Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Aanpassen baanplan bestaande baan
door
Ronald69
Vandaag
om 20:52:02
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
Ronald69
Vandaag
om 20:48:37
Raadplaatje
door
Lars Smelter
Vandaag
om 20:44:27
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0)
door
ruudns
Vandaag
om 20:36:22
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel
door
defender
Vandaag
om 20:34:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 20:22:24
Fleischmann Anna ombouw.
door
defender
Vandaag
om 20:19:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 20:15:03
Sfeer op je modelbaan
door
BartvD
Vandaag
om 19:29:41
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:37:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
william_2
Vandaag
om 18:30:28
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 18:00:00
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:25:32
Aachenau West
door
tijgernootje
Vandaag
om 16:43:07
US diorama in H0
door
tijgernootje
Vandaag
om 16:33:38
Rijnstraat
door
tijgernootje
Vandaag
om 16:32:24
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 15:59:06
Wat was jullie allereerste loc?
door
tijgernootje
Vandaag
om 15:25:46
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13
door
741230
Vandaag
om 15:21:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:04:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:05:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:55:02
Kranenberg, een exercitie in code 70
door
Met een sik
Vandaag
om 13:40:25
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
Bas, Dordrecht
Vandaag
om 13:18:06
Yamorc booster
door
Ben
Vandaag
om 12:50:26
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
tijgernootje
Vandaag
om 12:26:46
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 12:25:27
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 12:08:41
Wereldhavendag 2025 Rotterdam
door
Keska
Vandaag
om 11:38:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 11:36:00
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanontwerp Ghedoan
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Baanontwerp Ghedoan (gelezen 1984 keer)
OpaMarc
Offline
Berichten: 79
Baanontwerp Ghedoan
«
Gepost op:
10 October 2014, 10:40:30 »
dit zou mijn definitief plan moeten zijn.
«
Laatst bewerkt op: 10 October 2014, 11:00:23 door guest7823. Reden: URL gerepareerd
»
Gelogd
Mvgr,
Marc
Ed K.
Offline
Berichten: 518
Ideale combinatie van mijn hobbies
Re: Baanontwerp Ghedoan
«
Reactie #1 Gepost op:
10 October 2014, 10:48:41 »
Ziet er goed uit.
Gr. Ed
Gelogd
NS 1930/1958 Stoom en Diesel H0, DCC, MultiMaus, S88ExpressNetLi, Koploper. Lid MSC Zutphen
Feiko
Offline
Berichten: 380
Re: Baanontwerp Ghedoan
«
Reactie #2 Gepost op:
10 October 2014, 11:48:22 »
Kben benieuwd waar die groene sporen nog heen gaan, maar ziet er goed uit! Een baan met veel mogelijkheden.
Gelogd
Blauwe vingers doen een Swolsch hart kloppen
OpaMarc
Offline
Berichten: 79
Re: Baanontwerp Ghedoan
«
Reactie #3 Gepost op:
10 October 2014, 13:10:36 »
De groene sporen onderaan links gaan naar een klimspiraal die naar het schaduwstation leidt. Zie plan hierboven.
Aan de 4 groene sporen rechts boven wordt een locomotieven loods geplaatst.
Het groene eindspoor bovenaan midden is wordt eventueel een loskade voor kleine zaken.
De groene eindsporen links en rechts onderaan het station worden opstelsporen.
Het blauwe spoor loopt naar de haven. Er is een aftakking voorzien naar de houtzagerij.
De bruine streep is enkel een niveau aanduiding. Het groene spoor, de paradebaan, loopt 8 à 10 cm hoger dan de havensporen en ligt op een vloerhoogte van 130 cm.
Om in het midden te geraken is er een doorgang tussen de haven en het klimspiraal. Ik moet me wel even bukken, maar dat kan ik nog
.
De baan meet 440 x 250 cm. Alle zijden zijn 60 cm breed behalve de rechter zijde die 50 cm meet.
De baan wordt H0 bereden en digitaal bediend met Roco lockmaus. Ik wil geen pc gebruiken en zal dus de wissels analoog bedienen. Ik wil toch hebben dat de treinen zouden stoppen/vertrekken aan de voorzien lichten. Maar hiervoor zal ik jullie hulp nog wel eens inroepen in een ander draadje.
