Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:20:55
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 17:12:01
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Rico [momfer]
Vandaag om 17:08:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gtw6016
Vandaag om 16:56:34
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:47:48
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door tijgernootje
Vandaag om 16:41:20
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:40:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 16:38:41
Artitec vierdeurs stalen D door gtw6016
Vandaag om 16:34:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:30:02
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 16:23:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorijzer
Vandaag om 16:19:42
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Montanbahn
Vandaag om 16:15:52
Rijnstraat door Huup
Vandaag om 15:47:38
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
Vandaag om 15:40:21
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door tijgernootje
Vandaag om 15:36:37
DDAR op basis van een Artitec DDM door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:23:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:17:00
De fabriek - Spoor 0 door tijgernootje
Vandaag om 15:10:51
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Ronald69
Vandaag om 15:07:50
Molenbaan (werktitel) door tijgernootje
Vandaag om 14:53:09
Aanpassen baanplan bestaande baan door tijgernootje
Vandaag om 14:18:25
Lima Plan E ral kleuren vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:48:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:47:32
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
Vandaag om 13:44:44
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:39:29
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:13:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 13:03:33
De Zwolsche baan (Emplacement station Zwolle medio jaren 50) door AlbertG
Vandaag om 12:58:22
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 12:30:03
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Philotrain C8c Latjesrijtuig C4610  (gelezen 2993 keer)

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3531
  • Mcn NSR Groningen.
BNLS-Werkspoor - Philotrain C8c Latjesrijtuig C4610
« Gepost op: 10 February 2013, 16:54:01 »
Gister aangevangen met een nieuwe kit, een Philotrain C8c.

Het wordt de C4610, een Latjesrijtuig voortgekomen uit de SS 700 serie zoals hieronder.


Hsm 723 1 by Lauwersmeer, on Flickr

De doos  ;D


Philotrain Latjesrijtuig C4610 by Lauwersmeer, on Flickr

Het werk


Zijwanden 1 by Lauwersmeer, on Flickr

Alle handgreepjes zijn gebogen zoals ook het origineel, het vergt iets meer werk dan het zetten
van gewoon gebogen handgrepen, maar het ziet er veel beter uit.


Zijwanden 2 by Lauwersmeer, on Flickr

1 kant is bijna klaar, dan kan ik aan de andere wand beginnen en daarna de kopse wanden
voorzien van de details.

Gr.

Robbert Jan.
« Laatst bewerkt op: 10 February 2013, 17:22:30 door RobbertJan »
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11651
    • Mijn fotoarchief
Re: BNLS-Werkspoor - Philotrain C8c Latjesrijtuig C4610
« Reactie #1 Gepost op: 10 February 2013, 17:02:30 »
Ehm.... HSM? Bedoel je niet SS  ;)

Erik_omBC

  • Lid van het Collectief
  • Offline Offline
  • Berichten: 714
  • How to regognize trees from quite a long way away
    • Ommelander Maquette Bouw Collectief
Re: BNLS-Werkspoor - Philotrain C8c Latjesrijtuig C4610
« Reactie #2 Gepost op: 10 February 2013, 17:20:37 »
Zijn de vouwnaden een beetje makkelijk om te zetten? Ik ken de philo bakken als nogal stug... Met je mooi opgebouwde zijwanden kon dat wel eens tegen gaan vallen.

Erik

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3531
  • Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - Philotrain C8c Latjesrijtuig C4610
« Reactie #3 Gepost op: 10 February 2013, 17:24:42 »
De vouwnaden zijn wel ingeëtst, ik verwacht niet veel problemen met het vouwen van de wanden.
Voor het zover is moet ik eerst nog even één kant van handgrepen voorzien  ;D

Euh, ja SS, staat ook op de foto  ::)

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3531
  • Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - Philotrain C8c Latjesrijtuig C4610
« Reactie #4 Gepost op: 12 February 2013, 16:42:42 »
Hoi,

Weer een paar handgreepjes gemaakt, en de eerste kopse wand voorzien van de details;


Zijwanden 3 by Lauwersmeer, on Flickr

De grote openingen bij de opstaptreden zal ik later nog dichtsmeren met witmetaalsoldeer.


Zijwanden 4 by Lauwersmeer, on Flickr

Met een beetje goed licht, ziet er niet verkeerd uit dacht ik zo.

De kastjes, gasleidingen en trapjes zijn met de vlam gesoldeerd, de overige details met de bout.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Beached

  • Offline Offline
  • Berichten: 1108
Re: BNLS-Werkspoor - Philotrain C8c Latjesrijtuig C4610
« Reactie #5 Gepost op: 13 February 2013, 09:31:10 »
Die kopwanden zijn lekker gedetailleerd (y) is dat etswerk of een gietstukje?

mvg,
Rick

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3531
  • Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - Philotrain C8c Latjesrijtuig C4610
« Reactie #6 Gepost op: 13 February 2013, 15:09:30 »
Hoi Rick,

De kastjes en de sluitseinijzers zijn gietstukjes, de leidingen en handgrepen 0,35mm messingdraad
en de rijtuigbak en trapjes zijn geheel geëtst.

Vandaag ga ik maar eens aanvangen met de andere wand.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5