Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
HIJ
Vandaag
om 00:14:20
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025
door
Quinzeedied
27 July 2025, 23:38:58
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Ronald Halma
27 July 2025, 23:38:07
Dat overkomt mij niet.
door
Oosterspoor
27 July 2025, 23:18:51
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Prutsert
27 July 2025, 23:11:34
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet)
door
AP3737
27 July 2025, 22:58:20
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
27 July 2025, 22:49:23
Piko 1136 van AC naar DC
door
Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0
door
MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
schok bij vertrek
door
saskia
27 July 2025, 22:03:07
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts
door
AP3737
27 July 2025, 21:33:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Ronald doet de Fork Challenge!
door
MaraNCS
27 July 2025, 20:49:54
US diorama in H0
door
jan47
27 July 2025, 19:45:53
Chinese prut kabel
door
BrightonBelle
27 July 2025, 17:48:10
Aachenau West
door
Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
BrightonBelle
27 July 2025, 17:30:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Ferdinand Bogman
27 July 2025, 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin?
door
Bahn-AG
27 July 2025, 15:17:45
Seuthe gaat stoppen
door
Rob Ellerman
27 July 2025, 14:09:28
Station Roodeschool
door
Torikoos
27 July 2025, 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden
door
Jan Bennink
27 July 2025, 13:42:30
Lokpilot 4 defect
door
bellejt
27 July 2025, 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
27 July 2025, 13:02:57
Overstap naar HTM
door
Ronald Halma
27 July 2025, 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
Karben
27 July 2025, 12:32:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
27 July 2025, 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
thevandijks
27 July 2025, 12:13:11
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
De Nieuwe Haarlemmermeerlijnen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omlaag
Auteur
Topic: De Nieuwe Haarlemmermeerlijnen (gelezen 35684 keer)
Dennis ten Hove
Modulebaan Bovenkerk - Aalsmeer
zelf gemaakt: BDs stuurstand
Re:De Nieuwe Haarlemmermeerlijnen
«
Reactie #45 Gepost op:
26 January 2012, 17:35:22 »
Zo, eindelijk weer eens tijd voor een update. Ik zag dat het al bijna een jaar geleden is dat ik voor het laatst een update heb geplaatst. Het afgelopen jaar is er dan ook best veel gebeurd. Zo is mijn vader ernstig ziek geweest (gelukkig is hij nu weer beter en thuis
). En naast dat ik veel tijd kwijt was aan bezoeken e.d. had ik eerlijk gezegd ook niet veel zin in het modelbouwen. Toen duidelijk werd dat hij weer beter werd zijn we begonnen met een grondige renovatie van de badkamer en dat heeft heel veel tijd gekost. Avonden en avonden was ik (veelal alleen) bezig om verscheidende deadlines te halen voor de aannemer of de tegelzetter. Gelukkig is ook dat nu voorbij. Nu dan verder met de modelspoorbaan.
Ik ben twee jaar in Luxemburg op vakantie geweest en zijn toen ook weleens met de trein geweest. Toevallig kwam ik op de website
www.mbs-l.lu
nog een CFL 3010 tegen:
Toen ik de loc thuis kreeg bleek het een LS Models te zijn en de loc rijdt perfect. Als dat een voorbode is voor de 1700 serie voor de ICRm rijtuigen.
Een paar maanden erna kwam dan ook de langverwachte set van Roco met de Railjet rijtuigen:
In de zomermaanden weer eens naar Houten geweest. Normaal gesproken kan ik nooit op zaterdag omdat de zaterdag voor mij eigenlijk korfbaldag is. Goed de eerste keer in 2011 was wel weer een dure. Hier kwam ik mee thuis:
Twee mooie busmodellen van HB Models. Ze zijn mooi, ik vind ze niet echt duur al zijn ze redelijk aan de prijs, het smaakt naar meer. Alleen het enige wat mij tegenhoud is het korfbal. Misschien de komende Houten weer, ergens eind maart dan is het net weer de overgang van zaal naar veld.
Tussendoor weer naar Eurospoor geweest. Niets bijzonders gekocht alleen wat rails en een dubbele locloods van Vollmer.
