Beste forummers,Ik ben bezig een klein baantje te ontwerpen in de schaal TT en omdat ik de baan zou willen besturen met iTrain ben ik alvast de blok indeling van automatisch rijden gaan indelen.Nu zit ik nog met een paar vragen;In de onderstaande tekening heb ik getekend wat volgens mij de blokken moeten zijn in niveau 0 van mijn te bouwen baantje. Zijn de blokken zo goed verdeeld? Aangezien ik de treinen in de meeste gedeelten graag 2 richtingen op zou willen laten rijden.
Kan ik de onderste 2 wissels zoals met pijl aangegeven niet aandrijven en ze laten openrijden omdat ik in iTrain wil aangeven dat deze 2 sporen toch slechts 1 kant op rijden? Of geeft openrijden bij 2-rail digitaal kortsluiting? Zou het noodzakelijk zijn om de wissels wel aan te laten drijven en de hartstukken te polariseren?
Welke servo decoder adviseren jullie als ik Conrad servo's heb en een servo decoder nodig heb die in te stellen is via de Roco Multimaus en de mogelijkheid heeft om de puntstukken van de wissels te polariseren?
Wat moet ik doen met de felgroene railgedeelten in deze baan? toch laten detecteren en als doorrijdsectie zonder verdere functie gebruiken? Dit is me nog een beetje onduidelijk.Alvast dank voor alle tips!!
het is me niet helemaal duidelijk hoe de verbindingen met je zichbare deel lopen, en hoe die blokindeling zit. maar het onderste deel lijkt op zich prima. Hou er wel rekening mee dat je hier ook nog wat keerlussen in hebt zitten.