Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:35:17
Esu Loksound - NS Wadloper? door Torikoos
Vandaag om 12:27:13
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Duikeend
Vandaag om 12:24:07
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 12:20:07
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 12:15:51
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door henk
Vandaag om 12:15:26
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 11:58:44
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 11:50:36
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door Vroeger
Vandaag om 11:45:26
Aanpassen baanplan bestaande baan door San-Markos
Vandaag om 11:26:35
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door Spoolder1972
Vandaag om 11:07:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 11:07:30
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Steven Loosman
Vandaag om 10:55:50
Fleischmann Anna ombouw. door Huup
Vandaag om 10:40:13
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 10:35:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:18:17
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 09:57:20
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Huup
Vandaag om 08:51:12
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Huup
Vandaag om 08:46:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronaldk
Vandaag om 08:39:15
Sfeer op je modelbaan door puntenglijder
Vandaag om 07:32:56
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 07:28:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
15 August 2025, 22:53:59
Vraag een machinist het hemd van zijn lijf door JoopSpoort
15 August 2025, 22:07:12
Da's Daz 2 door Huup
15 August 2025, 21:29:45
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door hmmglaser
15 August 2025, 21:24:37
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
15 August 2025, 21:09:11
Camp 3 door Ronald Halma
15 August 2025, 21:00:28
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
15 August 2025, 17:22:12
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Tjalling
15 August 2025, 16:27:55
  

Auteur Topic: Vraag over Lenz LK100 of LK200  (gelezen 1869 keer)

PatB

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
Vraag over Lenz LK100 of LK200
« Gepost op: 12 January 2011, 21:11:58 »
Hallo allemaal,

Ik heb een spoorplan getekend en kom nu tot de conclusie dat er kortsluiting ontstaat op diverse punten. Nu heb ik het bestaan van de keerlusmodule Lenz LK100 of LK200 ontdekt maar ik vraag mij af of de verschillende kortsluitingen op te lossen zijn door één zo'n kastje of dat ik voor ieder 'knelpunt' een aparte module aan moet schaffen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ter informatie: de baan is/wordt gelijkspanning en ik ga digitaal rijden.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
I'm going off the rails on a crazy train.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26709
    • Pagina van klaas
Re:Vraag over Lenz LK100 of LK200
« Reactie #1 Gepost op: 12 January 2011, 21:16:32 »
...de baan is/wordt gelijkspanning en ik ga digitaal rijden.
Je bedoelt: de baan is 2-rail. Bij digitaal is er geen sprake van gelijkspanning.
Je moet inderdad per knelpunt/keerlus zo'n module hebben.
Laat je sporenplan eens zien. Misschien zie je meer "keerlusberen" dan er in werkelijkheid zijn.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

PatB

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
Re:Vraag over Lenz LK100 of LK200
« Reactie #2 Gepost op: 12 January 2011, 21:30:56 »
Bedankt voor je reactie Klaas. Oké, dan moet ik terug naar de tekentafel want dan heb ik er gelijk twee nodig. Ik zal de tekening eerst in moeten scannen maar ik zal 'm zeker laten zien. Tips zijn altijd welkom natuurlijk.
I'm going off the rails on a crazy train.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26709
    • Pagina van klaas
Re:Vraag over Lenz LK100 of LK200
« Reactie #3 Gepost op: 12 January 2011, 21:37:40 »
Eerste tip: kijk ook eens naar de Ultieme Keerlusmodule of de eXtreme Keerlusmodule. Die schakelen de keersectie om voordat de kortsluiting ontstaat.
Gewone keerlusmodules zoals de LK100 of LK200 wachten eerst op de kortsluiting en schakelen dan pas om.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re:Vraag over Lenz LK100 of LK200
« Reactie #4 Gepost op: 12 January 2011, 21:40:01 »
Citaat
Gewone keerlusmodules zoals de LK100 of LK200 wachten eerst op de kortsluiting en schakelen dan pas om.

Grootste nadeel: goed af te stellen voor al je treinen op dat moment. Tot je een nieuwe koopt en weer opnieuw kan beginnen. Dan werkt het foutloos en dan weer totaal niet...

Voorkom een teleurstelling en ga kijken naar de opties die Klaas aan geeft.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

PatB

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
Re:Vraag over Lenz LK100 of LK200
« Reactie #5 Gepost op: 12 January 2011, 22:18:41 »
Bedankt voor jullie reacties Klaas en Sander. Ik had de xtreme keerlusmodule ook al gezien op de site van Rosoft (via een ander topic op dit forum) en dat lijkt me ook een mooie optie. Maar ik ga eerst eens kijken of ik mijn baanplan kan wijzigen.
I'm going off the rails on a crazy train.