Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Stefan88
Vandaag
om 21:50:34
't Boemeltje
door
RobVille
Vandaag
om 21:36:12
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Frank 123
Vandaag
om 21:24:59
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm?
door
Ronald69
Vandaag
om 21:23:17
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 20:21:24
Mooi weer om buiten te spelen
door
Karben
Vandaag
om 20:10:33
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Sofie
Vandaag
om 19:52:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 19:49:52
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
Vandaag
om 19:29:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:05:08
Vitrinekast
door
Frits C
Vandaag
om 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk
door
ruben derks
Vandaag
om 19:00:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 18:41:20
Artikelen "Het matblad"
door
ES44C4
Vandaag
om 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
NS264
Vandaag
om 18:15:26
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
prutser
Vandaag
om 18:12:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 18:09:34
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Jeroen Water
Vandaag
om 17:59:56
Fleischmann Anna ombouw.
door
jerrytrein
Vandaag
om 17:32:09
Raadplaatje
door
HIJ
Vandaag
om 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal
door
MOVisser
Vandaag
om 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
BartvD
Vandaag
om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
JurS
Vandaag
om 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 16:03:46
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Eric v C
Vandaag
om 14:13:01
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 14:00:27
Show je werkplek
door
cor_b
Vandaag
om 13:47:28
Bauarbeiten im gange
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:12:05
Eerste hulp bij Freecad
door
Eric v C
Vandaag
om 12:43:20
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Nieuwe Marklin spoor I loc De BR 110
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Nieuwe Marklin spoor I loc De BR 110 (gelezen 4050 keer)
posthumus
Nieuwe Marklin spoor I loc De BR 110
«
Gepost op:
18 January 2013, 12:40:42 »
Marklin spoor I loc-BR110 (art.55011)
Vorige week opgehaald vanuit Rijwijk de net uitgekomen Spoor I - loc van Marklin, de blauwe BR 110
(Het resultaat van wat overtollige (HO) trein materieel/bouwdozen enz. verkopen waar je toch iets op uitgekeken was).Na een tijdje heb je toch een aardig budget om iets geheel nieuws aan te schaffen, hi,hi
Als liefhebber van de zogenaamde Einheits Elloks van de DB, had ik 1 ½ jaar geleden al eens een valse start gemaakt met de aanschaf van de E-10 van het merk Kiss, ook schaal 1: 32 dus. Ergens gekocht in zuid Duitsland
bij een gerenommeerde zaak. Het werd een debacle, 2 exemplaren gehad en alle twee weer teruggestuurd. Ik heb uiteindelijk iets anders naar tevredenheid daar gekocht. (voor € 100,- meer een fraaie KM1 BR 50) Ondertussen nog steeds geen E-10 of BR110 in mijn bezit in 1: 32. Toen kwam Marklin met de aankondiging voor 2012 van deze nieuwe serie BR110/ E-10 Rheingold/ en BR140.
Ik wilde nog steeds een mooie blauwe E-10 of BR 110 op de plank in spoor I, en zoals gezegd vorige week aangeschaft.
Ik ben er erg mee in mijn schik.
Enkele kenmerken/opmerkingen: Tevens hier en daar een vergelijk met de Kiss E-10, ook op zich een zeer fraai model, maar bij mijn 2 exemplaren een aantal mankementen helaas.
-De Marklin BR110 heeft een super strakke uitvoering met vol metalen kap en los aangezet metalen dak uit dikwandige plaat, het kreng weegt dan ook 4.9 kg. (Het Kiss exemplaar woog overigens ook 5 kg en was ook van metaal) De 4 deuren kunnen naar binnen toe geopend worden. De sleutelgaten van deze 4 deuren en van de deuren in het interieur ontbreken zelfs niet!
-Beschildering: Een heel erg mooie blauwe kleur! Met een ietwat te matte finish, echter niet storend. Mooie zilvergrijze dakkleur, niet dat glimmende zilver maar een beetje grauw, prima! Opschriften: Uiteraard strak met mooie opliggende plaquettes , ook de DB kek is erg fraai. (Ik maak toch steeds even een vergelijk met de Kiss Loc, de hoofdreden dat de 1e loc retour ging was een beschadigd dak en een belabberd geluid( Het geluid van mijn HO locs was zeker beter!) De 2e Kiss loc ging retour vanwege het ontbreken van sommige opschriften! En weer een slecht geluid + een paar dakdetails welke scheef gemonteerd waren)
-De draaistellen zijn super! Veel detail en diep reliëf, en ook van een soort koud materiaal, metaal of resin-achtig kan het niet goed ontdekken. (De draaistellen van de Kiss loc waren echter ook bijzonder fraai)
-Dakpartij, zoals gezegd het dak is ook volledig van metaal, behalve de 2 dakopbouwen, dit is kunststof. Pantograven en sokkels + bedrading ook weer metaal. De pantograven van de Kiss lok waren een stuk mooier en fijner, afijn je kunt niet alles hebben.
-Zoals ook al in diverse Duitse fora naar voren kwam, zijn er ook enkele missers, nl. de frontruiten zijn een tikje te klein en de zijroosters zitten iets te laag. Ik accepteer het, mede door de redelijk donkere blauwe kleur vallen de iets te kleine frontruiten niet zo erg op. Dit kan helaas niet gezegd worden van de Marklin E-10 Rheingold loc, deze is reeds een paar maanden eerder verschenen, door de lichte kleur ogen de frontruiten nog kleiner.
Ik vindt dat Marklin zijn best heeft gedaan en met name de snuit/ frontpartij goed weer te geven. Dit rechthoekige “kasten” model lijkt simpel na te maken echter de neus is gecompliceerd! Kiss heeft met het weergeven van hun “kasten”E-10 en BR110/ E41/ BR140 een grote misser mijn inziens gemaakt. De neus partij oogt hier van de zijkant wel goed echter schuin van voren loopt e.e.a. veel te schuin weg en het geheel is te rond !
-Goede prijs/ kwaliteit verhouding van deze Marklin loc naar mijn mening, let echter op, de aanbiedingsprijzen welke circuleren, lopen zeer sterk uiteen. Heeft onder ander te maken met het al dan niet vooraf inkopen door de dealers bij Marklin in het vorig voorjaar van 2012! Verschillen tot € 500,- ! De Kiss exemplaren zijn echter nog een flink stuk duurder, (als ze nog te krijgen zijn)
-Rijeigenschappen: Nog maar een klein stukje gereden, kan ik nog niet veel van zeggen, lijkt goed te rijden en te kruipen. (Ik heb geen spoor I baan hoor, alleen een los ovaal met 1 wissel met de Marklin spoor I rails, voor af en toe de (hele)kamervloer mee te beleggen….De geluiden zijn prima en LUID ! Eerst maar even CV 63 voor meer dan de helft teruggeschroefd….
Hier moet Kiss weer het onderspit delven ,(ik kan er niets anders van maken) Een van de redenen dat de Kiss exemplaren zijn teruggegaan, was het belabberde geluid, met name het piepen van de remmen rooide nergens op.
Anderen liggen er misschien niet wakker van, maar als je van je spaarcenten je 1e spoor I loc koopt voor € 2200,- (de Kiss E-10 in dit geval),mag er toch niets aan mankeren lijkt mij, zeker niet de zaken welke ik noemde.
Mogelijk heb ik toen 2 maandagmorgen exemplaren getroffen, wie zal het zeggen….
Pff. Weer een heel verhaal, u merkt het al, ik ben enthousiast over deze Marklin spoor I loc !. Ik hoop dat potentiële kopers er wat aan hebben, Ik zal nog wat foto’s trachten bij te voegen…..
Vriendelijke groet, Pieter
posthumus
Re:Nieuwe Marklin spoor I loc De BR 110
«
Reactie #1 Gepost op:
18 January 2013, 12:45:53 »
Nog een paar plaatjes...
Hans Kl
Periode III - heden
«
Reactie #2 Gepost op:
18 January 2013, 13:16:16 »
Gaaf ding!
Vraagt natuurlijk om een filmpje met geluid !
