Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Br 38 Piko Superen. door Silvolde
Vandaag om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 17:32:02
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:23:06
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
Vandaag om 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 17:06:02
NS 1700 transfers door Roy van Dijk
Vandaag om 17:03:17
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 17:00:00
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:56:23
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 16:42:59
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door marco
Vandaag om 16:39:58
Sfeer op je modelbaan door puntenglijder
Vandaag om 16:39:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 16:24:09
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 15:24:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 14:10:16
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
Vandaag om 14:09:47
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Niels64
Vandaag om 13:16:43
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
  

Auteur Topic: Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop  (gelezen 12429 keer)

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 476
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #75 Gepost op: 16 February 2013, 21:43:58 »
Ik heb geen FB-account maar ..... wat vóór instapt dat stapt achter weer uit, mét of zónder natte broek.
Ik snap niet  ??? hoe ze die treinstellen konden ontwikkelen zonder toilet, voor langere afstanden of lijnen met een dunne dienst [waar je niet ff aan een station uitstapt voor een sasstop en dan de volgende trein kunt nemen  :'(] is een Lint dus niet echt geschikt !

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #76 Gepost op: 16 February 2013, 22:42:48 »
Linten werden toch omgebouwd ? ,er zou een toilet in komen had ik begrepen.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #77 Gepost op: 17 February 2013, 10:21:15 »
:-[ Op gevaar gigantisch OT te vliegen  :-X

Dit soort zinsneden gebruik je nogal vaak...

Over het algemeen hebben jullie het over treinen, dus dat is allemaal jofel en zo, maar opmerkingen over politici zus en kranten uit het Westelijk Havengebied (zelfs al hebben die een spoorlijn door hun voortuin lopen) zo, vallen een beetje buiten de discussie.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

WesleyMat64

  • Offline Offline
  • Berichten: 95
  • Mat'64 Fan !!!
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #78 Gepost op: 17 February 2013, 10:46:29 »
@Wessley.

Dat de maaslijn in het begin zo rampzalig was valt Veolia niet aan te rekenen.
In de concessie eis stond dat ze met nieuw materieel moesten beginnen, dat ook nog eens aan speciale concessie eisen.
De stadler treinstellen waren inmiddels besteld, maar waren op het moment van de concessie start net in productie gegaan.
Veel ander materieel als de wadlopers was op dat moment nog niet beschikbaar.

Op de Heuvellandlijn haddden ze het geluk dat ze de plan V konden gebruiken.
En dat liep in het vrij aardig.


Jos.

Ik Reken dat Veolia ook niet aan Jos & Bart ,
Dat heb ik ook niet benoemd in mijn stuk .
Het was bedoeld als ''zware start'' die ze hadden.


Wel was het een feit dat ze het materieel nog niet op orde hadden (dankzij de late productie) ,
Maar ook zeker de organisatie niet op orde.
Ik heb er dagen met me neus bovenop gezeten , en dat was geen pretje..

Personeel van Veolia trok eigen jas over het Uniform en gingen tussen de reizigers staan als
er weer eens problemen waren. [Zelf gezien]
De mensen van NS die op het perron liepen werden hierop aangesproken en konden vragen en klachten
gaan beantwoorden.
Ook was toen der tijd klantenservice heel slecht te bereiken.

Maar Veolia was/is lang niet de enige in het land waar het aan de organisatie schort.

Ik ben benieuwd wat het vervolg zal zijn...

Wesley
Nederlandse module baan.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #79 Gepost op: 17 February 2013, 11:37:26 »
Deze zware start is te wijten aan de aanbestedingsprocedure.
Veolia had slechts 5 maanden de tijd om alles op tijd te kunnen regelen.
Hun busvloot was redelijk op tijd, die hadden ze nagenoeg van de plank kunnen bestellen.

Bij de treinen lag dat verhaal anders.
Ook deze order is net zoals bij de bussen pas besteld nadat het aanbestdingscontract getekend was.
En bij treinen is de wachttijd en productietijd nu eenmaal wat langer.

En denk eens na, waarom trok het Veolia personeel de jas over het uniform aan?
Juist omdat ze zelf niet wisten hoe en wat.


Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #80 Gepost op: 17 February 2013, 12:00:29 »
dus jongens,
m een stok te steken voot db en ns laten we rurtalbahn maar nemen. dan kunnen we van nijmegen doorrijden via maastricht naar dueren.
hoeft het materieel alleen een beetje blauw kleurtje erbij en klaar is kees ;-)

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 476
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #81 Gepost op: 17 February 2013, 13:48:04 »
Ik blijf tóch voorstander van een eigen vervoersmaatschappij, dus LTM of VSL [t'is maar hoe je het noemen wil] een nieuw leven inblazen en dan mooi groen met beige materieel tussen al dat blauw/wit en geel geweld.

Anders is de Rurtahlbahn ook een mooie optie maar dan moeten die er ook de buslijnen bij nemen anders is de chaos compleet, en weg met die OV-Chipcard.

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #82 Gepost op: 17 February 2013, 14:01:22 »
neee waarom?
ltm/vsl het busvervoer!
en de rtb het treinverkeer!

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 476
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #83 Gepost op: 17 February 2013, 15:47:20 »
Ok Stomer;

Ik kan ermee leven, maar die andere bedrijven moeten ze eindelijk buiten de deur houden !

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #84 Gepost op: 17 February 2013, 16:28:31 »
Helaas gaat men in Brussel anders voor u beslissen.
Ik denk dat de SNCF een oorlogskas aan het opbouwen is met de verkoop om via aanbestedingen terug te komen op diverse lijnen.

Btw. misschien dat Abellio iets wil overnemen.  8) Die gaan binnenkort naar Emmerik rijden.

Groeten, Alexander

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 476
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #85 Gepost op: 17 February 2013, 17:58:18 »
Emmerik is voor Limburg wat ver weg, dan liever het "Rurtalbähnle" dan hebben we tenminstte een fatsoenlijke verbinding in de Euregio en de bus dat zien we dan wel !! Ik blijf er echter bij dat ze de bussen niet meer moeten "inkopen" liever weer eigen beheer door de provincie.

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #86 Gepost op: 17 February 2013, 19:58:04 »
Van mij mag Syntus het overnemen, voel ik me als Achterhoeker weer helemaal thuis hier in Zuid Limburg  (y) (deed ik toch wel overigens...)

Grtz,
Niels

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #87 Gepost op: 25 February 2013, 18:40:52 »
als dat betekent dat syntus uit Apeldoorn verdwijnt dan liever gister dan vandaag.
Ik vind het bus gedeelte beroerd in Apeldoorn.

dan liever Veolia terug
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk