Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 15:46:25
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 15:36:48
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
Vandaag om 15:33:50
Göhrener Viaduct door aad52
Vandaag om 15:19:20
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 14:34:05
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:46
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 13:42:11
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 10:45:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59

Auteur Topic: Goede modeltreinzaak  (gelezen 6467 keer)

Christoph

• Offline Offline
    • Zwetdorf in model
Re:Goede treinmodelzaak
« Reactie #15 Gepost op: 23 July 2012, 17:21:37 »
Service en klantvriendelijkheid als meetsenario om te zeggen of een winkel de correcte service levert.  ???
Dit lijkt mij moeilijk, zoals al gezegd kom je in een winkel om iets te vragen, en nog iets te vragen en nogmeer. Sta je twee uur met de verkoper te praten. Koop je een klein product van 5 euro. Hoe moet die winkelier zijn boterham verdienen?

Als je vragen hebt, kun je ze hier of op bijvoorbeeld verenigingen stellen en ja bij een winkelier ook maar die zal niet blij zijn met elke vraag die hem vervolgens bijna niets opleverd. Modelspoorverenigingen kun je vinden op www.nmf.nl.

Groeten,

Christoph

martijnoss

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 23 July 2012, 17:35:49 »
Klopt maar denk al je 1000 euro besteed in een keer net als wat ik vandaag heb gedaan wil ik toch goede service en uitleg. Maar goed ik ben al een stuk wijzer geworden.
Hen vandaag rails gekocht, wissels,aandrijvingen,decoders,en nog een extra startersset met mobile station2 aangezien ik met mijn 1 niet kan schakelen.

prutser

• Online Online
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #17 Gepost op: 23 July 2012, 17:36:54 »
Service en klantvriendelijkheid als meetsenario om te zeggen of een winkel de correcte service levert.  ???
Dit lijkt mij moeilijk, zoals al gezegd kom je in een winkel om iets te vragen, en nog iets te vragen en nogmeer. Sta je twee uur met de verkoper te praten. Koop je een klein product van 5 euro. Hoe moet die winkelier zijn boterham verdienen?

Als je vragen hebt, kun je ze hier of op bijvoorbeeld verenigingen stellen en ja bij een winkelier ook maar die zal niet blij zijn met elke vraag die hem vervolgens bijna niets opleverd. Modelspoorverenigingen kun je vinden op www.nmf.nl.

Groeten,

Christoph

Tja  ???.

Dat is zijn vak hoor om desnoods 2 uur lang een klant iets uit te leggen, ook al gaat hij daarna met niets naar huis.
Het is wel te hopen dat de klant tevreden naar huis gaat, dat heet investeren in je klandizie, de volgende keer gaat hij misschien wél met een loc van €200,- of meer naar huis.
Heb je daar geen zin in kun je beter je tent sluiten.

Stephan.

Christoph

• Offline Offline
    • Zwetdorf in model
« Reactie #18 Gepost op: 23 July 2012, 17:53:26 »
Klopt maar denk al je 1000 euro besteed in een keer net als wat ik vandaag heb gedaan wil ik toch goede service en uitleg. Maar goed ik ben al een stuk wijzer geworden.
Hen vandaag rails gekocht, wissels,aandrijvingen,decoders,en nog een extra startersset met mobile station2 aangezien ik met mijn 1 niet kan schakelen.
Gelukkig kan de winkelier het te besteden geld niet aan je neus zien en ik vermoed dat als je van te voren had aangegeven 1000 euro te besteden te hebt, je als een prins behandeld had geworden.  ;)

]Tja  .

Dat is zijn vak hoor om desnoods 2 uur lang een klant iets uit te leggen, ook al gaat hij daarna met niets naar huis.
Het is wel te hopen dat de klant tevreden naar huis gaat, dat heet investeren in je klandizie, de volgende keer gaat hij misschien wél met een loc van €200,- of meer naar huis.
Heb je daar geen zin in kun je beter je tent sluiten.

Stephan.
Ik ben het geheel met je eens, toch hoop ik dat het bedrag ter besteding dan toch hoger uitvalt van 200 euro. Want volgens mij zit er toch geen 100 euro winst aan een modelletje  ::)

Groeten,

Christoph

ex44

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #19 Gepost op: 23 July 2012, 18:26:39 »
Laten we zeggen: 15 uur uitleg en service à, pak 'm beet, 20 euro bruto per uur, met als resultaat....mwah, 1000 euro omzet, beide op jaarbasis.... ik denk dat je dan net zo'n beetje quitte speelt, of net niet....