Ben zelf bezig met een E50 in 3D te maken aan de hand van 1:43 tekeningen, de rondingen van de cabine lijken simpel, maar vallen toch tegen. Hele gevoel van de neus kan je verprutsen als die net te schuin of net niet te schuin is.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail
lokpaint
Gast
«
Reactie #3 Gepost op:
18 January 2013, 13:22:38 »
Hoi
Op zich toch een beetje een teleurstellend model als je het mij vraagt.
Over de frontramen heb je al iets gezegd. Overigens is dit bij de H0 variant ook zo. Ze zitten te laag en hebben te kleine radii in de hoeken.
Wat me echter het meest opvalt bij de 110 is het veel te hoge dak. Leuk voor op een 150, maar bij deze lok ziet het er vreemd uit.
Bart
posthumus
«
Reactie #4 Gepost op:
18 January 2013, 13:40:18 »
Hans: Succes met je frontpartij, ja is lastig he?
Bart: Ben het een beetje met je eens, ik vindt niet dat het dak veel te hoog is, hooguit tikje te hoog met name dus op de hoeken, deze zouden voor het mooie iets schuiner moeten aflopen. Overigens is het steeds weer anders , net uit welke hoek en hoogte je het model bekijkt...
lokpaint
Gast
«
Reactie #5 Gepost op:
18 January 2013, 14:21:52 »
Hoi
Wat märklin erbij gesmokkeld heeft aan dakhoogte zie je mooi aan het 3e frontsein. Dit zit normaal met een minieme tussenruimte boven de dakgoot.
Hier de echte..
http://www.lokfotos.de/fotos/100/110/200/2361.jpg
Laat je verbeelding eens spreken.
Stel je jouw lok eens met een gummi regengoot voor. Dan zie je gewoon dat er millimeters in zitten.
Oh ja..begrijp me niet verkeerd.
Dit is gewoon wat mij eraan stoort. Iemand anders zal er een andere mening op na houden.
Het is dus niet dat ik hier iets wil neermetselen of zo
Bart
«
Laatst bewerkt op: 18 January 2013, 14:27:41 door lokpaint
»
posthumus
«
Reactie #6 Gepost op:
18 January 2013, 15:01:46 »
Je hebt wel een beetje een punt, Bart (ha,ha ik ben voorzichtig)
Ik vindt het niet heel storend....maar had beter gekund. Net zoals die witte bies op de zijkant welke in veel gevallen doorloopt over de fronten, net onder de roosterrand. Niet in alle gevallen, er zijn inderdaad exemplaren waarbij de witte bies stopt, of dat bij dit loc-nummer het geval is heb ik nog niet kunnen achterhalen.
Het schaalmodel wat 100 % natuurgetrouw is, moet helaas nog uitkomen.
posthumus
«
Reactie #7 Gepost op:
18 January 2013, 15:25:12 »
Nog even ter completering, 3 foto's van het 1e Kiss E-10 exemplaar van 1 1/2 jaar geleden...
lokpaint
Gast
«
Reactie #8 Gepost op:
18 January 2013, 16:42:10 »
Hoi
Die vind ik toch een stuk beter, hoewel een beetje 'bol'.
Bart
posthumus
«
Reactie #9 Gepost op:
18 January 2013, 20:46:30 »
Nee, niet een beetje bol, maar een echt verkeerde frontpartij, nou ja,zo veel meningen.... Let op het dak, ook ruimte tussen het bovenste frontsein en de regengoot, wel zijn de hoeken van het dak beter aflopend..
lokpaint
Gast
«
Reactie #10 Gepost op:
18 January 2013, 20:55:58 »
Ach ja..zo kunnen we nog even doorgaan.
Dak ook te bol, roosters te groot, trapjes fout, ramen in de deuren te groot, etc.
Zdra het geen stoomlok is bakken de meeste spoor 1 fabrikanten knap weinig van.
Bart
Rubedino
Gast
«
Reactie #11 Gepost op:
18 January 2013, 21:13:55 »
Citaat
Zodra het geen stoomlok is bakken de meeste spoor 1 fabrikanten knap weinig van
Na wat verdieping in deze schaal ben ik het daar niet helemaal mee eens. Toch maar een keer naar Sinsheim Bart
.
mvg,
Kees-Jan
Print
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|