Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 17:25:24
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
henk
Vandaag
om 17:24:52
Een leuke vrachtwagen
door
defender
Vandaag
om 17:18:44
Terschellinger Spoor
door
defender
Vandaag
om 17:15:47
Leubachtalbahn
door
Krokodil68
Vandaag
om 16:59:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:58:17
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:56:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Frits C
Vandaag
om 16:36:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Martijn193
Vandaag
om 16:30:06
De fabriek - Spoor 0
door
g-j
Vandaag
om 16:13:49
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 16:02:14
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:29:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 15:19:03
Welke decoder is dit?
door
Ben
Vandaag
om 15:09:20
Tram reageert niet
door
R1954
Vandaag
om 15:00:31
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
Gouda
Vandaag
om 14:58:20
Op Zuid (NL H0)
door
hervé
Vandaag
om 14:38:51
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:11:34
PB Models, ICR-rijtuigen
door
serie1200
Vandaag
om 14:10:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
nighttrain1
Vandaag
om 14:09:15
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Eric B
Vandaag
om 14:07:26
Nieuwe generatie spoorseinen NL
door
Eric B
Vandaag
om 13:59:34
Kato ETA 515
door
mamory
Vandaag
om 13:42:14
Arlbergbahn.. ?
door
Benelux795
Vandaag
om 13:20:07
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
Ronald69
Vandaag
om 13:16:35
Tankinstallaties voor dieseltreinen
door
Benelux795
Vandaag
om 11:57:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
DJV
Vandaag
om 11:52:49
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Eric B
Vandaag
om 11:02:16
De projecten van Ruben (NL H0)
door
Martijn193
Vandaag
om 10:48:25
Vervangen wissels flm profi
door
Luc2000
Vandaag
om 10:01:37
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Railmagazine 248
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Railmagazine 248 (gelezen 1581 keer)
henk
Online
Berichten: 22580
Railmagazine 248
«
Gepost op:
16 October 2007, 21:17:45 »
Railmagazine 248 zit propvol grootspoor. In de actualiteiten kunnen we onder andere lezen dat Prorail en NS volgend jaar de zesde editie van een of andere internationale hogesnelheids propagandabijeenkomst organiseren. Het is voor ze te hopen dat er tegen die tijd ergens in Nederland daadwerkelijk treinen harder dan 160 km per uur rijden.
Op pagina 21 staat een mooie foto van de brugkraan van de nieuwe Bertschi containerterminal in Rotterdam. De spoorterminal is geknipt als voorbeeld voor de modelbaan.
Het uitgebreide grootspoorgedeelte begint met een artikel over een evacuatieoefening in de Groene Harttunnel van de HSL. Dat Nedtrain in Tilburg nog eens 60 class 66 locs op de Europese rails mag mieteren, geloof ik ook wel.
Als inwoner van de stad Utrecht vind ik het natuurlijk leuk om te lezen over de grootse toekomstplannen die het huidige college van B&W met de tram heeft. Ik verzeker u dat Jan van Huijksloot de gevoeligheden die dat in deze stad met zich meebrengt, uitstekend heeft weergegeven.
Erg leuk is een artikel van Harrie Peters waarin hij wat kleurenfoto’s uit de jaren ’60 presenteert.
Het gaat verder met een artikel over het zogenaamde Railportconcept bij de firma Cabooter in Blerick. Daarna blader ik langs een ‘hup Veolia’ verhaal om voorlopig te eindigen bij een interessant artikel over de grootschalige spoorwerken die de bereikbaarheid van het Belgische vliegveld Zavetem moeten verbeteren.
De modelspoorafdeling begint met de transformatie van een blauwe Hamo 1219 in een bruine 1225. Een dergelijk artikel zit altijd vol nuttige technieken. Ik heb er nog een tip bij. De verf zit muurvast op die oude Märklin locs. Hans van der Linde heeft uit arremoede de kap maar met een glasvezelpotlood kaal geschuurd. Insmeren met verfafbijt gaat een stuk sneller. Die metalen Märklin kappen kunnen daar prima tegen en binnen een half uurtje is alle lak weg.
Len de Vries heeft mooie foto’s gemaakt van een indrukwekkend model van een suikerfabriek. Het model werd vervaardigd door de Modelspoorgroep Zevenbergen. Op Eurospoor kunnen we het in het echt bekijken.
Daarna kunnen we 11 pagina’s genieten van deel 3 uit de serie over Orkhavnbanen. Deze keer onder andere een handige techniek om wat gemakkelijker kozijnen uit losse stukjes styreen te maken.
In ‘Onder de loep genomen’ een bespreking van het Protos model van Halling. Len de Vries heeft een goed rijdend exemplaar onder handen gehad en is best te spreken over het model.
De ‘Productinformatie’ bevat natuurlijk de bekende nieuwtjes als de Roco DE IV en de Mehano NMBS reeks 26. Maar we lezen ook over minder bekende aardigheden, zoals een serie goederenwagens van Electrotren, een handvol aandrijvingen uit het aanbod van GM&S en een foto van de zeer fraaie DE I in schaal n van Atelier Guarniero.
«
Laatst bewerkt op: 16 October 2007, 21:45:41 door henk
»
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: Railmagazine 248
«
Reactie #1 Gepost op:
16 October 2007, 21:23:15 »
Citaat van: henk op 16 October 2007, 21:17:45
Protos model van Haller.
Halling?
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
henk
Online
Berichten: 22580
Re: Railmagazine 248
«
Reactie #2 Gepost op:
16 October 2007, 21:46:09 »
Faller?
Nee, Halling, dat zeg ik toch.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Railmagazine 248