Christoph

• Offline Offline
    • Zwetdorf in model
« Reactie #20 Gepost op: 23 July 2012, 18:35:37 »
Citaat
20 euro bruto per uur

Reken voor het bruto bedrag even de verlichting, huur pand, verzekeringen pand en personeel mee. Ik denk dat je weinig te eten overhoud  ;D ;)
Gelukkig heb je in die twee uur nog vele andere klanten kunnen helpenuiteraard bedoel ik dat deze een andere winkel zijn gaan zoeken omdat ze te lang hebben moeten wachten, die zijn dus nu maar op het internet aan het spitten om een andere winkel te vinden.  ::)

Groeten,

Christoph

ex44

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 23 July 2012, 19:12:44 »
Nou ja, hoe dan ook, 't is geen vetpot. Bij de Staats speel je tenminste wel kiet - dat zegt tenminste iedereen ;D

martijnoss

• Offline Offline
Re:Goede modeltreinzaak
« Reactie #22 Gepost op: 23 July 2012, 19:34:57 »
Klopt van de verlichting huur etc etc, maar als de persoon er is die uitleg nodig heeft is wel een betaalde klant, anders zou er mischien niemand zijn.

prutser

• Online Online
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #23 Gepost op: 23 July 2012, 23:02:28 »
Ik ben het geheel met je eens, toch hoop ik dat het bedrag ter besteding dan toch hoger uitvalt van 200 euro. Want volgens mij zit er toch geen 100 euro winst aan een modelletje  ::)

Ik ben bang dat ik wat dat betreft niet de droomklant van de winkelier ben  ;D.

Toch wordt ik overal goed geholpen, MTE, MCH, Brekelmans of René Muilwijk noem maar op en ik begrijp dat je bij de laatste geslaagd bent vandaag, daar zit je als Märklin rijder ook wel goed (je rijdt toch Märklin?).

Christoph

• Offline Offline
    • Zwetdorf in model
« Reactie #24 Gepost op: 23 July 2012, 23:08:45 »
Ach, droomklant. Nee dat ben ik ook niet.  8) en wordt toch naar mijn idee overal naar tevredenheid geholpen.
Ik heb geen Märklin, maar Martijn misschien wel.

Groeten,

Christoph

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #25 Gepost op: 23 July 2012, 23:34:05 »
Dat ben ik niet met je eens.

Ik sta zelf in een winkel. Dat is weliswaar geen treinenwinkel, maar we hebben daar wel relatief veel klanten van (er zit een treinenwinkel zo'n 100 meter verderop)
En het gebeurt toch wel vrij vaak dat we heel lang wat uit kunnen leggen, maar het gewoon niet aankomt bij de klant in kwestie.

Dan zijn we gewoon hard: als de klant na 3 maal uitleggen weinig tekenen vertoont dat wat wij vertellen ook begrepen wordt, dan moet die klant iemand meenemen die wel begrijpt wat wij zeggen. Heel spijtig als die klant iets geïrriteerd weggaat en soms niet meer terugkomt, maar anders blijven we bezig en met 2 man personeel ben je al snel bezet en kan het aardig vollopen.

2 uur uitleggen kan, maar dan moet het ook wel begrepen worden: zo niet, dan is het heel jammer, maar dan moet die klant een technischer ingesteld persoon meenemen of niet meer terugkomen.

martijnoss

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 23 July 2012, 23:37:21 »
Ik rijd inderdaad marklin
En bevalt me goed.
Leer veel en zeker hier op het forum.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Ed van Mierlo

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 24 July 2012, 13:45:03 »
Die 2 uur uitleg is maar een voorbeeld hoor.
Ik heb in een dierenwinkel gewerkt, daar ben je ook wel eens een half uur bezig met passen van een manteltje voor een hond. Als je daar gewoon je tijd voor neemt dan komt de klant een volgende keer gewoon weer terug bij je zaak. Hij heeft niet altijd een lastig product als een manteltje nodig maar gaat ie met een zak voer van 5 tientjes naar huis.

Mijn vriend de verkoper van Modelshop in Luxemburg-stad heeft mij eens gezegd dat ie alleen maar treintjes verkocht. Dat een model niet 100% klopt intereseerde deze brave borst niet. Het is dat het zaakje goede spullen levert maar voor uitleg hoef je er niet heen te gaan ;D