Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 10:42:06
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 10:40:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 10:29:11
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door schipcas
Vandaag om 10:21:06
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Laenderbahn27
Vandaag om 09:55:11
BR-18.6 Schaal-0. door AP3737
Vandaag om 09:17:52
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 09:10:49
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door MOVisser
Vandaag om 08:55:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Misha
Vandaag om 08:29:49
Ronald doet de Fork Challenge! door 741230
Vandaag om 08:05:20
Welke kleur is Roco oud bruin? door MadhouseNL
26 July 2025, 23:37:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 July 2025, 23:18:40
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
26 July 2025, 22:54:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
26 July 2025, 22:44:59
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
26 July 2025, 21:56:59
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Sylvester
26 July 2025, 20:24:27
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
26 July 2025, 20:00:50
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
26 July 2025, 19:04:24
Raadplaatje door Klaas Zondervan
26 July 2025, 18:48:57
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
26 July 2025, 17:44:09
Rheinburg, TP V/VI door rail4marcel
26 July 2025, 17:42:27
Lokpilot 4 defect door bellejt
26 July 2025, 17:40:40
Seuthe gaat stoppen door Eric B
26 July 2025, 17:04:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
26 July 2025, 17:02:03
Da's Daz 2 door BartvD
26 July 2025, 16:55:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
26 July 2025, 16:45:15
Aachenau West door Arjan6511
26 July 2025, 16:41:30
Roco 63432 loksound 2 vraag door bellejt
26 July 2025, 14:12:27
Mijn geweatherde modellen door hervé
26 July 2025, 13:48:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
26 July 2025, 13:29:17
  

Auteur Topic: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn  (gelezen 1920 keer)

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Gepost op: 06 February 2007, 10:58:29 »
1,1 miljoen ton, dat hebben die oude V100's toch mooi weggesleept :D


Citaat
Zeeuws-Vlaamse lijn aast op uitbreiding
door Conny van Gremberghe


SAS VAN GENT - De Zeeuws-Vlaamse spoorlijn dreigt het slachtoffer te worden van zijn eigen succes. Vervoerder Railion zag de voorbije jaren het vervoer per spoor in de regio sterk toenemen.
In 2006 werd 1, 1 miljoen ton goederen vervoerd. Railion voorziet, als de groei zich voortzet, binnen enkele jaren capaciteitsproblemen.

Volgens Theo Braem, regionaal manager van Railion, zag de toekomst van de Zeeuws-Vlaamse lijn er enkele jaren geleden verre van rooskleurig uit. Door de sluiting van de Cokesfabriek in Sluiskil in 1999 verloor Railion (toen nog NS) zijn grootste klant, goed voor de helft van de goederenstroom.

Braem: ,,We hebben snel de weg terug weten vinden. Tegenwoordig doen we zaken met Cargill, Outokumpu, Dow, Oil Tanking en Verbrugge. Vorig jaar boekten we een record van 1,1 miljoen ton. Voor de komende jaren voorzien we verdere groei. Zeker als de nieuwe bedrijven op de Axelse Vlakte en de Mosselbanken operationeel worden."

Waar Braem zich zorgen over maakt, is de capaciteit op de lijn. ,,Nu wordt er overdag gereden. Er is nog wat ruimte om te rijden in de randen van de dag, maar op een gegeven moment is ook die capaciteit benut. Je zou dan 's nachts kunnen gaan rijden, maar dan stuit je gelijk op het probleem van geluidsbelasting. De treinen moeten door Sas van Gent."

Een nieuwe oostelijke railverbinding Terneuzen -Gent zou volgens Braem een oplossing kunnen zijn voor het capaciteitsproblemen.

bron: PZC

Miguel

  • Offline Offline
  • Berichten: 91
    • http://www.agrifoto.nl/
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #1 Gepost op: 27 February 2007, 23:07:36 »
Dat is dus goed nieuws voor de treinen hier ;D.

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #2 Gepost op: 27 February 2007, 23:16:44 »
Ook voor ons,

Als de trein kan rijden via de axelse vlakte richting Belgie is de brug niet langer meer nodig voor de trein waardoor de aanleg van de tunnel onder het kanaal een stuk interessanter is.
Trein kan niet door de tunnel vanwege de steile daling(of helling).
Grotere aanloop is ook niet mogelijk want dan zit je al op het bedrijventerrein

Wim Waleboer

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
  • Pluk de dag
    • Fotoalbum
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #3 Gepost op: 28 February 2007, 12:32:34 »
Ik heb helaas geen ruimte voor een aftakking van en naar de axelse vlakte :-[dus in model gaat het bij mij niet door. ;D
Modulair SalzBurgerLandesBahn en 500m2 LGBbaan
http://salzburgerlandesbahn.multiply.com/

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #4 Gepost op: 28 February 2007, 13:06:35 »
Dan haal je de kachel toch gewoon weg, die heb je toch bijna de hele winter niet nodig gehad ;D

Miguel

  • Offline Offline
  • Berichten: 91
    • http://www.agrifoto.nl/
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #5 Gepost op: 28 February 2007, 15:51:37 »
Het zou nog wel even duren voordat ze aan de uitbrijding beginnen. En dan moet het nog doorgaan ook. Maar het zal natuurlijk wel mooi zijn ;D

En de brug bij Sluiskil die zal er dan nog wel blijven, ook als de tunnen onder het kanaal er is.

Wim Waleboer

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
  • Pluk de dag
    • Fotoalbum
Re: Krantenbericht uitbreiding zeeuws vlaamse lijn
« Reactie #6 Gepost op: 15 March 2007, 18:31:35 »
Fout Geoffrey, het is een combiketel en ik mag hopen dat ik niet stonk toen we samen op zolder zaten ;)
Modulair SalzBurgerLandesBahn en 500m2 LGBbaan
http://salzburgerlandesbahn.multiply.com/