Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
DCC-EX pinnen voor bezetmelders tekort
door
Rico [momfer]
Vandaag
om 12:48:38
Modellbundesbahn in Brakel sluit in mei 2026
door
Jeronimos
Vandaag
om 12:47:56
Spelregels 'Raadplaatje'
door
Pauldg
Vandaag
om 12:46:31
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort)
door
Eric B
Vandaag
om 12:31:54
lichtsluis een bezetmelding laten geven
door
Eric B
Vandaag
om 12:26:12
Rondom Charlois
door
Eric B
Vandaag
om 12:08:54
Modelwensen 2026
door
prutser
Vandaag
om 12:01:07
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Anton Maris
Vandaag
om 11:56:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 11:56:03
Layne, Somewhere South.
door
Edsko Hekman
Vandaag
om 11:27:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 10:31:23
Fotowedstrijd 2025
door
Bob R.
Vandaag
om 09:21:57
Raadplaatje
door
Hatsune Miku
26 December 2025, 23:00:13
Stub switches
door
Hans1963
26 December 2025, 22:53:48
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
T.Spat
26 December 2025, 22:42:42
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
26 December 2025, 22:40:29
Fleischmania Nostalgia
door
Noordernet
26 December 2025, 22:23:19
Camp 3
door
Noordernet
26 December 2025, 22:22:04
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
MOVisser
26 December 2025, 22:17:19
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland.
door
neudalhausenstadbahn
26 December 2025, 22:09:18
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw
door
ruudns
26 December 2025, 21:43:51
Ontraxs 2026
door
Ronaldk
26 December 2025, 21:19:43
Even voorstellen Niels uit Den Haag
door
Menno
26 December 2025, 20:49:51
Werkplaats Wael en Bosch
door
Forever Rocofan
26 December 2025, 19:31:49
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
26 December 2025, 18:55:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
26 December 2025, 18:42:25
Yamorc 7001 dood
door
Mar-Cas
26 December 2025, 17:58:06
Rheinburg, TP V/VI
door
Eric B
26 December 2025, 16:09:06
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord
door
Eric B
26 December 2025, 15:33:23
Bahnstrecke 5867
door
gdh
26 December 2025, 15:30:26
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Grootse plannen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Grootse plannen (gelezen 2328 keer)
Arnold
Offline
Berichten: 1715
Grootse plannen
«
Gepost op:
16 February 2007, 14:38:07 »
NS: 1,4 miljard voor spoor Almere (uit het Parool overgenomen)
Van onze redactie economie
AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen willen dat het nieuwe kabinet een miljard euro steekt in nieuwe treinrails tussen Amsterdam en Almere.
In totaal moet de komende dertien jaar volgens het spoorbedrijf 7,5 miljard euro extra worden geïnvesteerd in het spoor.
Dat zei de tweede man bij de NS, Bert Meerstad, bij de presentatie van de jaarcijfers.
''Allereerst moet er extra spoor komen tussen Almere, Amsterdam en Schiphol, dat kost 1,4 miljard euro. Dan is er nog 1,5 miljard nodig om boven Zwolle de treinen naar het noorden 160 kilometer per uur te kunnen laten rijden. En de lijn
Den Haag-Utrecht-Arnhem moet viersporig worden met ongelijkvloerse kruisingen.''
Bij de uitbreiding tussen Amsterdam en Almere denken de NS aan spoorverdubbeling, een nieuwe brug over de Vecht bij Weesp en een aanpassing van het tracé bij Almere. Volgens het bedrijf kan de lijn na 2009 de extra intercitytreinen, die dan via Almere naar Noord- en Oost-Nederland gaan, niet meer opvangen.
De extra investering moet volgens de NS bovenop de al in 2005 toegezegde 15,5 miljard euro komen, die vooral gebruikt wordt om achterstallig onderhoud aan het spoornet weg te werken.
De NS zijn geen eigenaar of beheerder van het spoor, dat is het rijk en het onafhankelijke Prorail. Dat reageert terughoudend. ''Het aantal reizigers stijgt inderdaad snel,'' zegt een woordvoerder, ''maar die zitten toch vooral in de daluren in de trein. Wij zien weinig groei in het aantal kilometers dat ze rijden. De vraag is dus of je daarvoor extra capaciteit moet aanleggen.''
De NS beloven ook te investeren: ''Wij steken tot 2020 tussen twee en drie miljard euro in nieuwe treinen.''
De nettowinst bij het spoorbedrijf daalde vorig jaar om fiscale redenen van 221 naar 197 miljoen, terwijl de omzet van 3,5 naar 3,8 miljard euro steeg.
© Het Parool, 16-02-2007, 11:49 uur
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Grootse plannen