Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 18:05:12
Raadplaatje door mdjr78
Vandaag om 18:05:03
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 17:59:13
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Robert vh Prutsert
Vandaag om 17:51:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:50:31
Overstap naar HTM door skiptram
Vandaag om 17:49:40
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door Ben
Vandaag om 17:46:21
Modelspoorbaan van Einte door Paul1969
Vandaag om 17:36:22
zoeken waar een draad zit op de baan door Dirk
Vandaag om 17:34:38
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 17:10:54
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door henk
Vandaag om 17:08:44
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 17:07:58
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Paul1969
Vandaag om 17:03:09
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Ben
Vandaag om 16:57:30
NS motorpost in h0 van Piko.. ? door Arjan6511
Vandaag om 16:22:28
Show je realistische treinsamenstelling door 1200blauw
Vandaag om 16:12:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:56:10
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald Halma
Vandaag om 15:55:04
Tankinstallaties voor dieseltreinen door j.ossebaar
Vandaag om 15:24:25
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 14:16:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 13:29:43
De projecten van Ruben (NL H0) door NS264
Vandaag om 13:27:06
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 13:03:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:57:57
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 12:56:52
Kato ETA 515 door Quinzeedied
Vandaag om 12:46:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door basjuh1981
Vandaag om 12:17:38
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 11:59:19
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 11:55:45
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 11:50:15
  

Auteur Topic: Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor  (gelezen 6511 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4562
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #45 Gepost op: 18 November 2011, 17:03:07 »
Als ze goede voorwaarden hadden gesteld niet.

Ttreintje

  • Offline Offline
  • Berichten: 19
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #46 Gepost op: 18 November 2011, 17:10:18 »
Ansoldobreda heeft zo onder de prijs geboden dat NS de keuze wel moest maken, want hadden ze gekozen voor bv. de duurdere Ice ( en betere  ;))van Siemens dan had Europa ze op de vingers getikt!

En kijk de V250 had al jaren geleden moeten rijden maarja problemen hé , misschien volgend jaar zomer gaat die Zanussi eindelijk eens rijden.


Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1425
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #47 Gepost op: 18 November 2011, 17:22:46 »
Bovendien haalt de Thalys ook 300 km/u tussen Schiphol en Rotterdam

Toen ik er in juli inzat anders niet, reed tot Rotterdam gewoon 160 km/h, op de terugreis net zo tussen Rotterdam en Schiphol.
Pas vanaf Barendrecht ging het naar 300 km/h. Na Lage Zwaluwe takt de Fyra ook af op het normale spoor richting Breda, en rijdt dat ding dus ook niet meer in de weg.

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #48 Gepost op: 18 November 2011, 17:30:44 »
Nou ja, laten we dan maar hopen dat 'ie gauw gaat rijden.
Toegevoegde waarde zal moeten blijken maar we hebben er wél weer een heel eigenzinnig treintje bij op het vaderlandse net.
Ernest
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8552
  • Spoor N
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #49 Gepost op: 18 November 2011, 18:54:02 »
Toen ik er in juli inzat anders niet, reed tot Rotterdam gewoon 160 km/h, op de terugreis net zo tussen Rotterdam en Schiphol.
Pas vanaf Barendrecht ging het naar 300 km/h. Na Lage Zwaluwe takt de Fyra ook af op het normale spoor richting Breda, en rijdt dat ding dus ook niet meer in de weg.
Dat kan, maar de Thalys mag daar wel 300.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Roco Fccpps vriend
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #50 Gepost op: 19 November 2011, 00:06:14 »
Ansoldobreda heeft zo onder de prijs geboden dat NS de keuze wel moest maken, want hadden ze gekozen voor bv. de duurdere Ice ( en betere  ;))van Siemens dan had Europa ze op de vingers getikt!

Nee hoor, kwestie van de juiste beoordelingscriteria stellen, niet alleen beslissen op prijs. Je kan allerlei factoren, zoals kwaliteit, functionaliteit, leversnelheid meenemen, als je het maar duidelijk aangeeft en voor welk percentage deze criteria in de totaalbeoordeling meegewogen worden.

En voldoende garanties en boetes bij niet nakomen van afgesproken levering opnemen.

Ik ben benieuwd of er nog reacties komen van de medeaanbesteders die toen 'verloren' hebben van HSA.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Brabantspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 293
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #51 Gepost op: 19 November 2011, 01:46:28 »
Ik sta regelmatig te treinspotten bij lage Zwaluwe, maar de Thalys gaat daar zeker geen 300km/u
Bij 200km/u is het ver op hoor.

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1210
  • Spoor N
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #52 Gepost op: 19 November 2011, 05:26:37 »
@Brabantspoor: dat klopt, vanaf Barendrecht of Zwijndrecht (precieze plek weet ik niet meer) wordt versneld volgens mij rijden ze ter hoogte van de Moerdijkbrug 180 of 200 km.

Ansoldobreda heeft zo onder de prijs geboden dat NS de keuze wel moest maken, want hadden ze gekozen voor bv. de duurdere Ice ( en betere  ;))van Siemens dan had Europa ze op de vingers getikt!

Dat hangt er dus vanaf hoe je de criteria opstelt waaraan je de binnengekomen aanbiedingen op toetst. Je kunt op meer dan alleen prijs letten, zoals Ttreintje ook al aangaf. Ik weet dat gemeentelijke wagenparkbeheerders in staat zijn om aanbestedingscriteria zodanig op te stellen dat er een Ford (of een Opel) uitkomt als ze dat graag willen.
Grt, Wim

Brabantspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 293
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #53 Gepost op: 19 November 2011, 06:51:51 »
Haha, dat had de politie toch ook met VW ofzo.

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #54 Gepost op: 19 November 2011, 08:18:49 »
Ja, ze konden toch zeggen dat de ICE betrouwbaarder is en dat die snel geleverd kon worden?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #55 Gepost op: 21 November 2011, 08:18:57 »
Wie zegt dat ICE's of Thalyssen zomaar te koop zijn eigenlijk?

Als die fabrikanten niet op jou order inschrijven ben je klaar...

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22586
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #56 Gepost op: 21 November 2011, 11:05:45 »
En men was ook niet op zoek naar een standaard ICE, maar iets met een wat lagere topsnelheid en lagere prijs.
Je kunt veel regelen in aanbestedingen, maar een criterium als 'reputatie' van een bedrijf is lastig waterdicht vast te leggen. Er zijn ongetwijfeld boetes bij te late levering of iets dergelijks afgesproken, maar dat schiet niet erg op bij een bedrijf dat permanent armlastig is en dat je met zo'n boete over het randje kan duwen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11711
    • Mijn fotoarchief
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #57 Gepost op: 21 November 2011, 11:38:12 »
Ach, hier in Denemarken hebben ze Ansaldo ook wel leren kennen hoor...  ;D