Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bollenwagen, diverse vragen door gtw6016
Vandaag om 05:20:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:01:20
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door roadster36
Vandaag om 01:53:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 01:11:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Syb030
Vandaag om 00:01:32
Klompentrein door grossraumwagen
04 October 2025, 23:17:25
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Tomasso
04 October 2025, 23:14:03
Da's Daz 2 door Huup
04 October 2025, 22:50:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
04 October 2025, 22:45:46
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
04 October 2025, 22:37:43
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
04 October 2025, 22:36:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
04 October 2025, 22:33:52
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Rob Ellerman
04 October 2025, 22:26:24
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Thom
04 October 2025, 22:18:32
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
04 October 2025, 21:50:39
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
04 October 2025, 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
04 October 2025, 20:49:44
Tram reageert niet door phdirk
04 October 2025, 20:47:32
Pendel module door Golden Oldie
04 October 2025, 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
04 October 2025, 19:52:47
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen door Chrisjantje
04 October 2025, 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762) door Chrisjantje
04 October 2025, 18:24:01
Problemen met Marklin Startup 29124 door Wumpus
04 October 2025, 17:36:11
Märklin 2025 door Rob Ellerman
04 October 2025, 17:33:50
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
04 October 2025, 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025 door Caterpillar
04 October 2025, 15:58:29
Station Roodeschool door Torikoos
04 October 2025, 14:57:19
De wijntrein door Frits C
04 October 2025, 14:43:27
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
04 October 2025, 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam door bmwpiet
04 October 2025, 13:51:04
  

Auteur Topic: Rapport over monopolie NS....  (gelezen 4711 keer)

Gert1

  • Gast
Re: Rapport over monopolie NS....
« Reactie #30 Gepost op: 12 November 2013, 13:08:10 »
Henk, ik snap heel goed dat het over 10 miljoen treinkilometers gaat, maar het geciteerde forumlid had het toch echt over 10 miljoen kilometer spoor...
Ik heb echt niet zelf verzonnen.

mvg,
Gert

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
  • NS in het echt, FS in 1:87

Rubbererobbie

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
Re: Rapport over monopolie NS....
« Reactie #32 Gepost op: 18 November 2013, 13:42:45 »
Dit is toch gewoon waanzin, dit plan werkt misschien in grote landen zoals Duitsland waar je veel langer afstand hebt en veel verschilden grote Stadsregio`s en Steden die kwa omvang en inwoonertal net zo groot zijn of groter dan de Randstad.

Je gaat dan krijgen dat de consessie waar de Randstad onder valt tegen een ongeloofelijke bedrag wordt verkocht / vergeven, dat gaat zich dan terug betalen op:

 veiligheid, onderhoud en natuurlijk de grootste kostenpost personeel
Dat is niet uit de lucht gegrepen, aangezien dit nu al in de zorg zichtbaar is

En buiten de Randstad krijg je waarschijnlijk een groote verschraling van het OV per trein en moet er dik geld bij omdat het niet rendabel is[ Buiten het hoofdrailnet wordt er al betaald door de overheid voor het vervoer per trein]

En waar gaat dat geld wat met die consessies wordt verdient naar toe, terug het spoor in zou natuurlijk het mooiste zijn maar of dat ook gaat gebeuren !?

En nu zijn de reistarieven nog via de overheid gereguleerd, maar wie zegt dat het voor of na de grote opdeling niet verandert, de overheid uit  Den Haag en zeker Brussel heeft ons wel vaker de dingen veel mooier doen voorkomen of beloofd dan het uiteindelijk geworden is.

Onder het mom van concurentie geloven sommige dat het goedkoper wordt voor de burger [ lees minder belasting ], maar alleen er is helemaal geen concurentie. Je woon of verblijfplaats bepaald namelijk welk vervoerder je neemt en je hebt niets te kiezen. Ook de kwaliteit zal niet beter worden, iedere spoorvervoerder zit namelijk in zijn eigen rijkje en vindt zijn services de beste van allemaal. En minder belasting in dit land laat me niet lachen  ;D

Voorts is het natuurlijk de vraag of Prorail [zonder daarbij alle vakidioten en mensen met hart voor het spoor voor het hoofd te stoten] dit allemaal in goede banen kan leiden. Ik verwacht dan ook bij storingen, oponthoudt en calamiteiten voorse schade claims van de betrefende vervoerder.

Rob



« Laatst bewerkt op: 18 November 2013, 16:04:22 door Rubbererobbie »

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1232
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re: Rapport over monopolie NS....
« Reactie #33 Gepost op: 18 November 2013, 14:37:44 »
Dus zal je ook het spoor in Luxemburg moeten splitsen in drie delen. ;D.

Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Rubbererobbie

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
Re: Rapport over monopolie NS....
« Reactie #34 Gepost op: 18 November 2013, 18:38:07 »
Voor Luxemburg zou ik een uitzondering maken en de concessie per jaar op delen in kwartalen en dan per kwartaal een andere vervoerder  8) ;D