Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door NS 1100
Vandaag om 14:12:05
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Rene de Haan
Vandaag om 13:48:32
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 13:34:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ben
Vandaag om 13:31:40
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:20:31
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Prutsert
Vandaag om 12:51:26
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Rob Ellerman
Vandaag om 12:41:24
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 12:39:03
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Jeronimos
Vandaag om 12:29:18
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 12:21:00
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 12:08:47
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:56:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:32:58
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
Vandaag om 10:56:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door VulcanRaven
Vandaag om 10:31:56
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Jeroen Water
Vandaag om 07:52:24
Show je werkplek door Eric B
Vandaag om 07:12:00
Piko 1136 van AC naar DC door hmmglaser
Vandaag om 00:11:44
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
30 July 2025, 22:05:57
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door Arjan6511
30 July 2025, 21:59:46
Fleischmann Anna ombouw. door defender
30 July 2025, 21:17:34
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door JoopSpoort
30 July 2025, 21:04:40
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door JoopSpoort
30 July 2025, 20:58:24
wat is het merk van deze bochtwissel door Theovh
30 July 2025, 20:39:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
30 July 2025, 20:37:50
Gewoon wat busfoto's door R1954
30 July 2025, 20:36:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
30 July 2025, 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
30 July 2025, 19:28:00

Auteur Topic: MRdirect voor LocoNet  (gelezen 7530 keer)

Timo

• Team encyclopedie
  • Offline Offline
Re: MRdirect voor LocoNet
« Reactie #15 Gepost op: 23 November 2015, 22:03:07 »
Zelfde kunnen we zeggen over je "einde discussie" opmerking. Je roept het graag over jezelf af ;)

Maar nee, de huidige vorm van MRdirect met L-net is dus niet meer iets dat ik wil. Maar de L-net loze MRdirect daarentegen wel. En ja, L-net zou leuk zijn maar dat zou ik het liefst hebben voor handregelaars die nu nog steeds wat lastig zijn. Maar goed, voor nu is dat geen punt omdat ik geen baan heb en alleen af en toe rij. En als ik een baan zou hebben ik toch meer van alleen PC sturing ben. En dan voldoet MRdirect 8 prima.

Maar dan mag ik toch gewoon mijn mening geven en zeggen dat ik wel teleurgesteld ben dat het hiermee een stuk dichter getimmerd is? Of had ik toestemming moeten vragen?   :-X

Timo
« Laatst bewerkt op: 23 November 2015, 22:06:55 door Timo »
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
« Reactie #16 Gepost op: 23 November 2015, 22:11:36 »
Ik maak zelf uit of ik de source code en PCB ontwerpen beschikbaar stel, en daar voer ik verder geen discussie over.
De andere discussie mag je verder voeren, maar dat is een keus die Marco Roede heeft gemaakt en MRDirect heeft omgebouwd naar en voor LocoNet.

Groetjes
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Geert2

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 23 November 2015, 22:14:52 »
Ik wil me niet echt mengen bij deze discussie. Maar een optie om het kant en klaar aan een redelijke prijs aan te schaffen bij Wim bijvoorbeeld, is een zeer goede optie. Je moest is weten hoeveel tijd het me al heeft gekost om nog maar een deel van het LocoNet protocol uit te spitten en te vertalen in een 'voor vele zelfs niet leesbare asm code'.  En omdat het bij mij zelfbouw is voor persoonlijk gebruik, moet ik geen bijdrage leveren aan Digitrax...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Timo

• Team encyclopedie
  • Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 23 November 2015, 22:20:48 »
Wim, dat punt heb je al lang en breed duidelijk gemaakt. Al veeeeeeeeel eerder. Dus daar ging de hele vraag niet over.

En ja het is werk om zoiets te doen. Maar voor velen heet het ook hobby. En als het om hobby gaat is wel gebleken dat gelukkig velen de warmhartige behoefde hebben dit dan te delen. En het hoeft niet hoor, maar dan schaar ik het wel onder commercieel en door deze L-net methode vind ik dus dat MRdirect een commerciële relatie is aangegaan. En tuurlijk is dat een keuze die Marco moet maken, ik had het alleen niet verwacht.

Timo

Fransx

• Offline Offline
« Reactie #19 Gepost op: 24 November 2015, 23:31:02 »
Hoi Timo
Hierop moet ik toch reageren, je krijgt de software van MRDirect gratis, wat zit je nu te zeuren.
Dat zowel Wim als Marco de source code niet aan jou wil doorspelen hebben ze redenen voor en dat moet jij net als alle anderen respecteren.

PS, aan mij vroeg je hetzelfde, ging over snelheids meting, en ook ik geef de source code niet door en misschien om dezelfde redenen.

Moest dat even kwijt, groeten Frans

Timo

• Team encyclopedie
  • Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 25 November 2015, 00:16:44 »
Hoi Frans,

Hartelijk dank voor je ongenuanceerde mening...  ::)

Allereerst heb ik nooit om de source code gevraagd (hier dan). Ja, ik ben een groot fan van open source maar dat verwacht ik niet van iedereen.

Daarnaast heb ik aangegeven dat de huidige manier van L-net dus niets voor mij is en dat ik het persoonlijk (let op, mening!  ::) Klik nu snel weg als je hier niet tegen kunt!) jammer vind dat er aan een commercieel product gebonden wordt. De opmerking "wat zit je nu te zeuren" vind ik dan ook niet zo netjes...  ::)

En ja, ik vroeg je de source code van je project omdat je het noemde in een topic waar iedereen elkaar probeerde te helpen. Te helpen om een systeem te maken waar iedereen blij van werd. Ik nam aan dat je werkelijk wat bij wilde dragen maar schijnbaar wilde je alleen laten zien dat JIJ het al even geflikt had.  ::) En dat het ooooo zo simpel was.

