Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Eric B
Vandaag om 19:21:45
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door WimC
Vandaag om 19:19:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
Vandaag om 19:17:25
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Raadplaatje door R1954
Vandaag om 18:46:34
fotowedstrijd 2025 door Reinout van Rees
Vandaag om 18:45:40
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Marc tramt
Vandaag om 18:43:07
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 18:37:53
Piko 2025 door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:16:15
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door verst107
Vandaag om 18:03:37
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Rondom Charlois door 741230
Vandaag om 17:43:04
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
Zelfgemaakt BiDiB modules door AlbertG
Vandaag om 16:57:24
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 14:33:44
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door Gerard van de Weijer
Vandaag om 14:29:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:22:47
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:26
Stottering Piko 98551BD door bellejt
Vandaag om 13:39:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 13:23:41
Acme nieuwe ICNG door virmfan
Vandaag om 12:00:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:38:15
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door Peter.D
Vandaag om 11:35:18
  

Auteur Topic: reedcontact versus schakelrail  (gelezen 2601 keer)

Peter Spruit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1634
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
reedcontact versus schakelrail
« Gepost op: 16 November 2007, 12:17:31 »
Ben bezig een pendelsturing aan het  bedraden waarvoor ik reedcontacten gebruik van Fleischmann ( had deze nog liggen )  Nu kom ik er juist  2 tekort.  Prijs in de winkel  26 euro  >:( - waanzin gewoon   :P

nu heb ik nog een 4 tal roco schakelrails liggen.   Het contact wordt hier dus door de  wielen gemaakt die een plaatje indrukken en aldoende ook een momentimpuls geeft.

Veronderstel dat ik deze  zonder  problemen ter vervanging van reed contacten kan gebruiken om de relais aan te sturen ?

klopt dit  ?

tx

Peter
Petdig1

p.heinst

  • Offline Offline
  • Berichten: 1192
    • DutchRoco
Re: reedcontact versus schakelrail
« Reactie #1 Gepost op: 16 November 2007, 12:55:00 »
Hallo Peidig 1

DE roco42518 zijn zondermeer te gebruiken, in deze schakelrail zit een behalve de schakelaar die door de wielen wordt ingedrukt ook nog een reedscontact (kun je zo niet zien en de meesten weten dit ook niet), deze zit aan de korte kant vanaf de schakelaar ongeveer op de 4e bielz vanaf het eind (of begin) van de rails.
Probeer maar een uit met een lampje of meter aan de contacten en dan met een magneetje over de bielz te gaan.

Het reedscontact zit in de lengte richting van de baan, zelf vindt ik dit contact niet zo goed als dat je een los reedscontact plaatst maar dat kan liggen aan de plaatsing en de richting.

Groetjes Piet

Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

Peter Spruit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1634
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re: reedcontact versus schakelrail
« Reactie #2 Gepost op: 16 November 2007, 13:27:52 »
ok fantastisch.  Bedankt  voor de snelle reactie   :D
Petdig1

Peter Spruit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1634
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re: reedcontact versus schakelrail
« Reactie #3 Gepost op: 17 November 2007, 00:29:09 »
blijkt dat de roco schakelrails die ik heb van een ouder type zijn.  Artikel nummer 05017A

Deze hebben dus GEEN reedcontact  :(

Petdig1

p.heinst

  • Offline Offline
  • Berichten: 1192
    • DutchRoco
Re: reedcontact versus schakelrail
« Reactie #4 Gepost op: 17 November 2007, 17:17:36 »
Hallo Petdig 1

Deze oudere type ken ik niet, wist zelf niet dat deze bestonden en kan ze ook niet terug vinden in het arcief van roco.
Jammer dus maar ik neem aan de de schakelaars zonder probleen gebruikt kunnen worden of het zou moeten zijn dat er een mogelijkheid is dat deze meerdere malen bediend wordt omdat er meer wielen achterelkaar overheen rijden.
Waarschijnlijk is dat geen probleem of het moet aan het systeem liggen dat je voor het pendelrijden gebruikt.

Groetjes Piet
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem