Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Biesje
Vandaag om 01:03:12
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Jos B.
Vandaag om 01:01:35
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
05 October 2025, 23:41:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
05 October 2025, 22:53:58
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
05 October 2025, 22:35:03
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door janw
05 October 2025, 21:44:27
Led schakeling ed. door Albert de Heer
05 October 2025, 21:43:07
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
05 October 2025, 21:05:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
05 October 2025, 20:55:24
NS-1000 in spoor-1 door daempfer
05 October 2025, 20:42:19
Au bord de la Cèze door Paul1969
05 October 2025, 19:23:18
Da's Daz 2 door Huup
05 October 2025, 18:47:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
05 October 2025, 18:35:58
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
05 October 2025, 17:49:16
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
05 October 2025, 17:32:31
US diorama in H0 door Wim Vink
05 October 2025, 17:23:46
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 October 2025, 17:03:11
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
05 October 2025, 16:41:42
't Boemeltje door Huup
05 October 2025, 16:20:13
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
05 October 2025, 16:03:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
05 October 2025, 15:20:48
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
05 October 2025, 14:36:26
Bauarbeiten im gange door 741230
05 October 2025, 14:31:05
Bollenwagen, diverse vragen door grossraumwagen
05 October 2025, 14:03:58
Klompentrein door grossraumwagen
05 October 2025, 13:15:21
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Martijn193
05 October 2025, 13:11:02
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
05 October 2025, 12:11:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
05 October 2025, 11:59:26
Station Roodeschool door Benelux795
05 October 2025, 10:34:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
05 October 2025, 10:18:35
  

Auteur Topic: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn  (gelezen 1953 keer)

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Gepost op: 06 February 2007, 10:58:29 »
1,1 miljoen ton, dat hebben die oude V100's toch mooi weggesleept :D


Citaat
Zeeuws-Vlaamse lijn aast op uitbreiding
door Conny van Gremberghe


SAS VAN GENT - De Zeeuws-Vlaamse spoorlijn dreigt het slachtoffer te worden van zijn eigen succes. Vervoerder Railion zag de voorbije jaren het vervoer per spoor in de regio sterk toenemen.
In 2006 werd 1, 1 miljoen ton goederen vervoerd. Railion voorziet, als de groei zich voortzet, binnen enkele jaren capaciteitsproblemen.

Volgens Theo Braem, regionaal manager van Railion, zag de toekomst van de Zeeuws-Vlaamse lijn er enkele jaren geleden verre van rooskleurig uit. Door de sluiting van de Cokesfabriek in Sluiskil in 1999 verloor Railion (toen nog NS) zijn grootste klant, goed voor de helft van de goederenstroom.

Braem: ,,We hebben snel de weg terug weten vinden. Tegenwoordig doen we zaken met Cargill, Outokumpu, Dow, Oil Tanking en Verbrugge. Vorig jaar boekten we een record van 1,1 miljoen ton. Voor de komende jaren voorzien we verdere groei. Zeker als de nieuwe bedrijven op de Axelse Vlakte en de Mosselbanken operationeel worden."

Waar Braem zich zorgen over maakt, is de capaciteit op de lijn. ,,Nu wordt er overdag gereden. Er is nog wat ruimte om te rijden in de randen van de dag, maar op een gegeven moment is ook die capaciteit benut. Je zou dan 's nachts kunnen gaan rijden, maar dan stuit je gelijk op het probleem van geluidsbelasting. De treinen moeten door Sas van Gent."

Een nieuwe oostelijke railverbinding Terneuzen -Gent zou volgens Braem een oplossing kunnen zijn voor het capaciteitsproblemen.

bron: PZC

Miguel

  • Offline Offline
  • Berichten: 91
    • http://www.agrifoto.nl/
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #1 Gepost op: 27 February 2007, 23:07:36 »
Dat is dus goed nieuws voor de treinen hier ;D.

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #2 Gepost op: 27 February 2007, 23:16:44 »
Ook voor ons,

Als de trein kan rijden via de axelse vlakte richting Belgie is de brug niet langer meer nodig voor de trein waardoor de aanleg van de tunnel onder het kanaal een stuk interessanter is.
Trein kan niet door de tunnel vanwege de steile daling(of helling).
Grotere aanloop is ook niet mogelijk want dan zit je al op het bedrijventerrein

Wim Waleboer

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
  • Pluk de dag
    • Fotoalbum
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #3 Gepost op: 28 February 2007, 12:32:34 »
Ik heb helaas geen ruimte voor een aftakking van en naar de axelse vlakte :-[dus in model gaat het bij mij niet door. ;D
Modulair SalzBurgerLandesBahn en 500m2 LGBbaan
http://salzburgerlandesbahn.multiply.com/

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #4 Gepost op: 28 February 2007, 13:06:35 »
Dan haal je de kachel toch gewoon weg, die heb je toch bijna de hele winter niet nodig gehad ;D

Miguel

  • Offline Offline
  • Berichten: 91
    • http://www.agrifoto.nl/
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #5 Gepost op: 28 February 2007, 15:51:37 »
Het zou nog wel even duren voordat ze aan de uitbrijding beginnen. En dan moet het nog doorgaan ook. Maar het zal natuurlijk wel mooi zijn ;D

En de brug bij Sluiskil die zal er dan nog wel blijven, ook als de tunnen onder het kanaal er is.

Wim Waleboer

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
  • Pluk de dag
    • Fotoalbum
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #6 Gepost op: 15 March 2007, 18:31:35 »
Fout Geoffrey, het is een combiketel en ik mag hopen dat ik niet stonk toen we samen op zolder zaten ;)
Modulair SalzBurgerLandesBahn en 500m2 LGBbaan
http://salzburgerlandesbahn.multiply.com/