Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann Anna ombouw. door Wim Janse
Vandaag om 08:27:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Marc tramt
Vandaag om 08:08:29
Vreemd probleem door Frank 123
Vandaag om 07:46:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
Terugverende koppeling door Deetrein
Vandaag om 00:27:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:05:28
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Bahnstrecke 5867 door ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
03 August 2025, 22:53:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
03 August 2025, 16:17:23
Vitrinekast door Hasenwald
03 August 2025, 14:34:01
  

Auteur Topic: BR 193 Vectron (ooit) in Nederland?  (gelezen 3733 keer)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re:BR 193 Vectron (ooit) in Nederland?
« Reactie #15 Gepost op: 23 June 2012, 11:10:19 »
Nou, het rijd comfort van een 1600 is heel schuddend en stotend maar je bent wel een loc aan het rijden. 189 is net een tram...:-)

Tijden veranderen,vorige generatie mcn's vonden dat weer van de 1600 tov zijn voorgangers ;)
Een 186 rijdt beter dan een 189! Die stuiteren niet zo!

precies, nu maar wachten op de traxx3 in NL  ;D
« Laatst bewerkt op: 23 June 2012, 11:16:31 door Remco vM »

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4731
    • Filmpjes op YouTube
Re:BR 193 Vectron (ooit) in Nederland?
« Reactie #16 Gepost op: 23 June 2012, 11:36:30 »
Mja, mijn gebeden voor een NL-geschikte Taurus-variant zijn verkeerd terecht gekomen zie ik.

Vind hem niet zo, al zal het ook wel weer wennen, hopelijk krijgen ze een leuk kleurenschema.

Nee doe mij maar 1600 & 6400 :-)
[/quote

Bij de 6400 heb je bij hoge snelheden dan wel meer het gevoel van waggelen doordat je relatief hoog zit vind ik.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2190
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re:BR 193 Vectron (ooit) in Nederland?
« Reactie #17 Gepost op: 23 June 2012, 11:41:45 »
Bij de 1600 blijf ik mij verbazen over het comfort van die locs, niks mis mee  (y)
Heel wat anders dan een 189 die toch een wat "blikkerige" indruk op mij nalaat.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re:BR 193 Vectron (ooit) in Nederland?
« Reactie #18 Gepost op: 23 June 2012, 12:23:48 »
Mijn ervaring is precies andersom ;)

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re:BR 193 Vectron (ooit) in Nederland?
« Reactie #19 Gepost op: 23 June 2012, 12:39:20 »
De Belgen hebben na jaren eindelijk de locs geaccepteerd.
Ik hoop voor ze dat de locs nu echt goed genoeg zijn, en ze niet onder politieke druk toch maar zijn afgenomen.

Groeten, Alexander

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:BR 193 Vectron (ooit) in Nederland?
« Reactie #20 Gepost op: 23 June 2012, 12:57:40 »
de Reeks 18 zoals die in België genoemd wordt kan niet vergeleken worden met de Br 193 Vectron, de R18 draagt enkel de uiterlijke kenmerken maar is technische compleet anders. De Vectron is de opvolger van de Br 189, en zal komen in 4 uitvoeringen:

de AC 5200 KW versie alleen 15 en 25Kv maar slechts 5200 KW

de AC/DC 6400 KW versie 1500 + 3000 V en 15 + 25 KV

AC 6400 KW met optie voor automatische koppeling

en Rechts de dieselversie.

De verschillende neus opties.

en dan tot slot nog de cabine's en motorruimte








Siemens heeft voor deze loccen het beste van het beste uit alle reeds tot nu toe ontworpen machines samengevoegd en kwam tot dit model.

Foto's zijn door mijzelf gemaakt op innotrans 2010, info verkregen in gesprekken met diverse mensen van Siemens op innotrans 2010.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA