Kun je als je koploper hebt en deze op dat moment niet gebruikt (de pc staat uit) wel de treinen weer gewoon met de IB basic aansturen? Of moet je dan eerst iets loskoppelen?
Stel, je hebt een baan in koploper gemaakt en een aantal locs ingevoerd, kun je dan een loc aanklikken en het commando rijden geven? Of moet je voor elke loc een eigen baanplan met treinroute maken en dit baanplan "aanzetten"?
Ik heb een Loconet terugmeldmodule (Uhlenbrock 63320 met 8 aansluitingen) en daarin staat ook hoe ik hem aan moet sluiten. Ik heb ook begrepen dat een blok aan het begin en einde een bezetmelder aangesloten moet hebben. Het stuk tussen de terugmelders, zit dit dan weer gewoon aangesloten op de normale ringleiding/stroomtoevoer? Zie plaatje hieronder.
Als ik 1 blok maak voor het station, kan ik dan de rest van de baan als het 2e blok invoeren? Of moet ik hier minimaal 2 blokken van maken in verband met het uitrijden van de trein uit het stationsblok? Zie plaatje hieronder.
@Remunj: als je geen flauw idee hebt waarover het gaat is ook de beginnershandleiding niet simpel ik ben meer van de "sluit het blauwe draadje aan op ingang 1, het rode op ingang 2". Maar ik ga het nog eens een paar keer doorlezen.