Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
website Uhlenbrock onbereikbaar
door
bellejt
Vandaag
om 13:31:33
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 13:30:34
3d printen van ns daglichtseinen
door
weslyr
Vandaag
om 13:30:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Mitchell
Vandaag
om 13:01:52
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein
door
Dennis1984
Vandaag
om 13:00:23
Bauarbeiten im gange
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:50:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
741230
Vandaag
om 12:46:53
Stroomdetectie issues.
door
guy1846
Vandaag
om 12:46:48
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
nighttrain1
Vandaag
om 12:46:48
US diorama in H0
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:39:00
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:36:13
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 12:32:36
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 12:29:31
Treinen willen niet meer rijden
door
juffrouwjannie
Vandaag
om 12:28:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:17:05
Raadplaatje
door
R1954
Vandaag
om 12:08:53
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 12:06:38
Arnold 2210 onderdelen gezocht
door
stoombr38
Vandaag
om 12:03:17
LS Models 2025
door
Dennis1984
Vandaag
om 11:44:43
Lagers vervangen DJH NS 3300
door
TonM
Vandaag
om 11:32:12
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
henk
Vandaag
om 10:04:59
Alternatieven voor servo's
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 09:20:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Rick
Vandaag
om 09:02:36
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 08:38:51
Au bord de la Cèze
door
defender
Vandaag
om 08:25:26
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 08:12:37
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Wim Vink
07 November 2025, 23:48:53
Baan in Los Angeles
door
ArjanB
07 November 2025, 23:28:58
Aachenau West
door
Wim Vink
07 November 2025, 23:09:52
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Arjen52
07 November 2025, 22:49:55
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Bediening van industrielijntjes
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Bediening van industrielijntjes (gelezen 1052 keer)
RJ
Offline
Berichten: 778
Bediening van industrielijntjes
«
Gepost op:
17 August 2010, 11:11:52 »
Als voorbeeld neem ik het lijntje Enschede-Noord -> Lonneker in de jaren 60.
Hoe werden deze fabrieken bediend?
Werden de wagons 's avonds opgehaald en werden 's ochtends de nieuwe gebracht? (dus minstens 2 ritten op een dag)
Of werden de oude wagons omgewisseld wanneer de nieuwe gebracht werden? (minimaal 1 rit per dag)
Ik zie aan die lijn ook maar 1 omloopspoor
Link naar sporenplan
, dus ik neem aan dat de loc niet voorop liep maar wagens aan beide kanten had?
Alvast bedankt!
Gelogd
Lvdwerf
Gast
Re:Bediening van industrielijntjes
«
Reactie #1 Gepost op:
17 August 2010, 12:08:44 »
Volgens mij is dit afhankelijk van de afspraken die gemaakt zijn met de afnemers. Zo gaat er volgens mij (bijna) dagelijks een trein naar DuPont bij Dordrecht, deze brengt nieuwe wagens en haalt de doude wagens in 1 keer. Bij Van Leeuwen buizen in Zwijndrecht ging/gaat er 3 keer per week een trein die ook nieuwe wagens brengt en oude op haalt. Hoe het in de jaren 60 zat bij Enschede weet ik niet. Uiteraard zal er wel geprobeerd worden om te combineren.
Gelogd
RJ
Offline
Berichten: 778
Re:Bediening van industrielijntjes
«
Reactie #2 Gepost op:
17 August 2010, 12:35:13 »
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb Enschede als voorbeeld genomen, het mag natuurlijk ook ergens anders in NL zijn in de tijd dat de losplaatsen nog bediend werden. De vraag slaat ook op de losplaatsen. Werd daar 1 keer per dag de oude wagens weggehaald en de nieuwe gelijk geplaatst of kwamen 's ochtends de nieuwe wagens en werden ze 's avonds weer opgehaald, zodat er 's nachts geen wagens op t emplacement achterbleven?
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Bediening van industrielijntjes