Mvgr,
Marc
Gelogd
Mvgr,
Marc
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7753
Forummoderator
Re: Baanontwerp Ghedoan
«
Reactie #4 Gepost op:
10 October 2014, 14:40:06 »
Is het de bedoeling dat treinen altijd stoppen in het zichtbare station? Je kan namelijk niet zonder afgebogen wissels te berijden door het station kachelen. Voor een zijlijntje wel OK, maar als de dikke express met 100 km/u door de engelse wissel in afgebogen stand gaat...
Geen idee wat voor spul je wilt laten rijden en/of welke buurt/periode je nabouwt, dus ik weet niet in hoeverre deze opmerking van mij relevant is
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
VFR
Offline
Berichten: 2326
Really old handsome bastard
Re: Baanontwerp Ghedoan
«
Reactie #5 Gepost op:
10 October 2014, 15:57:18 »
Opmerking van Reinout snijdt in elke periode hout.
Voor de rest een mooi plan.
Genoeg rijmogelijkheden en rangeermogelijkheden. Geschikt voor langere personen- en goederentreinen. Alles er op en er aan; locloods, goederendeel bij station (geen goederenloods?).
Ik zou de opstelsporen wel wat langer maken. Met langere treinen ook langere opstelsporen.
Ben benieuwd naar de realisatie.
Gelogd
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai
De Wadlander
OpaMarc
Offline
Berichten: 79
Re: Baanontwerp Ghedoan
«
Reactie #6 Gepost op:
10 October 2014, 16:24:18 »
Ja, in principe zou elke personentrein moeten halt houden in het station, de twee bovenste sporen. De goederentreinen passeren dan op de twee onderste sporen met trage snelheid om ofwel naar het havengedeelte te rijden ofwel naar de paradebaan (groen spoor) te rijden.
Maar ik zal nog eens nadenken over de plaatsingen van die engelse wissels.
Ik rijd Tp IV.
Mvgr,
Marc
Gelogd
Mvgr,
Marc
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8598
Re: Baanontwerp Ghedoan
«
Reactie #7 Gepost op:
10 October 2014, 16:28:04 »
M.i. hoef je dat niet te doen. Kijk naar Hengelo. Zie maar eens of je daar rechtdoor kunt vanuit de richting Almelo naar Oldenzaal. toevoeging: en andersom.
«
Laatst bewerkt op: 10 October 2014, 16:58:18 door Jeronimos
»
Gelogd
Jeroen
VFR
Offline
Berichten: 2326
Really old handsome bastard
Re: Baanontwerp Ghedoan
«
Reactie #8 Gepost op:
10 October 2014, 16:47:16 »
Op zich heb je gelijk Jeroen.
Dat is zo historisch gegroeid o.a. doordat de twee maatschappijen SS en HSM elkaar het licht niet in de ogen gunde. Maar volgens mij bestaat de lijn Almelo Oldenzaal van oorsprong eigenlijk uit twee aparte lijnen, namelijk Hengelo Oldenzaal en Hengelo Almelo. Is er een sneltrein die op die totale lijn rijdt en niet stopt in Hengelo?
Maar al met al heeft Jeroen gelijk, er zijn altijd uitzonderingen. En dat maakt dat veel zaken in onze hobby toch ook kunnen en werkelijkheids getrouw zijn. O ja, daar hebben we zelfs een heel eigen draadje over.
Gelogd
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai
De Wadlander
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8598
Re: Baanontwerp Ghedoan
«
Reactie #9 Gepost op:
10 October 2014, 16:57:26 »
Nah, het is meer de lijn Almelo-Salzbergen (D) die het eerst Hengelo bereikte. Toen kwam Staatslijn D vanuit Zutphen.
Almelo-Salzbergen was van de Spoorweg-Maatschappij Almelo-Salzbergen.
>>Is er een sneltrein die op die totale lijn rijdt en niet stopt in Hengelo?<< Nee.
Gelogd
Jeroen
OpaMarc
Offline
Berichten: 79
Re: Baanontwerp Ghedoan
«
Reactie #10 Gepost op:
15 October 2014, 14:07:40 »
Ik rijd (nog) niet met sneltreinen maar met stoptreinen. In mijn gedachten dus gewoon van (parade)station Ghedoan (gedaan)naar schaduwstation Theindent (ten einde). Ja, een beetje Vlaams dialect gebruikt
. De kruiswissel laat ik dus zijn.
De opstelsporen heb ik op mijn plan langer gemaakt. Bedankt voor de tip.
Gelogd
Mvgr,
Marc
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanontwerp Ghedoan