Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bollenwagen, diverse vragen
door
gtw6016
Vandaag
om 05:20:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 05:01:20
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
roadster36
Vandaag
om 01:53:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 01:11:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Syb030
Vandaag
om 00:01:32
Klompentrein
door
grossraumwagen
04 October 2025, 23:17:25
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie
door
Tomasso
04 October 2025, 23:14:03
Da's Daz 2
door
Huup
04 October 2025, 22:50:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
04 October 2025, 22:45:46
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E)
door
_Sjors_
04 October 2025, 22:37:43
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Klaas Zondervan
04 October 2025, 22:36:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald69
04 October 2025, 22:33:52
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
Rob Ellerman
04 October 2025, 22:26:24
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025
door
Thom
04 October 2025, 22:18:32
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat)
door
sncf231e
04 October 2025, 21:50:39
Stalen rijtuigen van NS
door
Modellbahnwagen
04 October 2025, 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
04 October 2025, 20:49:44
Tram reageert niet
door
phdirk
04 October 2025, 20:47:32
Pendel module
door
Golden Oldie
04 October 2025, 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
04 October 2025, 19:52:47
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen
door
Chrisjantje
04 October 2025, 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762)
door
Chrisjantje
04 October 2025, 18:24:01
Problemen met Marklin Startup 29124
door
Wumpus
04 October 2025, 17:36:11
Märklin 2025
door
Rob Ellerman
04 October 2025, 17:33:50
TurnControl: aansluiting verwijderen
door
Eenerspoor
04 October 2025, 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025
door
Caterpillar
04 October 2025, 15:58:29
Station Roodeschool
door
Torikoos
04 October 2025, 14:57:19
De wijntrein
door
Frits C
04 October 2025, 14:43:27
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
04 October 2025, 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam
door
bmwpiet
04 October 2025, 13:51:04
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Rapport over monopolie NS....
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Rapport over monopolie NS.... (gelezen 4711 keer)
Gert1
Gast
Re: Rapport over monopolie NS....
«
Reactie #30 Gepost op:
12 November 2013, 13:08:10 »
Henk, ik snap heel goed dat het over 10 miljoen treinkilometers gaat, maar het geciteerde forumlid had het toch echt over 10 miljoen kilometer spoor...
Ik heb echt niet zelf verzonnen.
mvg,
Gert
Gelogd
AlfaArjen
Offline
Berichten: 819
NS in het echt, FS in 1:87
Re: Rapport over monopolie NS....
«
Reactie #31 Gepost op:
12 November 2013, 17:40:43 »
http://www.ovpro.nl/trein/2013/11/12/beheer-treinstations-blijft-bij-ns-ondanks-acm-rapport/
Gelogd
Rubbererobbie
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 4
Re: Rapport over monopolie NS....
«
Reactie #32 Gepost op:
18 November 2013, 13:42:45 »
Dit is toch gewoon waanzin, dit plan werkt misschien in grote landen zoals Duitsland waar je veel langer afstand hebt en veel verschilden grote Stadsregio`s en Steden die kwa omvang en inwoonertal net zo groot zijn of groter dan de Randstad.
Je gaat dan krijgen dat de consessie waar de Randstad onder valt tegen een ongeloofelijke bedrag wordt verkocht / vergeven, dat gaat zich dan terug betalen op:
veiligheid, onderhoud en natuurlijk de grootste kostenpost personeel
Dat is niet uit de lucht gegrepen, aangezien dit nu al in de zorg zichtbaar is
En buiten de Randstad krijg je waarschijnlijk een groote verschraling van het OV per trein en moet er dik geld bij omdat het niet rendabel is[ Buiten het hoofdrailnet wordt er al betaald door de overheid voor het vervoer per trein]
En waar gaat dat geld wat met die consessies wordt verdient naar toe, terug het spoor in zou natuurlijk het mooiste zijn maar of dat ook gaat gebeuren !?
En nu zijn de reistarieven nog via de overheid gereguleerd, maar wie zegt dat het voor of na de grote opdeling niet verandert, de overheid uit Den Haag en zeker Brussel heeft ons wel vaker de dingen veel mooier doen voorkomen of beloofd dan het uiteindelijk geworden is.
Onder het mom van concurentie geloven sommige dat het goedkoper wordt voor de burger [ lees minder belasting ], maar alleen er is helemaal geen concurentie. Je woon of verblijfplaats bepaald namelijk welk vervoerder je neemt en je hebt niets te kiezen. Ook de kwaliteit zal niet beter worden, iedere spoorvervoerder zit namelijk in zijn eigen rijkje en vindt zijn services de beste van allemaal. En minder belasting in dit land laat me niet lachen
Voorts is het natuurlijk de vraag of Prorail [zonder daarbij alle vakidioten en mensen met hart voor het spoor voor het hoofd te stoten] dit allemaal in goede banen kan leiden. Ik verwacht dan ook bij storingen, oponthoudt en calamiteiten voorse schade claims van de betrefende vervoerder.
Rob
«
Laatst bewerkt op: 18 November 2013, 16:04:22 door Rubbererobbie
»
Gelogd
Gouda
Offline
Berichten: 1232
kaas, kaars en siroopwafel
Re: Rapport over monopolie NS....
«
Reactie #33 Gepost op:
18 November 2013, 14:37:44 »
Dus zal je ook het spoor in Luxemburg moeten splitsen in drie delen.
.
Marc
Gelogd
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.
Rubbererobbie
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 4
Re: Rapport over monopolie NS....
«
Reactie #34 Gepost op:
18 November 2013, 18:38:07 »
Voor Luxemburg zou ik een uitzondering maken en de concessie per jaar op delen in kwartalen en dan per kwartaal een andere vervoerder
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Rapport over monopolie NS....