Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Heroplage Artitec Plan W? door Jeroen Water
Vandaag om 23:14:02
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 23:10:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 23:01:52
Lima door Dave.......
Vandaag om 22:58:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:58:28
Mijn geweatherde modellen door Dave.......
Vandaag om 22:42:29
Aachenau West door wob
Vandaag om 22:34:05
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door MOVisser
Vandaag om 22:29:47
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 21:46:43
Chinese prut kabel door Menno
Vandaag om 21:33:22
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 21:25:19
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 21:00:32
schok bij vertrek door phdirk
Vandaag om 20:52:17
Raadplaatje door Rick
Vandaag om 19:15:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 19:11:24
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 18:59:13
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
Vandaag om 17:35:46
Seuthe gaat stoppen door ex-DR V100
Vandaag om 15:46:46
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:03:06
Arduino loconet-interfaces door NTeering
Vandaag om 14:09:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 14:07:51
Spuitmondjes door Bahn-AG
Vandaag om 13:51:34
Yamorc booster door Montanbahn
Vandaag om 13:23:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door KNed
Vandaag om 13:06:17
C en K rails samen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 12:54:53
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 12:49:58
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 09:52:25
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 07:05:49
Br 38 Piko Superen. door wob
24 July 2025, 21:31:24
Station Roodeschool door Torikoos
24 July 2025, 21:26:02
  

Auteur Topic: Ombouwen Lima, Roco, Piko, gelijkstroom naar Wisselstroom (Analoog)  (gelezen 14846 keer)

wvdm

  • Gast
Re: Ombouwen Lima, Roco, Piko, gelijkstroom naar Wisselstroom (Analoog)
« Reactie #15 Gepost op: 15 September 2008, 04:51:55 »
Blijft nog de vraag Welke sleper?
Dan kun je het beste met je locomotieven naar de modelspoor winkel gaan en passen. Je zal vaak wat weg moeten slijpen om de sleper meer ruimte te geven om zonder ontsporen over wissels te rijden.
Bij de Lima hondekop past geen sleper omder de motorwagen, die had ik in de eerste wagon onder het eerste draaistel. De winkelier had het voor me gedaan.

En dan heb je het gedaan en kom je erachter, dat die gelijkstroom modellen niet zo fijn  rijden op wisselstroom rails. Geloof me, ik heb het gedaan en ik heb meer gelijkstroom modellen dan originele wisselstroom modellen. Ik wil je een teleurstelling besparen, die ik gehad heb en echt daar wordt je niet vrolijk van.

Maar er zijn genoeg gelijkstroom clubs.
Kijk eens op www.modelspoor.pagina.nl
Je vindt er vast wel een bij jou in de buurt.
En anders is er Bollenspoor www.bollenspoor.nl, die hebben leden, die ook van ver komen. Vanuit Brabant en Flevoland.

Groetjes
Wil

raf

  • Offline Offline
  • Berichten: 30
Re: Ombouwen Lima, Roco, Piko, gelijkstroom naar Wisselstroom (Analoog)
« Reactie #16 Gepost op: 20 September 2014, 21:25:20 »
ik heb verschillende gelijkstroom loco's rijden op marklin K rails zonder problemen
ik heb nu ook ulhenbrock omschakelaars gevonden die worden deze week geleverd
het enige probleem dat kan opduiken zijn problemen met de wiel flenzen
van twee roco loco's heb ik de wielen in de draai bank gespannen en de wielen afgedraaid
door dit te doen heb ik een hogere wiel flens bekomen en nu lopen deze loco's zo perfect als of ze voor deze baan gebouwd zijn geworden
dit heb ik dus moeten doen omdat AC wielen en zelfs DC wielen niet meer voor dit model beschikbaar waren bij roco.
ik zou zeggen dat als je het de moeite vind om te doen zou ik er dus voor gaan
3 rail  heeft meer voordelen dan nadelen  want hoe vuil de rails ook zijn een 3 rail loopt bijna altijd
daarom zie je op tentoonstellingen meer 3 rail dan 2 rail
gr raf
en ja ik weet dat de laatste posting 2008 was