Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
Eric B
Vandaag
om 07:28:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 01:13:43
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 00:09:10
Lemke 2025
door
arnaud-ns/htm
Vandaag
om 00:05:10
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
Dennis1984
27 October 2025, 23:54:05
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
27 October 2025, 23:37:19
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Arjen52
27 October 2025, 22:52:56
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Ronzol
27 October 2025, 22:25:58
Rondom Charlois
door
Alewijn
27 October 2025, 22:25:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
27 October 2025, 22:04:19
Yet Another Servo Decoder
door
Dennis1984
27 October 2025, 22:00:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
MathynK
27 October 2025, 21:59:16
Da's Daz 2
door
Huup
27 October 2025, 21:47:59
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Eric B
27 October 2025, 21:46:40
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
27 October 2025, 21:17:04
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan
door
Noordster
27 October 2025, 20:32:24
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2
door
Stefan88
27 October 2025, 20:31:18
Line-up foto's van modellen
door
Jeroen95
27 October 2025, 20:12:18
Digitaal-delta
door
Biesje
27 October 2025, 20:07:34
Minibaan Visserskaai H0
door
NS264
27 October 2025, 19:59:28
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
bask185
27 October 2025, 19:58:39
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
27 October 2025, 19:30:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Gerrit H
27 October 2025, 19:17:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
27 October 2025, 19:16:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
spoorijzer
27 October 2025, 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
27 October 2025, 18:52:43
TAMS PZS-2.2
door
bask185
27 October 2025, 18:49:53
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek
door
hervé
27 October 2025, 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
maartenvdb
27 October 2025, 18:23:36
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1
door
Biesje
27 October 2025, 16:55:39
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Bemo DB AG Br 624 koppeling nemschacht inbouwen.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Bemo DB AG Br 624 koppeling nemschacht inbouwen. (gelezen 1306 keer)
Fred Peters
Offline
Berichten: 793
Yes we can!
Bemo DB AG Br 624 koppeling nemschacht inbouwen.
«
Gepost op:
27 December 2015, 10:06:59 »
Goedemorgen,
Uit pure noodzaak moest ik na het testrijden op mijn nieuwe baan met mijn bemo br 624 een reparatie uitvoeren.
Alweer!!
Dwz bij de orginele 6 polige kortkoppeling breken continue de te stugge stroomkabels van de printjes af.
Tevens vind ik de koppelingen te lomp ogen en staan de bakken te ver van elkaar vandaan met 2,5-3mm tussen de vouw/gummibalgen.
Dus dat kan anders....
Ik heb de standaart koppelingen verwijdert van de stiften en er nemschachten onder gemonteerd waarbij ik rekening wilde houden met het te grote gat tussen de wagens.
Maw ik heb de af fabriek kortkoppelings mechanieken van bemo gebruikt met daaraan een nemschacht.
En daarin zit weer een Flm profi kortkoppeling
Nu komt het probleem, ik heb de schachten zo geplaatst dat er altijd bij een geduwde samenstelling 1mm tussen de vouwbalgen blijft.
Bij ieder flauwe boog of wisselpaar lopen de motorloze wagens voorop uit het spoor.
Dit gebeurt uiteraard in een testopstelling met standaart en extra rijtuig gewichten.
Uiteraard heb ik dit weten aan te passen tot de afstand waarbij dat niet meer gebeurde, en je raadt het al...
Precies weer de afstand van de bemo opstelling... Vreselijk, weer 2,5-3mm.
Ik heb naar het ontwerp van bemo gekeken en er valt mij wat op.
Normaal gesproken is het typische van zo,n mechaniek dat er een duidelijke V vorm in de bodem zit waarbij heel snel de koppelingen naar buiten steken bij bogen en wissels.
Bij bemo is dit een parabool, oftewel een gedeelt van een cirkel.
Ik heb het volgende plaatje van het www gepikt, let niet op de cirkel maar op de koppeling.
Dus bij het bemo ontwerp reageert de koppeling standaart te laat op het boogverloop, waardoor ze dit probleem hebben moeten opvangen met een grote bakafstand.
Heeft dit ontwerp dus zijn afstands koppelings beperking?
Volgende vraag; als ik dit koppeling mechaniek helemaal verwijder en er een Symoba, Ribu of een ander type namontage mechaniek onder/in plaats, welke is dan het best?
Het zijn rijtuig bakken van 31cm, en ik weet dat sommige modellen niet verder dan 17-18cm gaan.
Ik heb in het verleden genoeg symoba,s onder mastica plan-e rijtuigen gemonteerd en dat ging best en de wagens stonden strak tegen elkaar.
Maar met de extra baklengte van de Br 624 mis ik toch een stuk uitzwaai aan beide kanten van het symoba mechaniek.
De symoba,s zijn erg klein.
Wie kan me vertellen welke mechanieken het beste zijn onder extreem lange rijtuigen.
Of het huidige bemo ontwerp aangepast kan worden?
Fred
«
Laatst bewerkt op: 27 December 2015, 14:24:02 door Fred Peters
»
Gelogd
DB (AG) Regionalbahn III-VI H0 DCC
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Bemo DB AG Br 624 koppeling nemschacht inbouwen.