal, tijdperk III, Nederlands en Duits
JvE
«
Reactie #35 Gepost op:
21 June 2016, 13:16:17 »
Dank voor de snelle reactie.
Ik had nl. weleens een locomotief van Roco zien staan waar toevallig een Esu decoder inzat met sound. Dus vandaar mijn verwarring.
Groetjes,
John
IJsselsteyn
«
Reactie #36 Gepost op:
21 June 2016, 15:01:18 »
Vroeger was ESU de leverancier van sounddecoders voor Roco, vandaar. Tegenwoordig is Zimo dat.
Steyn
Gérard Drost
Loc 189 065-6 in Venlo, 1-7-2010
«
Reactie #37 Gepost op:
21 June 2016, 16:07:11 »
Dat kan, ESU levert Sounddecoders aan diverse fabrikanten. Die decoders die daar dan ingebouwd worden zijn kunnen dan specifiek voor dat model aangemaakt zijn en de sound daarop ook. Het zijn dan ook zg. OEM-versies voor die fabrikant.
Roco maakt momenteel gebruik van Zimo decoders, in het verleden was dat inderdaad ESU. Die Z21 of z21 centrale is ook afkomstig van Zimo, vandaar de letter Z.
Piko maakt momenteel gebruik van ESU Sounddecoders in de nieuwe modellen, in het verleden was dat Uhlenbrock.
Als je de website van ESU bezoekt vind je daar vele sounds die gedownload kunnen worden en geupload op de universele Sounddecoders via de LokProgrammer. Bij de downloads zijn ook de OEM-versies te zien die ESU voor de verschillende fabrikanten maakt/levert. Ook aan Mehano toen die nog de verschillende Class 66 in het programma hadden. Andere fabrikanten zijn o.a. Brawa, Bemo en HAG.
De Sound in de Artitec locs en treinstellen is ook afkomstig van ESU.
Let wel dat als er iets is met de decoder of de sound bij locs met de decoder ingebouwd af fabriek altijd contact opnemen met de fabrikant van de loc en niet met ESU. Het zijn zg. OEM-decoders die in de loc zijn ingebouwd en dan is de fabrikant van de loc verantwoordelijk voor het probleem en niet ESU.
Vergelijkbaar met de Windows OEM-versies op computers bij de verschillende fabrikanten. Niet Microsoft levert de support maar de PC-fabrikant, zoals Dell, HP of Compaq.
Grz,
Gérard Drost
Voorheen 3-rail digitaal.
Nu 2-rail, ook digitaal, tijdperk III, Nederlands en Duits
ivanzon
«
Reactie #38 Gepost op:
21 June 2016, 22:31:16 »
Piko heeft nu rebranded Esu in het assortiment. De luxe DCC stuur unit is exact hetzelfde
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]