Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:01:24
Bf Kibronn door Ronald Halma
Vandaag om 14:43:15
Ervaring 187-prestigemodels door Ronald Halma
Vandaag om 14:41:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:39:00
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 14:26:25
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door bask185
Vandaag om 14:24:45
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Alewijn
Vandaag om 14:20:07
Lantaarn Fleischmann BR50 kab door 44er
Vandaag om 14:08:44
Rechtstreeks van Groningen naar Bremen. door Eelco Storm
Vandaag om 14:07:07
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:06:04
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:50:28
Kibri - Blikken spoorwegaccessoires uit Duitsland - Een overzicht door sncf231e
Vandaag om 13:48:38
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:44:02
Pimp my Hippel 2.0 door VAM65
Vandaag om 13:20:41
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:20:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:16:23
Overstap naar HTM door eemstede
Vandaag om 13:15:18
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door 741230
Vandaag om 13:14:59
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:12:07
NS 8100 in 0 door roadster36
Vandaag om 12:54:07
Bahnstrecke 5867 door spoorijzer
Vandaag om 12:07:42
Blokkendoos BD 9151 probleem (motor) door Ben
Vandaag om 12:00:52
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Besselspoor
Vandaag om 11:55:47
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Huup
Vandaag om 11:51:33
Lima SBB etr610, probleem verlichting door maartenvdb
Vandaag om 11:38:17
printplaat roco sik stuk door VAM65
Vandaag om 10:49:43
Stub switches door Ronald Halma
Vandaag om 10:47:32
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats. door smalspoorcompagnie
Vandaag om 03:22:58
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door smalspoorcompagnie
Vandaag om 03:19:03
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 02:00:11
  

Auteur Topic: Keerlus, waar moeten de scheidingen/isolaties komen?  (gelezen 1259 keer)

cjjansen123

  • Offline Offline
  • Berichten: 21
Keerlus, waar moeten de scheidingen/isolaties komen?
« Gepost op: 15 August 2015, 13:44:48 »
Hallo allemaal,

Ik heb een baanontwerp voor een digitale 2-rail HO baan waar 1 of meer keerlussen in voorkomen.
Ik weet alleen niet goed waar deze zitten, of anders gezegd waar de isolaties van de keerlusmodules moeten komen.
Kan iemand mij daarmee op weg helpen?
De rood gekleurde delen betekenen in dit geval overigens niets.

Met vriendelijke groet, Johan.

« Laatst bewerkt op: 15 August 2015, 15:16:29 door Bert van Gelder. Reden: Titel verduidelijkt »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26935
    • Pagina van klaas
Re: Keerlus
« Reactie #1 Gepost op: 15 August 2015, 13:50:45 »
De roodgekleurde delen betekenen volgens jou niets, maar dat zijn juist de plekken waar je de keersecties kunt maken. Ze moeten misschien een stuk langer worden, zodat je langste trein er in past.

Er is nog een andere optie. Dan maak je van de onderste lus de keersectie, en dan inclusief beide wissels. Dan heb je maar 1 keerlusmodule nodig.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

cjjansen123

  • Offline Offline
  • Berichten: 21
Re: Keerlus
« Reactie #2 Gepost op: 15 August 2015, 14:10:19 »
Hallo Klaas,

Dank voor je snelle reactie.

Bedoel je dan met optie 1, dat als de rood gekleurde delen lang genoeg zijn voor de trein,
aan weerszijden van het roodgekleurde gedeelte een dubbele isolatie moet komen?
En dan neem ik aan, ook de baan er onder (die evenwijdig aan dit spoor loopt),
zodat er dus 2 keerlusmodules nodig zijn?

Bij optie 2 weet ik dan niet waar de isolaties moeten komen, omdat de wissels er dan bij in zitten.
Dat is ook waarom ik om raad vraag op het forum, omdat mij dat dus niet duidelijk is.

Groet, Johan.

SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 659
Re: Keerlus
« Reactie #3 Gepost op: 15 August 2015, 14:52:28 »
Johan,
Voor optie 2 van Klaas kun je de isolaties net voor of net na de wissels leggen.

Marius.
Marius

Cees Baarda

  • Offline Offline
  • Berichten: 167
  • hcc!m-IG
    • hcc!m
Re: Keerlus, waar moeten de scheidingen/isolaties komen?
« Reactie #4 Gepost op: 15 August 2015, 15:41:31 »
@Marius:
Bij Klaas' optie 2 moeten de scheidingen (totaal 4) ten alle tijde aan de kant van "Het Station" van de twee onderste wissels komen, want die moeten mee omgepoold worden.

Overigens:
ik zou hier gaan voor de eerste suggestie van Klaas, want dat geeft de vrijheid de keerlus onderin uit te breiden naar een schaduwstation.

m.vr.gr. Cees
Webmaster hcc!m - Microcontrollers (Atmel) : Arduino
Bezig met het maken van een apart ijkspoor t.b.v. Koploper of iTrain.

cjjansen123

  • Offline Offline
  • Berichten: 21
Re: Keerlus, waar moeten de scheidingen/isolaties komen?
« Reactie #5 Gepost op: 15 August 2015, 15:55:35 »
Hallo Marius en Kees,

Dank jullie wel voor de reacties.
Ik zal een en ander gaan uitproberen.

Groet, Johan.