Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
wat is het merk van deze bochtwissel
door
henk
Vandaag
om 12:27:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 12:25:51
Ik ben aan het opruimen.
door
Bob11
Vandaag
om 12:21:57
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s
door
Remco vM
Vandaag
om 12:16:17
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Peter Kleton
Vandaag
om 12:05:33
Houten 23 Augustus 2025
door
maartenvdb
Vandaag
om 12:01:15
"Spoor op Vleugels" in H0
door
Pinkelpa
Vandaag
om 11:58:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:52:42
Spoorhumor
door
Biessendorf
Vandaag
om 11:49:19
Show je werkplek
door
Biessendorf
Vandaag
om 11:47:47
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
grossraumwagen
Vandaag
om 11:40:41
Micromotot analoog 12v dc gebruiken
door
Pollux
Vandaag
om 11:40:21
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Biessendorf
Vandaag
om 11:39:29
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 11:37:11
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 11:28:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 10:52:52
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0
door
Stefan88
Vandaag
om 10:40:45
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2
door
Huup
Vandaag
om 10:04:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Martijn1974
Vandaag
om 09:15:46
mitropa rijtuig
door
Tomasso
Vandaag
om 08:06:17
Station Roodeschool
door
Eric B
Vandaag
om 06:58:31
US diorama in H0
door
Wim Vink
29 July 2025, 23:04:15
Goederenloods Zandvoort
door
nighttrain1
29 July 2025, 22:56:17
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
29 July 2025, 22:50:52
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
MOVisser
29 July 2025, 22:07:07
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Ronald Halma
29 July 2025, 21:48:46
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok
door
Felix de Groen
29 July 2025, 21:40:58
schok bij vertrek
door
Ronald Halma
29 July 2025, 20:14:18
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
defender
29 July 2025, 19:19:07
Fleischmann Anna ombouw.
door
puntenglijder
29 July 2025, 19:17:42
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
ESU en Twin Center
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: ESU en Twin Center (gelezen 2115 keer)
stootkussen
ESU en Twin Center
«
Gepost op:
20 July 2011, 21:51:19 »
Dag allemaal,
Lang geaarzeld om deze vraag te stellen, maar toch maar doen want ik kom gewoon niet verder. Ik probeer met Twin Center CV- s te veranderen van ESU SwitchPilot Servo. Ik heb 4 sevo's aangesloten op de SP en die handmatig ingesteld, dus met de knopjes op de SP. In TC heb ik de eerste SP een digi adres gegeven (119 in dit geval want kon wel lager maar niet hoger, klopt dat ook ?) Daarna de SP in leerstand gezet en een van de wissels via TC bedient Dat werkte prima, het ledje op de SP knipperde even en ging toen uit en ik kan de eerste 4 wissels bedienen via de toetsen van de TC Volgende SP werkte op adres 118 ook zo en kan dus ook de wissels 5 - 8 bedienen. Wat ik nu wil is de servo's fijn afregelen als ze zijn ingebouwd, door de CV waarden te veranderen. Daar loop ik dus vast. SP aansluiten via de progr rails of met hoofd spoor zoals in de handleiding is aangegeven heeft alleen maar foutmelding tot gevolg Of krijg de melding gn lok of fout of kortsluiting . Zowel prog. spoor als hoofd spoor zijn leeggemaakt, dus alleen de SP hangt aan het spoor. Iemand een idee hoe ik de CV's kan benaderen ? Dank voor het meedenken.
Adri
RMA
Re:ESU en Twin Center
«
Reactie #1 Gepost op:
21 July 2011, 12:37:18 »
Goedemiddag
Zit met hetzelfde probleem bijgevoegde pdf link bevat onderaan een aanvullende handleiding voor de Switchpilot servo 51802 misschien heb je er wat aan.
Ik ben er nog niet uitgekomen hoop op dit forum het antwoord te vinden.
http://www.tsdbvba.be/handleidingen/SwitchPilotNL.pdf
grt
Roy
phdirk
«
Reactie #2 Gepost op:
21 July 2011, 17:16:11 »
Hallo Adri en Roy,
Omdat het TwinCenter ervan uitgaat dat de wisseldecoders standaard FMZ-decoders zijn, kun je in eerste instantie geen adres hoger dan 119 programmeren. Dat klopt. Als je van je wisseldecoder eenmaal hebt aangegeven dat het een DCC decoder is (laatste veld is een d), dan kun je wel hogere adressen ingeven. Mijn seindecoders beginnen bij 200. Ik heb daarover al eens een draadje op dit forum geopend, maar daar is geen echt antwoord op gekomen (
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,36877.msg562918.html#msg562918
).
Ik heb (nog) geen ESU Servodecoders, maar wel de gewone Switchpilots. Die zijn goed te programmeren door de decoder volledig aan te sluiten op de programmeerrail, dus zowel de poweraansluiting als de data-aansluiting. Dat werkt prima.
Met beste groeten,
Dirk Meijer
stootkussen
«
Reactie #3 Gepost op:
21 July 2011, 19:59:28 »
Dank voor jullie reactie Aangeslopten op het programmeer spoor krijg ik de melding: gn loc en op het hoofd spoor: fout
Was al bang dat ik niet veel reacties zou krijgen want had al op de nodige draadjes zitten kijken We wachten og even af
Groetjes
Adri
stootkussen
«
Reactie #4 Gepost op:
22 July 2011, 22:33:33 »
Nog even een schopje dan
Zag dat dit al meer dan 250 maal is gelezen Moet toch iemand zijn die een oplossing weet. En dan geen ESU lokprogrammer van € 135 of zoiets want ja dan heb ik nog wel wat andere dingen op mijn verlanglijstje staan zoals een een paar SwitchPilot's Servo en uitbreidingen
Goed weekend allemaal Volgens het weerbericht word het weer een hobby weekend
Groet van Adri
erwin janssens
Mol-Cargo is under construction
«
Reactie #5 Gepost op:
22 July 2011, 23:25:12 »
Je wil je servo's gaan fine-tunen , maar wat bedoel je daar precies mee?? Ik begrijp je vraag dus niet zo goed, waarvoor mijn excuses.
