Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rangeren met een pec
door
barry1972
Vandaag
om 00:43:32
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 00:38:22
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 00:33:11
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
roadster36
Vandaag
om 00:22:24
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Remco vM
Vandaag
om 00:10:32
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Chiel
29 October 2025, 23:02:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
29 October 2025, 22:52:03
PPM kranen van Strukton
door
edwin1974
29 October 2025, 22:32:16
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Ronald A.
29 October 2025, 22:30:31
Hulp gezocht omgeving Drachten
door
Reinout van Rees
29 October 2025, 21:57:13
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
MathynK
29 October 2025, 21:32:56
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Forever Rocofan
29 October 2025, 21:30:55
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Mcn1986
29 October 2025, 21:11:57
diorama, voor lange treinen.
door
Mark D.
29 October 2025, 20:52:52
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Jeroen Water
29 October 2025, 20:51:24
Rondom Charlois
door
Alewijn
29 October 2025, 20:46:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Rick
29 October 2025, 20:40:23
Schroefkoppeling voor H0.
door
Scratchbuilt
29 October 2025, 19:58:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Eric B
29 October 2025, 19:51:55
Vollmer ringloods deuren
door
Freddy
29 October 2025, 19:51:38
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D]
door
saskia
29 October 2025, 19:49:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
29 October 2025, 19:44:15
Arnold N 2543 rookgenerator
door
Gabriël Bergsma
29 October 2025, 19:30:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
RobbertJan
29 October 2025, 19:30:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
NS264
29 October 2025, 19:26:55
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
n-driver
29 October 2025, 19:25:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
29 October 2025, 19:10:14
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
RikM
29 October 2025, 18:42:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Silvolde
29 October 2025, 17:25:10
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Michiel2
29 October 2025, 16:50:22
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
IC anno 2003
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: IC anno 2003 (gelezen 4820 keer)
Stephan
Offline
Berichten: 25
Re: IC anno 2003
«
Reactie #15 Gepost op:
04 March 2007, 11:18:06 »
*KICK*
Het ICK heeft wel degelijk i.c.m. K4 gereden. Hoewel het ICK ervoor heeft gezord dat veel K4 terug ging naar België, bleven er tot april 2003 nog 22 B-rijtuigen (K4) in Nederland. En deze hebben wel degelijk samen met ICK gereden.
Voor de duidelijk heb ik er nog even een artikel over de materieelomloop uit "Op de Rails" er bij gepakt. Ik citeer:
"Er is een absoluut overschot aan BKD-rijtuigen type ICR en daarom zit er in het midden van elke stam zo'n rijtuig. Acht stammen bestaan voor de rest uit ICK (2A + 5B + BD) en vier stammen uit ICK (2A + B + BD) en K4 (4B). Deze 4 x 4 rijtuigen zijn de enige K4 die nog in de omloop vookomen. Tot voor kort was het opvallend dat deze rijtuigen de stam in tweeën deelden (de A-rijtuigen en eventuele versterking aan de enke kant en de B-rijtuigen ICK en ICR aan de andere kant) omdat de catering niet door de K4-rijtuigen kan of mocht, maar sinds besloten is de catering in de treinen op te heffen, is dit probleem bij de basis aangepakt..."
Er waren in 2003 dus nog 16 K4-rijtuigen in omloop die aan het begin of eind van een stam reden. En in dezelfde stam 'mag' je ook ICK en een ICR BKD plaatsen. Verder waren er ook nog versterkingsstammen die bestonden uit ICR, DDM-1 en plan W! Dus in principe is alles mogelijk. En dan kan je ook nog de chaos naspelen waarbij veel ICK en ICR door elkaar gebruikt werd.
Het laatste K4 is terug gegaan naar België toen er meer VIRM was geleverd. Later zou ook het plan W worden afgevoerd t.b.v. VIRM. En in 2004 is een deel van ICK zelfs als strategische reserve terzijde gesteld.
Zelf zit ik er aan te denken om twee (korte) getrokken treinen samen te stellen met zoveel mogelijk ingredienten. De eerste moet bestaan uit B (K4) - BKD (ICR) - A - B (ICK). De andere iets minder bont en moet rijden als B - A - B (ICR) - B (ICK).
Stephan
«
Laatst bewerkt op: 04 March 2007, 11:38:07 door Stephan
»
Gelogd
Lopend project: Opbouw baanplan
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
IC anno 2003