Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Project seaside Germany door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:28:21
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ben
Vandaag om 12:28:04
Ketelwagens, welke hebben jullie? door KNed
Vandaag om 12:27:57
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 12:26:05
Seinschakelaar door Trein033
Vandaag om 12:08:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:36:27
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 11:26:32
C12c rijtuig door roco
Vandaag om 11:07:47
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:25:18
Led schakeling ed. door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:16:01
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
05 October 2025, 23:41:23
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
05 October 2025, 22:35:03
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door janw
05 October 2025, 21:44:27
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
05 October 2025, 21:05:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
05 October 2025, 20:55:24
NS-1000 in spoor-1 door daempfer
05 October 2025, 20:42:19
Au bord de la Cèze door Paul1969
05 October 2025, 19:23:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
05 October 2025, 18:35:58
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
05 October 2025, 17:49:16
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
05 October 2025, 17:32:31
US diorama in H0 door Wim Vink
05 October 2025, 17:23:46
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 October 2025, 17:03:11
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
05 October 2025, 16:41:42
't Boemeltje door Huup
05 October 2025, 16:20:13
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
05 October 2025, 16:03:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
05 October 2025, 15:20:48
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
05 October 2025, 14:36:26
Bauarbeiten im gange door 741230
05 October 2025, 14:31:05
Bollenwagen, diverse vragen door grossraumwagen
05 October 2025, 14:03:58
Klompentrein door grossraumwagen
05 October 2025, 13:15:21
  

Auteur Topic: voor- en nadelen van verschillende types rails?  (gelezen 14845 keer)

E.r.i.k.

  • Offline Offline
  • Berichten: 191
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
« Reactie #60 Gepost op: 11 February 2013, 13:50:45 »
Vraag ... flenshoogte circa 1,35 mm ... op Peco code 83 rails?

Ik zou er niet op rekenen dat dit past, of anders gewoon eens een stukje rechte rails kopen en proberen.  Zelf heb ik Roco Line rails (code83) waarop bijvoorbeeld Hamo locs en oude Lima's niet kunnen rijden. Ombouwen kan altijd maar is behoorlijk wat werk, sterk afhankelijk van de hoeveelheid locs die je hebt, hoeveel zin je in zo'n ombouw hebt en hoe handig je bent.

Zelf heb ik mijn enige Hamo 1205 verkocht (met pijn in het hart, die loc is mooi!) en er een moderne Trix voor teruggekocht. Die Trix is overigens nog mooier, maar ik moest wel EUR 60,- lappen voor dat genot ;)

Mvg,
Erik

Ridderspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Re:voor- en nadelen van verschillende types rails?
« Reactie #61 Gepost op: 11 February 2013, 15:12:01 »
Dank voor je reactie, ik heb wel ervaren dat op roco rails zonder bedding (railhoogte 2,5 mm), de flenzen over de rail-"nagels" gaan, rijd goed maar lawaaierig natuurlijk. Railhoogte zegt dus ook niet alles, en dan vrees ik voor de hoogte van de kunststof-vlakken bij de puntstukken van wissels. Ik denk dat ik het maar bij Peco code 100 houd. De flexrails vanPeco is echt flex, en mooi en gemakkelijk te verleggen, evenals die van Fleischmann. De breedte van de bielsen van beiden komen overeen, dit in tegenstelling tot GT; een Neurootje goedkoper, maar duurder aan ergernis..