Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Terugverende koppeling
door
Deetrein
Vandaag
om 00:27:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 00:05:28
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94
door
Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Vreemd probleem
door
RobVille
03 August 2025, 23:37:42
Bahnstrecke 5867
door
ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc?
door
hervé
03 August 2025, 22:53:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
Frank 123
03 August 2025, 22:53:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw.
door
Wim Vink
03 August 2025, 22:09:30
Lokpilot 4 defect
door
spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal
door
Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2
door
Huup
03 August 2025, 20:15:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ferdinand Bogman
03 August 2025, 19:57:09
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
MOVisser
03 August 2025, 19:28:31
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065
door
Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco
door
Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens
door
marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3
door
Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0
door
puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm?
door
FransW
03 August 2025, 16:17:23
Vitrinekast
door
Hasenwald
03 August 2025, 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Ben
03 August 2025, 13:15:07
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Mashima-motor: hoe warm mag hij worden?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Mashima-motor: hoe warm mag hij worden? (gelezen 1389 keer)
System-M
Offline
Berichten: 509
Mashima-motor: hoe warm mag hij worden?
«
Gepost op:
27 February 2007, 00:41:52 »
Hallo,
Om mijn kibri-stopmachine te motoriseren heb ik bij GM&S een 2-assig draaistel gekocht dat aangedreven wordt door een klein Mashima 10x15 motortje. De stopmachine zelf heb ik verder wat verzwaard met stukjes lood t.g.v. de rijeigenschappen/stroomafname.
Ik heb een aantal testritten gedaan. Als ik het motordraaistel los laat rijden dan wordt de Mashima motor flink heet (maar is nog wel vast te pakken), maar dat schijnt normaal te zijn gezien de handleiding. Echter, bij testritten waarbij het motordraaistel ingebouwd is in de stopmachine wordt na een paar minuten de Mashimamotor gloeiend heet (in 1e instantie te heet om vast te pakken).
Ik heb verder geen ervaring met Mashima's, maar dit lijkt me niet normaal. Ik durf dan ook niet langer door te rijden uit angst dat het motortje opbrand.
Kan zo'n Mashima überhaupt wel 'opbranden' of is zo'n enorme hitteontwikkeling normaal voor kleine Mashima's? Iemand ervaring?
dank alvast.
Marc
Gelogd
Grt
Marc
arjen
Gast
Re: Mashima-motor: hoe warm mag hij worden?
«
Reactie #1 Gepost op:
27 February 2007, 07:31:15 »
Zo gemakkelijk verbrandt een Mashima niet, maar de kunststof onderdelen kunnen in extreme gevallen wel smelten.... Dat je motor na een paar minuten al zo heet wordt is inderdaad niet normaal. Een 10x15 moet een losse stopmachine gemakkelijk kunnen trekken zonder al te warm te worden. Klinkt alsof er iets vastloopt in dat motordraaistel. Ik zou het even met GM&S opnemen.
Arjen.
Gelogd
System-M
Offline
Berichten: 509
Re: Mashima-motor: hoe warm mag hij worden?
«
Reactie #2 Gepost op:
02 March 2007, 00:18:13 »
Arjan, iig bedankt voor je reactie. Ik heb bewust nog even wat langer gewacht, in de hoop dat er misschien wat meer reacties zouden komen, maar helaas...
Ik zal het sowieso even met GM&S opnemen.
grtz
marc
Gelogd
Grt
Marc
Menno 1846
NS Tp3B/C- heden
Offline
Berichten: 1876
Frl
Re: Mashima-motor: hoe warm mag hij worden?
«
Reactie #3 Gepost op:
02 March 2007, 12:11:28 »
Hij mag zo warm worden tot ie in de fik vliegt of er mee stopt....Maar dan ben je eigenlijk al te laat!!
Greetz:Menno
Gelogd
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Mashima-motor: hoe warm mag hij worden?