Timo
« Laatst bewerkt op: 25 November 2015, 00:19:28 door Timo »

lok1614

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 25 November 2015, 06:49:19 »
@Timo kijk eens naar deze site open source loconet buffer
Heb deze naast de locobuffer van hans de loof ook zelf in gebruik, en werkt goed.
Wil je ook s88 erbij dan moet je even goed op deze site zoeken, staan een hoop leuke oplossingen op.

Uitdaging een z21 interface om mrdirect met rocoapp de bedienen??? 
of roco muis aan mrdirect hangen. Noem maar op, met loconet interface wordt mrdirect wel weer beetje universeler.

Gr Peter

Timo

• Team encyclopedie
  • Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 25 November 2015, 12:41:07 »
Dank je wel Peter! Dat was precies waarom ik de vraag had gesteld! (y) (y)

Als ik de tijd heb me wat verder in L-net te verdiepen zal ik dat zeker proberen. Zie daar nog veel meer leuke projecten op de site.  :) Snel in de bookmarks dus :)

Timo

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
« Reactie #23 Gepost op: 25 November 2015, 17:54:37 »
Tja Timo,  het is niet de eerste keer dat deze informatie langskomt.
Groetjes
« Laatst bewerkt op: 25 November 2015, 18:42:48 door Wim Ros »
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Fransx

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 25 November 2015, 19:24:24 »
Hallo Timo
Uiteraard vind ik het altijd fijn dat anderen zoals Geert maar ook Paco, hun code op het netwerk zetten, maar zoals je toen reageerde heeft me ervan af gehouden om dit ook voor het projectje snelheids meting te doen.
Zelf volg ik nauw dit draadje over LocoNet en MRDirect, reden is dat ik aan een baan opbouw bezig ben en zoeken naar eenvoudige en juiste oplossingen voor de besturing van een modelbaan. Iedereen doet dit op op zijn eigen manier en eigen inzichten, althans ik wel, zowel in opbouw als besturing.
Voorlopig houd ik het nog steeds eenvoudig, MRDirect als DCC generator en ook ontvangst van signalen via de S88 bus, dus laptop, zelf gebouwde booster, S88 ontvangers met CMOS en ook door PIC gestuurde met software van Geert.
Daarnaast als wissel (Servo en magneet) en seinsturing via de DCC bus (ontkoppeld via een opto kopler), PIC gestuurd met de software van Paco, wat heb je nog meer nodig, oh ja Koploper, verder niets toch.
Alles is dus eigenlijk low cost en ja soms moet je toch ergens investeren om je doel te bereiken, zo is het nou eenmaal.
Wel in de toekomst kijkende zie ik in Loco net misschien mogelijkheden om wat meer te doen, hou daar gewoon rekening mee maar of ik daar in stap blijft een vraag.
Heb enkel een grote vraag waarom je het niet zelf ontwikkeld met een Aurdunio project, zie het voor jou als een grote uitdaging toch.
Misschien hoort dit niet in deze topic maar ik moest het gewoon kwijt.

Groeten Frans

MRdirect

• Offline Offline
  • Marco Roede
« Reactie #25 Gepost op: 26 November 2015, 13:56:06 »

S88 ontvangers met CMOS en ook door PIC gestuurde met software van Geert.

Onder het motto "nooit te oud . . . .". Is er meer informatie hierover?

Groet. Marco
Sinds april 2020 IntelliBox 650 ipv MRdirect en via LocoNet twee Power4 boosters.
Rosoft servo-wisseldecoders, Henk Kooiman stappenmotor draaischijf mbv Peter Giling hardware en eigen ontwerp DCC-decoder.

Robert E

• Offline Offline
    • Robert’s Modelspoor Pagina
« Reactie #26 Gepost op: 26 November 2015, 22:03:49 »
Citaat
Als ik de tijd heb me wat verder in L-net te verdiepen zal ik dat zeker proberen.

Of deze, de voorganger heb ik gebruikt voor de MGV101......

http://embeddedloconet.sourceforge.net/

Citaat
S88 ontvangers met CMOS

Zoiets, zet er maar een Atmel oid voor in plaats....

http://www.heise.de/ct/Redaktion/cm/buch/digit_6.html

Citaat
PIC gestuurde met software van Geert

Vermoed deze

http://users.telenet.be/RedDeBist/MBAAN/S88%20terugmelder.htm

Mvg

Robert
MDRRC-II (Lite) goedkope DIY centrale voor DCC en MM.
Heb je een vraag, stuur me dan een mail via mijn site ipv persoonlijk bericht...

Fransx

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 27 November 2015, 21:48:56 »
Hoi
Deze S88 bus Pic controller heb ik ook gebouwd (32 ingangen), werkt uitstekend en draait op de software van Geert.
Mijn S88 bus werkt op de spanning tussen de 9V en 15V, daarom signaal aanpassingen naar 5V.
Nog een punt, het reset signaal kan je achterwege laten, maar ik lus deze gewoon door indien van toepassing.

Daarnaast de CMOS uitvoering 24 bits en omzetting naar UTPkabel, L88N.

Dit alles aangesloten aan de S88 ingang van MRDirect op een snelheid van 20Khz, uiteraard via de omschreven ontkoppeling met opto coplers.

Groeten Frans

« Laatst bewerkt op: 27 November 2015, 21:51:28 door Fransx »