Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

maatvoering AKI door MOVisser
Vandaag om 15:46:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 15:45:53
Aachenau West door Ronald69
Vandaag om 15:45:32
Stalen rijtuigen van NS door Hans Reints
Vandaag om 15:33:38
br 041 334-4 Fleischmann H0 door 008200
Vandaag om 15:31:19
23 augustus modelspoorbeurs Houten door orientexpress
Vandaag om 15:30:44
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 15:29:40
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Ronald Halma
Vandaag om 15:09:55
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Huup
Vandaag om 14:29:11
NS-seinen bij en in een splitsingsstation door 1200blauw
Vandaag om 14:20:57
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 13:55:17
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Jelmer
Vandaag om 13:47:16
Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren? door Biesje
Vandaag om 13:03:12
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:56:19
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door HugoB123
Vandaag om 12:45:33
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Jelmer
Vandaag om 09:20:08
Eyro Interlaken door Bas, Dordrecht
Vandaag om 08:52:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:19:23
MiWuLa door Bor de Wolf
21 August 2025, 23:44:01
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door Sven
21 August 2025, 23:24:08
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
21 August 2025, 23:06:07
Da's Daz 2 door Huup
21 August 2025, 21:15:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
21 August 2025, 20:47:21
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jos_1972
21 August 2025, 20:01:45
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
21 August 2025, 19:49:57
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
21 August 2025, 18:56:25
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald Halma
21 August 2025, 18:41:26
Trafo regelaar hulp door FraWi
21 August 2025, 18:38:14
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
21 August 2025, 17:12:28
RhB H0m, Albulisch door Sylvester
21 August 2025, 17:00:00
  

Auteur Topic: Gemok bij Marklin...  (gelezen 19521 keer)

tod

  • Offline Offline
  • Berichten: 186
Re: Gemok bij Marklin...
« Reactie #75 Gepost op: 31 January 2016, 15:01:57 »
Märklin zou inderdaad de sprong naar de toekomst kunnen wagen. Trix heeft dat jaren geleden al gedaan met het programma Trix International, waarmee ze zich conformeerden aan de gangbare praktijken in 2-rail land. Intussen is het Trix Express programma met de dikke flenzen vrijwel verleden tijd. Maar ja, dan moet Märklin wel durven om ook zo'n omwenteling te starten.

Er worden nog steeds loks met Express wielen nieuw geleverd door Trix.
Zo is onlangs de NS 1600 uitgebracht (kan ook een 1700 of 1800 zijn)
Dus de dikke flensen zijn nog niet 100% verleden tijd.
Ton

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8343
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Gemok bij Marklin...
« Reactie #76 Gepost op: 31 January 2016, 15:09:29 »
@Maarten:
Laatste opmerking van de heer Lenz is veelzeggend voor de hele branche:
" .....  als deze hal niet gesloten wordt......"

daarmee doelend op de vraag, of er in de toekomst (volgend jaar ?) nog wel een hal voor de modeltreinbranche in Neurenberg is. Impliciet daar ook mee aangevend, dat het voor Lenz een vraag is of ze nog wel gaan komen.

Maar dan bedoelt hij vast dat hij daar niet alleen wil staan. Dan klopt mijn commentaar inderdaad niet.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

maartenvanderburgt

  • Gast
Re: Gemok bij Marklin...
« Reactie #77 Gepost op: 31 January 2016, 15:34:33 »
Wat Lenz bedoelt is het beste samen te vatten in een grapje over Neurenberg (al jaaaaren oud).

Binnenkort start de nieuwbouw van de kleinste hal van de beurs.  De Märklin hal.
Past precies de stand van Märklin in met langs de randen nog wat aankledende bedrijven.

Daar gaat het met rappe schreden naar toe, tot mijn verbazing is de bouw nog niet gestart.
Dit geeft 2 signalen:  de toestand van de modeltreinbranche als geheel   en de positie daarvan op de beurs in Neurenberg.