Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:04:11
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 14:34:05
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:46
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 13:42:11
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door sncf231e
Vandaag om 12:19:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 10:45:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Terugverende koppeling door phdirk
05 August 2025, 20:32:14

Auteur Topic: Station Sint-Niklaas  (gelezen 2793 keer)

Cédric

• Offline Offline
Station Sint-Niklaas
« Gepost op: 17 November 2015, 20:58:44 »
Hallo iedereen,

Ik ben bezig het station van Sint-Niklaas na te bouwen in H0 en dat in de periode tussen 2001 en 2011.
Omdat ik al redelijk gevorderd ben (in opzichte van een hele tijd geleden) met mijn project en het redelijk moeilijk zou zijn om mee te kunnen volgen, zal ik de tijd terug draaien tot 26 maart 2014 en vanaf daar mijn verhaal en traject dat ik heb gemaakt tot het huidige moment hier posten. Zo hebben jullie ook een beeld van waar ik ben begonnen. (Mensen die naar Drake luisteren zullen dit wel kennen: Started from the bottom  :P  )

De eerste berichten zullen elkaar dan ook redelijk snel opvolgen omdat mijn eerste bericht eigenlijk al dateert van rond maart 2014. Het is niet dat ik super snel kan bouwen.  ;D

26 maart 2014

De stationshal begint eindelijk zijn eerste herkenbare vorm te krijgen. Samen met het loket dat ik toch wat in vorm heb proberen brengen.
Na een uurtje of 3 zorgvuldig afmeten en dubbel werk te doen wegens geen 2mm dik styreen in huis te hebben kreeg ik eindelijk dit resultaat:

Het loket:

Met een schilderbeurt:

Van een afstandje:

Wat dichterbij:

Een totaalbeeldje:

Volgende keer: Het begin van de perrons.

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Station Sint-Niklaas
« Reactie #1 Gepost op: 17 November 2015, 22:00:16 »
Hoi!

De eerste berichten zullen elkaar dan ook redelijk snel opvolgen omdat mijn eerste bericht eigenlijk al dateert van rond maart 2014. Het is niet dat ik super snel kan bouwen.  ;D

Ik bouw ook niet snel ;) Ik ken het origineel niet, dat zal ik een keertje door google moeten halen ;) Belgisch komen we niet zo vaak tegen hier op het forum. Dus een welkome afwisseling. Ik ben benieuwd naar de vorderingen. Het ziet er goed uit.

Succes met bouwen!

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Cédric

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 17 November 2015, 22:50:12 »

Dank je Ronald!
Ik wist dat ik iets was vergeten  :-X 

Ik heb zelf heel wat foto's van het station zelf maar echt ven het hele gebouw was moeilijk te vinden. Gelukkig heb ik toch een foto gevonden om weer te geven hoe het er ooit uit zou moeten zien.

De andere kant:

« Laatst bewerkt op: 18 November 2015, 02:54:37 door Bert van Gelder. Reden: Om te antwoorden de REAGEER-knop gebruiken, niet de CITAAT-knop a.u.b! »

Sebastiaan1201

• Offline Offline
  • Ik spoor niet.
« Reactie #3 Gepost op: 18 November 2015, 02:28:02 »
Hallo cedric.

Het is wel een groot station. Ik dacht Sint Niklaas, is een normaal grote station. Maar ik moet zeggen. Dat is geen kleine jongen. Het ziet er nu al gaaf uit. Het is ook weer leuk om een bouwer uit belgie te zien bouwen.
Ik ga je volgen. Succes met de bouw.

Gr Sebas

Cédric

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 18 November 2015, 22:54:53 »
Citaat
Vriendelijk verzoek op de REAGEER-knop te drukken als je wilt reageren. Hier stond het kopie van het bericht hier recht boven, omdat je op de CITAAT-knop hebt gedrukt.
Namens de moderatoren..

Sint-Niklaas is inderdaad geen klein stationnetje maar ook niet echt zo groot. Het is in de provincie Oost-Vlaanderen wel het tweede drukste station qua reizigers e.d.

Het is dan ook eens inderdaad wat andere variatie.  ;D 
Bedankt Sebas!

Variatie is inderdaad soms eens nodig en in dit project is de sprong van het ene sub-project naar het andere sub-project  redelijk frequent.

Het stationsgebouw laten we even links liggen en 2 maanden later zouden we de draad terug opnemen. En na het einde  van de examens wordt er gedurende twee maanden een spurtje geven om tot een gelijke situatie te komen, zoals het stationsgebouw er zoals vandaag nog altijd uitziet.

Van de start van het stationsgebouw gaan we ineens naar de bouw van de eerste twee modules die o.a. het stationsgebouw en heel wat ander vervoer zullen bevatten. Zo zullen we deze twee modules nooit meer in deze staat zien.

3 april 2014

Tijdens mijn verblijf op het internaat mag ik gelukkig mijn hobby meenemen naar mijn kamer. Intussen heb ik de twee modules binnengekregen, zijn er tijdelijke poten onder gezet en is het spoortracé op zijn plaats gezet.
Het stationsgebouw, nu nog maar een héél klein deeltje van  de uiteindelijke grootte, staat al trots op zijn plaats.

Voor de stevigheid heb ik bij de twee modules een middenschot geplaatst. Het middenschot zal ook in de andere modules worden geplaatst.

16 april 2014

Kennissen en connecties, een handig hulpmiddel en hulplijn indien je het zelf niet zou lukken.
Door een Taurus van Piko te laten omschilderen naar een T18 van de NMBS, ben ik in contact gekomen met een geweldige kerel die echt gouden handen heeft. Toen ik mijn project begon, wist ik meteen wie ik nodig had om mijn perrons te maken.  ::)

Eenmaal thuis kon ik de verleiding niet weerstaan om ze eens volledig uit te leggen. Wat een prachtlengte!

Hier zijn al een paar foto's met wat drukte rond de perrons.  :o

Ik zie nu al hoe ze er uit zullen zien met een mooie lange sleep I11 of M6 rijtuigen!  8)

Volgende keer: De verdere opbouw van het stationsgebouw.
« Laatst bewerkt op: 19 November 2015, 19:13:31 door Bert van Gelder »

Eric "den Belg"

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 19 November 2015, 08:06:31 »
 (y)  ;)

Cédric

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 19 November 2015, 19:26:59 »
Haha, bedankt Eric  ;)

18 juni 2014

Mijn laatste dagen op het internaat zijn eindelijk geteld. Tijdens de studie verveel ik me toch dus waarom dan niet wat aan mijn station werken. Nu geraak ik net op gang, is de styreen-plaat op.  :'(
Het zal dus wachten zijn tot ik nog eens naar de club mag.

24 juni 2014

Intussen zit ik al veel verder qua gebouw en module 2, de perrons dus.
Hier heb je een teaser van hoe het in de toekomst moet uitzien.
Bij één van de twee ruimtes die je goed kan zien en nog "bewoond/bevolkt" zijn, is er al inrichting voorzien. Nu nog kijken voor fietsen van preiser, die trouwens bijna geen enkele winkelier ter beschikking heeft.

In augustus ben ik van plan om nog 2 extra kaders te maken en tegen het midden van augustus, als er voldoende geld is, nog eens 2 platen kopen voor de sporen. Ik hoop tegen de volgende zomer, mijn rails al gelegd te hebben en al geballast te hebben.

Genoeg gezeverd, hier zijn de foto's.

De perrons

De 6 van de 12 stukken zijn nu al vastgelijmd op de modules. Deze middag ook even testgereden (2 flexrails aangesloten, vastgezet met punaises).

Ik zie het helemaal zitten.

Cédric

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 21 November 2015, 23:07:59 »
31 juli 2014

Na een vol maandje doorwerken, problemen tegengekomen en op te lossen,  sta ik eindelijk op een punt waar mijn station een beetje toonbaar wordt. Het interieur (lees de binnenmuren) is volledig gebouwd en door zijn honingsgraadstructuur ,ondanks zijn dunne bodem van 1mm, staat hij stevig op zijn schoenen. Nu is het tijd voor de stationshal:

Volgende keer: verder afwerken van het stationsgebouw.