Wissels dien je niet te programmeren via je hoofdspoor of prog.spoor , of sla ik de bal nu helemaal mis met wat je bedoelt??
http://www.flickr.com/photos/51065302@N03/
ruben derks
NL, DE & CH Rijder
«
Reactie #6 Gepost op:
23 July 2011, 01:37:29 »
Hallo,
Ik ben even in de handleiding gedoken. Je moet de decoder op de programeer rail aansluiten. Vervolgens moet je in de twincenter LOC adres 10 nemen, dit moet een DCC adres zijn. Vervolgens Kan je door naar het DCC programmeer menu te gaan de CV lezen en schrijven.
Ik weet niet of je dit al geprobeerd hebt, ik heb zelf geen SP, alleen geprobeert de handleiding te begrijpen.
Groeten Ruben Derks
Tillig E-lite HO | WinDigipet 2021.1 Premium | yamoRC |
NS en DB jaren 50/60 | 2 rail |
Kijk ook op rubenderks.nl!!!
Ben
«
Reactie #7 Gepost op:
23 July 2011, 07:19:47 »
Citaat van: stootkussen op 21 July 2011, 19:59:28
Dank voor jullie reactie Aangeslopten op het programmeer spoor krijg ik de melding: gn loc
Die melding klopt. Het is geen lokdecoder dus er komt geen "bevestiging". Fout kun je negeren.
Gr, Ben.
stootkussen
«
Reactie #8 Gepost op:
23 July 2011, 12:36:15 »
Alweer dank, ben idd een stuk verder Ik kan de CV's nu programmeren, en dat werkt dus Dat ik de CV's niet kan uitlezen klopt dus blijkbaar, dat werkt dus niet met de SP en TC. Inplaats van even uitlezen moet ik nu alles even goed opschrijven maar daar valt mee te leven.
@Erwin Het ging niet op het programmeren van de wissels maar van de aansturing van de servo's die de wissels omzetten. Maar dat snap je nu wel.
Goed weekend all
Adri
stootkussen
«
Reactie #9 Gepost op:
23 July 2011, 22:01:30 »
Met dank aan de meedenkers wil ik proberen om te vertellen hoe ik het doe Correcties zijn welkom.
SP aansluiten op de progammeerrails zoals in figuur 10 van de SP handleiding staat. Ik heb alle servo's gewoon aangesloten dus geen weerstand van 180 Ohm. TC aan en viamenu en mode toets naar Wisselinstelling gaan.
Zoals phdirk opmerkte eerst in TC een decoderadres van 119 of lager invoeren, dus voor wissel 1 in VAdr 1 dan DAdr 119 dan Uit 1 en DF D Enter drukken en klaar Nu zou je je decoderadres opnieuw in kunnen stellen hoger dan 119. Voor wissel 2 word het in dit voorbeeld dus VAdr 2 DAdr 119 Uit 2 en DF D. En zo verder Per decoderadres kun je 4 wissels instellen op een SPservo. Bijvoorbeeld wissel 5 word dus VAdr 5 DAdr 200 Uit 1 en DF D;wissel 6 word VAdr 6 DAdr 200 Uit 2 en DF D Vergeet niet na iedere wissel instelling op Enter te drukken. Om nu je wisselinstellingen in je SP te krijgen ga je op je TC terug naar keybord en druk op Go knop Als het goed is zie je je wissel symbolen in je schermpje staan. Druk op de SP op je progammeertoets zolang de SP in leermodus komt Niet te lang vast houden dus anders ga je naar de volgende modus. Als het gele ledje knippert druk je op de eerste wisseltoets en je ziet het ledje even branden en dan uitgaan. Herhaal dit voor de volgende drie wissel en je hebt je SP geprogrammeerd. Nu kun je de SP via de programmeermodus van je TC benaderen om je CV's aan te passen Dus naar DCC , CV Prog (byte) en dan bijv met CV 38 de A positie van servo 1 veranderen. De nieuwe waarde ingeven en op Enter drukken en de waarde opschrijven want zodra je op Enter hebt gedrukt komt de melding "fout"terug. Je kunt de CV's dus wel veranderen maar niet uitlezen. En je de waarden die je moet invoeren zul je zelf uit moeten vogelen maar goed dat doe je dan maar als het slecht weer word en uit ervaring weet ik nu, na 4 SP klaar te hebben dat het steeds sneller gaat
Hoop dat het zo begrijpelijk is. Suc6 ermee en zo niet hoor ik het wel
Groetjes
Adri
RMA
«
Reactie #10 Gepost op:
23 July 2011, 22:24:08 »
Adri
Bedankt voor het uitgebreide antwoord ga het morgen proberen.
Grt
Roy
phdirk
«
Reactie #11 Gepost op:
24 July 2011, 17:41:12 »
Hoi Adri,
Je verhaal klopt volgens mij. Het is weer een tijd geleden dat ik SwitchPliots heb geprogrammeerd, dus dat heb ik niet helder meer voor de geest, al komt wat je opschrijft me wel bekend voor.
Met beste groeten,
Dirk Meijer
Print
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord