Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Plux 16 decoder voor Roco H0 lok door bellejt
Vandaag om 12:44:07
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 12:41:23
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 12:40:07
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 12:11:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rick
Vandaag om 12:09:53
Minibaan Visserskaai H0 door Arjan6511
Vandaag om 11:54:12
Terschellinger Spoor door Tjalling
Vandaag om 11:31:12
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 11:18:54
Rondom Charlois door Jan Bennink
Vandaag om 11:14:20
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 11:00:57
Piko blauwe 1000 door Pauldg
Vandaag om 10:18:27
fotowedstrijd 2025 welk onderwerp? door Charles_
Vandaag om 10:09:24
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 09:52:11
MLF Fielschmann motor kit door Besselspoor
Vandaag om 09:34:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:21:18
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 09:20:29
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 09:17:17
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 08:45:31
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 08:25:51
Ingezonden foto's en winnaars van voorgaande fotowedstrijden. door Bob R.
Vandaag om 08:06:31
Beekdaelen in H0 door spoorijzer
Vandaag om 08:04:40
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door sneek
Vandaag om 00:49:08
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door j.ossebaar
27 November 2025, 22:09:49
Aachenau West door wob
27 November 2025, 21:41:21
Site Uhlenbrock door Jan-Peter
27 November 2025, 21:38:45
Stub switches door Hans1963
27 November 2025, 21:25:21
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
27 November 2025, 21:20:49
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door JohnH0
27 November 2025, 20:44:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
27 November 2025, 20:42:03
Arlbergbahn.. ? door Krazy Dre
27 November 2025, 20:23:36
  

Auteur Topic: Top Gear train wreck..  (gelezen 10580 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12552
    • sleutelspoor
Re: Top Gear train wreck..
« Reactie #45 Gepost op: 08 March 2007, 17:00:26 »
Waar zijn de plaatjes gebleven?????
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Top Gear train wreck..
« Reactie #46 Gepost op: 08 March 2007, 17:15:23 »
Dit is niet helemaal waar, zijn verschillende factoren die een rol meesplen, zoals belading, beremming en de lengte van een trein. Hoe langer een trein, hoe langer het duurt voor de gehele trein beremd is.

mvrgr
Remco

Remco, de stelling "hoe langer een trein, hoe langer het duurt voor de gehele trein beremd is", houd ook geen steek. Een sleep van 8 ICR'ren helpt, bijvoorbeeld, weldegelijk mee de remweg van een trein te bekorten, tov. een losse 1600 als trein...

Het is echt van een heleboel factoren afhankelijk, globaal: klimaat, materieel, infra. (de mens even buiten beschouwing latend)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Re: Top Gear train wreck..
« Reactie #47 Gepost op: 08 March 2007, 17:28:54 »
Stig jij hebt het over een reizigers trein, ik ging van een goederentrein uit.( de loc bij top gear leek me een goederenloc, maar daar kan ik naast zitten) Met een sleep van 600 meter, is duurt het echt toch even voor de laatste wagen ook beremd is en dan hangt het er ook nog van af in welke remstand de trein staat.

mvrgr
Remco
« Laatst bewerkt op: 08 March 2007, 22:00:09 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Top Gear train wreck..
« Reactie #48 Gepost op: 08 March 2007, 17:44:05 »
Remco, ander voorbeeld, class 66 heeft remgewicht van 96t in P en G. Eigen gewicht? 123t? Hang daar maar 36 lege Fcs'sen aan, dan gaat het rempercentage echt wel omhoog... (Daar gaat je stelling...)

Ik neem aan dat er altijd een snelremming wordt toegepast in geval van een naderende aanrijding?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Re: Top Gear train wreck..
« Reactie #49 Gepost op: 08 March 2007, 18:01:12 »
Snelremming in dit soort situaties lijkt me erg verstandig, niet dat je er wat mee voorkomt in de meeste gevallen. Zal door elke MCn ingezet worden, maar meestal als je iets ziet is het in feite al te laat. :(

Ik ben het met je eens dat het remvermogen verhoogt word door de wagons, maar de factor tijd is ook bepalend voor een remweg en een lange goederentrein is nu eenmaal niet in een keer beremd, ook al is het met een snelremming en zeker niet in de G stand. Zolang de achterste wagens niet beremd zijn, zullen deze doorduwen. Denk dat je het tot hier wel met me eens bent. Op het moment dat alles remt, remt het beter in het algemeen, er van uitgaande dat er een hoog rempercentage is, als het rempersentage laag ligt, word ook de remweg langer.
Maar de factor tijd is ook bepalend voor een remweg en natuurlijk andere zaken, zoals weer baangesteldheid, alle wagens beremd? etc.
Maar om te zeggen dat een loc met trein automatisch beter remt als een losse loc is mijnsziens dus niet altijd waar, al zal dat voor de meeste gevallen wel gelden.