Ergens in augustus keek ik toevallig weer eens op de site van Marklin en daar zag ik dat er een speciale gewheatherde editie komt van de VSM stoomlok en wagens. Ik ben vrijwel meteen naar Harlaar gelopen om deze te bestellen. Vlak voor mijn verjaardag, eind september kwam de lok binnen:
Deze lok kreeg ik zowaar als cadeau voor mijn verjaardag en omdat ik zoveel tijd gestopt heb in de renovatie van de badkamer.
Twee weken na mijn verjaardag kreeg ik het telefoontje dat ook de rijtuigen binnen waren:
Ook deze set heb ik niet zelf hoeven te betalen. Is betaald met het geld wat voor mijn verjaardag heb opgehaald. Ik heb zo´n aardige familie
.
Na Eurospoor kwam het besef dat de ruimte en de baan toch anders moeten. Ik heb een groot deel van de baan (twee tafels waar alleen wat rails en troep op lag) gedemonteerd en ben opnieuw begonnen. Eerst maar de vloer. In onze kelder ligt een betonnen vloer die enigzins iets verzakt is. Mijn eerste uitdaging is om dit weer waterpas te krijgen.
Was een *** werk om dit te doen maar volgens mij wel goed gelukt.
En dan begint 2012. En die begint goed (niet voor mijn bankrekening
). Begin januari komt het bericht dat LS Models de ICRm rijtuigen heeft uitgeleverd:
Dit is LS Models 44083, ik heb ook nog 44084 maar die laat ik nog even lekker in de verpakking zitten. Voor de foto heb ik de rijtuigen voorzichtig opgestapeld anders kreeg ik ze niet mooi op de foto. Na de foto weer snel van elkaar afgehaald en niet gevallen gelukkig.
En dan afgelopen week, deze was echt top. De stuurstanden van LS werden ook uitgeleverd.
De LS Models 44581, BDs stuurstand rijtuig. Zeer fraai model geworden.
En dan als afsluiter. De ruimte waarin de baan staat iets verder aangekleed:
De afwerking volgt nog en voor iedereen die zich afvraagd waarom de gipsplaten blauw en zwart zijn: ik heb de zijwanden van mijn Tamiya koeloplegger daarop gespoten.
In 2012 zal ik in ieder geval proberen om meer berichtjes te plaatsen dan in 2011.
Ik ga helemaal opnieuw mijn baan ontwerpen en tekenen. Want ik ben nog niet tevreden.
Reacties, aanmerkingen, opmerkingen, kritiek enzovoorts zijn altijd welkom
Jefftrack
Dutch Iron Works
«
Reactie #46 Gepost op:
26 January 2012, 17:45:20 »
Dennis,
Voor dat je gaat tekenen heb ik mischien een suggestie. Wij zijn op dit moment bezig een Modelspoor vereniging op te richten in de Haarlemmermeer en Hoofddorp om precies te zijn. Wij zijn voornemens een module baan te gaan bouwen van de Haarlemmermeer spoorlijnen zoals die er waren en zoals ze er nu zijn.
Wellicht is het ook iets voor jouw om je baan in modules te bouwen en die te koppellen met die van andere leden en om deze ook gezamelijk te bouwen.
Wil je meer weten dan graag een PB, geldt natuurlijk ook voor andere geintereseerden.
Jeffrey
Dennis ten Hove
«
Reactie #47 Gepost op:
26 January 2012, 17:49:42 »
Jeffrey,
ik heb dat draadje inderdaad gelezen en gevolgd en ik vind het ook best leuk alleen de reden waarom ik niet gereageerd heb is omdat de meesten van jullie gelijkstroom rijden en ik wisselstroom.
Maar in ieder geval bedankt dat je mij er op wijst.
Bob R.
Team Beurzen en PR
Lid MSG Haarlemmermeer
«
Reactie #48 Gepost op:
26 January 2012, 18:22:14 »
Dus als het om wisselstroom zou gaan zou je wel mee doen?
Vr. groeten,
Bob
Jan K.
