Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
19 Toen
door
Benelux795
Vandaag
om 13:00:14
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Deetrein
Vandaag
om 12:43:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:27:45
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 12:17:02
Extra functie in Zimo MS450P22
door
VAM65
Vandaag
om 12:16:11
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
borotof
Vandaag
om 12:15:37
3 januari NVBS oliebollenrit
door
spoorzeven
Vandaag
om 12:11:32
Layne, Somewhere South.
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:48:00
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:47:44
Rail away
door
R1954
Vandaag
om 11:45:12
Eindstation Daarhuizen
door
Leolin
Vandaag
om 11:41:19
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Jelmer
Vandaag
om 11:22:16
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 11:08:17
PBM: hogere spanning, langzamer rijden?
door
bask185
Vandaag
om 11:07:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:53:56
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:51:58
Rondom Charlois
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 10:29:50
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5
door
Met een sik
Vandaag
om 10:25:12
Wat is dit voor component
door
bellejt
Vandaag
om 10:05:24
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 09:57:21
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood.
door
Bahn-AG
Vandaag
om 09:55:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 09:48:11
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic
door
RobVille
04 December 2025, 23:01:50
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
GerardvV
04 December 2025, 22:28:44
Piko blauwe 1000: de decoderzaken
door
damngrazy
04 December 2025, 21:32:25
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Herb73
04 December 2025, 21:29:05
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan
door
daan2353
04 December 2025, 19:58:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
04 December 2025, 18:04:09
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
04 December 2025, 18:03:13
Piko blauwe 1000
door
Huup
04 December 2025, 17:52:54
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
L baanontwerp 3,75 x 2,00 ergens in Nederland
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: L baanontwerp 3,75 x 2,00 ergens in Nederland (gelezen 4440 keer)
PeterNS
Offline
Berichten: 222
Re: L baanontwerp 3,75 x 2,00 ergens in Nederland
«
Reactie #15 Gepost op:
17 April 2014, 22:19:27 »
Beste forumleden,
Ik heb de baan hier en daar op niveau 2 en 3 aangepast aan de hand van de gegeven suggesties.
Zit alleen de denken of de helling vanuit schaduwstation 2 naar het zichtbare gedeelte via de lus over het schaduwstation 2 niet te kort dus te steil is. Hoor graag uw reacties.
Peter
Gelogd
PeterNS
Offline
Berichten: 222
Re: L baanontwerp 3,75 x 2,00 ergens in Nederland
«
Reactie #16 Gepost op:
04 May 2014, 18:30:54 »
Beste forumleden,
Hierbij een update van mijn baanontwerp:
Suggesties en of tips zijn van harte welkom.
Peter
Gelogd
gansep
Offline
Berichten: 49
Re: L baanontwerp 3,75 x 2,00 ergens in Nederland
«
Reactie #17 Gepost op:
17 May 2014, 10:26:33 »
Hallo Peter,
Ik heb de evolutie van het baanontwerp gelezen en bekeken. Zou zelf in het laatste ontwerp twee zaken anders doen dus voor jou wellicht een tip. (ik heb niet alle reacties 100% gelezen, dus misschien is het al eerder opgemerkt)
1. Het valt op dat het meerdere keren voor komt dat een wissel direct aan een gebogen rails vast zit. Dit is niet verboden, maar de kans op ontsporingen (als de wissel in de afbuigende stand staat) is groter. Hangt er ook een beetje vanaf welk materieel je hebt (de ene trein is er gevoeliger voor dan de andere) en welke richting(en) je rijdt. (als je met de wissel mee rijdt is het geen probleem)
2. Je kan het station op het zichtniveau nooit passeren zonder één of meer afbuigende wissels. Als alle treinen op het station moeten stoppen zou ik het zo laten. Als er ook sprake is van passerende (goederen)treinen, zou ik aan iedere zijde een wissel vervangen door een slank(er) type. Dan houden passerende treinen ook nog een beetje snelheid.
Ik realiseer me dat beide tips ruimtevreters zijn, waarbij je concessies moet doen aan spoorlengte. Dat is de uitdaging van/voor de ontwerper.
Groet
Erik
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
L baanontwerp 3,75 x 2,00 ergens in Nederland