Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Joz
Vandaag om 16:23:54
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door klusser
Vandaag om 16:14:10
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
Vandaag om 16:12:40
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 16:11:40
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door ES44C4
Vandaag om 15:57:51
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:57:44
Cranicher Altbahn door Montanbahn
Vandaag om 15:55:50
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:52:14
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door spoorijzer
Vandaag om 15:47:21
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Martijnstein
Vandaag om 15:43:37
Led schakeling ed. door bask185
Vandaag om 15:40:44
Line-up foto's van modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:34:54
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 15:29:54
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Jelmer
Vandaag om 15:24:18
worm en wormwiel - worm en tandwiel? door Bahn-AG
Vandaag om 15:20:36
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 15:20:03
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:07:51
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Montanbahn
Vandaag om 15:02:29
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door spoorijzer
Vandaag om 14:57:05
Piko Stadler (Spurt) binnenverlichting door Jelmer
Vandaag om 14:56:14
20 jaar BNLS jubileum door Frank 123
Vandaag om 14:46:33
Had de NS4903 rangeerlicht? door Montanbahn
Vandaag om 14:44:32
Kleurenbeelden Rheingold in de jaren 60. door aad52
Vandaag om 14:27:24
Mijn geweatherde modellen door Jeroen95
Vandaag om 14:25:13
Van Biervliet NMBS reeks 25.5 rijdt niet door bellejt
Vandaag om 12:51:40
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 12:45:10
ESU locprogrammer door Gerrit H
Vandaag om 12:30:35
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Rick
Vandaag om 11:42:29
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:40:55
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:29:52
  

Auteur Topic: Een nieuw (her)begin in Elstad  (gelezen 1031 keer)

hannes_61

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
Een nieuw (her)begin in Elstad
« Gepost op: 08 April 2012, 08:54:00 »
Na veel gelezen te hebben op dit forum en ook vele goede tips en hulp te hebben gekregen van mede spoorders toch maar eens een poging wagen om een stukje hier te plaatsen over mijn baan.
Ik ben twee jaar geleden weer begonnen eerst met de oude spullen die ik nog had liggen (veel nederlands materiaal ) maar doordat ik altijd al een voorkeur had voor stoom dit jaar de knoop doorgehakt en via ruil en verkoop omgeschakeld naar alleen stoom.NU ligt mijn baan al een heel eind en ik begin nu wat met scenery en dergelijke. O ja wel makkelijk als ik erbij vertel dat ik alles nog analoog heb en er na veel leeswerk op dit forum er toch steeds meer over denk om langzaam over te schakelen naar digitaal (ombouwen locs).
Als er belangstelling voor is wil ik het een en ander met foto`s toelichten.
Voor het begin een foto erbij van de laatste aanwinst.

Als je manometer goed staat weet je wel dat alle goed gaat ( ed en willem  bever)

paazhaas

  • Offline Offline
  • Berichten: 19
Re:Een nieuw (her)begin in Elstad
« Reactie #1 Gepost op: 08 April 2012, 12:43:54 »
Hoi Hannes,

Ik ga je draadje volgen!

Vriendelijke groet, Wim

hannes_61

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
Re:Een nieuw (her)begin in Elstad
« Reactie #2 Gepost op: 08 April 2012, 13:29:12 »
Ik ben vanmorgen maar weer eens een poosje aan de gang geweest.ik zal ook eens wat software ergens vandaar halen om mijn baanplan eens goed na te tekenen. Ik weet niet precies wat t beste of het gemakkelijkste is.
misschien iemand nog een tip voor me?
Maar voor nu dan eerst maar een paar foto`s van het geheel .
Lengte van de lange kant rechts 4,75 meter breedte kopse kant 2,10 meter en dan weer een lange kant van 3,75 meter.
Op twee niveau`s met twee stations 1 schaduw station een gedeelte voor opstellen van treinen, een dubbele hoofdbaan en een neven baan.\




T is allemaal nog een puinhoop maar rijden doet t al wel.
Als je manometer goed staat weet je wel dat alle goed gaat ( ed en willem  bever)