«
Reactie #49 Gepost op:
08 February 2012, 19:53:01 »
Hallo Dennis,
Lees sinds vandaag dit draadje. Als je in Badhoevedorp woont hoef je toch niet helemaal naar Arnhem te gaan
om je spullen te kopen? Je hebt de grootste treinenwinkel van Noord Holland naast de deur. Ik kom er ook vaak.
Probeer van je nieuwe treinbaan iets moois te maken. IK blijf dit draadje volgen. Succes.!
M.vr.gr. Jan K.
Dennis ten Hove
«
Reactie #50 Gepost op:
08 July 2012, 21:51:43 »
Er is een hoop gebeurd sinds de vorige update. En er is ook een heleboel werk verzet. Om te beginnen heb ik de hobbyruimte een nieuw uiterlijk gegeven. Ik heb ook de bestaande tafels gesloopt en ben opnieuw begonnen en heb nu tafels met modulebakken erop liggen.
Dit is fase 1. Het eerste deel van de nieuwe houten vloer is gereed. Ik heb de vloer beplakt met Flexxfloors. Heel handig, makkelijk te verwerken en het kan tegen eventueel vocht. De onderdelen voor de eerste twee moduletafels liggen al gezaagd klaar om gemonteerd te worden.
De eerste tafel is bijna klaar. Op deze tafel zie je nog een klein stukje van de oude baan liggen.
Begin van fase 2. De fundering wordt gemaakt voor de tweede treintafel.
Nog steeds fase 2 maar nu wordt er aan een ruimte gewerkt om te kunnen werken. Links de basis voor mijn in wording zijnde airbrush hoekje. Een Ikea kastje voor in de badkamer. De rest van het kastje ga ik zelf maken. In het midden komt er ruimte om te werken en rechts een plek gecreërd voor mijn figuurzaagmachine en resten plaatmateriaal.
Van de afbouw van fase 2 en de opbouw van fase 3 heb ik geen foto's maar wel van het resultaat.
Tussendoor ben ik nog in de val van Bob en Jeffrey getrapt (
). Ik heb mij aangesloten bij Modelspoorgroep Haarlemmermeer. Ik ben inmiddels in het bezit van de tekeningen van het emplacement van Hoofddorp en daar wordt mijn baanplan op geinspireerd. Voor de Modelspoorgroep Haarlemmermeer heb ik als voorbeeld een Black Box gebouwd en geschilderd:
Ziet er best leuk uit en wel allemaal even op de website kijken. Hele leuke groep met een zeer boeiend onderwerp.
Nu wat foto's van mijn nieuwe hobbyruimte zoals deze vandaag de dag eruit ziet (moet nog wel het één en ander opruimen):
En dan nu een aantal nieuwe aanwinsten die ik de afgelopen maanden bij elkaar heb verzameld:
Roco Sik wisselstroom digitaal (Harlaar ombouw) LS Models 43513 M6 rijtuigen wisselstroom digitaal
LS Models 44085 en 44086 ICRm BF en BD HB Model bussen van Houten 05/05 en 07/07
(BF bij Harlaar vandaan en BD bij Molekamp op Houten 07-07)
Twee Artitec Stalen D's. De stickertjes verraden dat het om B-versies gaat. Zonder stickertje had ik trouwens de imperfecties niet eens kunnen ontdekken. Met de verweeringspoeders en de tips op de website kan ik wellicht hier iets leuks van maken.
En als laatste nog drie goederenwagens aan mijn collectie kunnen toevoegen. Alledrie bij Molekamp vandaan en alledrie op Houten gekocht (de Frico op 5 mei en de andere twee op 7 juli).
Zo dit was het voorlopig denk ik weer. Ik ga volgende week op vakantie dus dan kan ik wat gaan uittekenen voor mijn baan en ook een baanplan bedenken. Dan komt er de volgende keer wellicht een update met rails.
Was wel een werk maar ben blij dat eindelijk al mijn tafels staan en rustig kan gaan nadenken over de invulling ervan.
Reacties, opmerkingen en kritiek blijven welkom.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[