Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Quinzeedied
Vandaag
om 15:00:25
Frans loodsje et cetera
door
Noordernet
Vandaag
om 14:48:32
Rondom Charlois
door
Eric B
Vandaag
om 14:27:50
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam
door
Luc2000
Vandaag
om 14:23:38
Baanplan Belkamp H0
door
jdk
Vandaag
om 14:15:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
ceuleer
Vandaag
om 14:03:47
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 13:27:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:25:26
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:03:13
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R1954
Vandaag
om 12:58:24
US diorama in H0
door
jan47
Vandaag
om 12:52:26
Aachenau West
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 12:50:56
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
Vandaag
om 12:41:19
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect?
door
bellejt
Vandaag
om 12:09:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
SvenW
Vandaag
om 11:45:51
Roco 21026 werkt niet goed
door
Gabriël Bergsma
Vandaag
om 11:40:43
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 11:37:53
Bahnstrecke 5867
door
wob
Vandaag
om 11:36:48
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Jelmer
Vandaag
om 11:23:07
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:16:06
Mooi weer om buiten te spelen
door
hervé
Vandaag
om 10:48:17
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen
door
MaraNCS
Vandaag
om 10:48:06
Lodewickshaven
door
tothebeach
Vandaag
om 10:13:47
Op Zuid (NL H0)
door
TonM
Vandaag
om 09:38:15
ESU locprogrammer
door
ruudns
Vandaag
om 09:34:50
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 09:30:35
Minibaan Visserskaai H0
door
Eric B
Vandaag
om 08:32:54
Station Roodeschool
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:57:16
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor
door
Gerrit H
Vandaag
om 07:20:02
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
g-j
Vandaag
om 06:40:45
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Rheingold
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Rheingold (gelezen 6265 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12532
Rheingold
«
Gepost op:
18 September 2011, 15:39:39 »
Ik kreeg onderstaand bericht van de FEK-Nachrichten „Der Rheingold-Zug“
Het gaat om dit rijtuig:
Liebe Freunde Rheingoldzuges,
im Besitz des FEK befindet sich der noch einzig existierende Buckelspeisewagen, der gemeinsam mit dem legendären Dome Car den höchstmöglichen Luxus im deutschen Fernverkehr der 60er Jahre repräsentierte. Dieser Wagen fuhr bis 2002 in unserem Verein bei Sonderfahrten mit und erfreute sich größter Beliebtheit. Nach Ablauf der Frist steht er im Depot und der Zahn der Zeit – besonders Rost -hat ihm so zugesetzt, dass ihn nur noch eine aufwendige Restaurierung retten kann. Dem Verein fehlten und fehlen auch heute die geldlichen Mittel, den schönen Wagen wieder herzurichten. Im Jahr 2012 feiern wir wieder ein bemerkenswertes Jubiläum: Vor 50 Jahren, also im Jahr 1962 fuhr der Rheingold wieder mit neuen modernen Wagen, die den für damalige Zeiten höchsten Luxus darstellten. Unser Bestreben ist es, zu diesem Anlass wieder den Rheingoldzug im Verbund mit dem fehlenden Buckel fahren zu lassen. Für die Restaurierung sind mindestens 80,000 Euro notwendig*. Deshalb rufen wir alle Rheingoldfreunde auf, ihrem Herzen einen Ruck zu geben und großzügig zu spenden! Wir planen eine gestaffelte Vorgehensweise bei der Reparatur. Im ersten Schritt wollen wir so weit kommen, dass wir den Wagen wieder in den Zug in Originalfarbe einreihen können. In weiteren Schritten ist dann die Renovierung im Inneren vorgesehen Wenn diese Aktion gelingt, haben wir ein einmaliges vollständiges Ensemble eines der wichtigsten Kulturdenkmäler der deutschen
Eisenbahngeschichte der Nachkriegszeit.
Fragen beantwortet:
Sascha Brettmann; Tel. 02133/ 9 73 98 87; E-Mail: brettmann[a]rheingold-zug.com
Hans Heinrich, Tel. 0221 /88 09 362; E-Mail: heinrich[a]rheingold-zug.com
Freundeskreis Eisenbahn Köln e.V.
Sobat Kras
«
Laatst bewerkt op: 18 September 2011, 15:56:43 door Bob Rodenburg. Reden: email spambestendig gemaakt!!!!
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Rheingold