Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Yet Another Servo Decoder door spock
Vandaag om 21:02:54
Artitec 6300 door ModelWessel
Vandaag om 20:57:33
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
Vandaag om 20:55:12
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
Vandaag om 20:35:22
Raadplaatje door Rick
Vandaag om 20:29:44
Rocky Rail 6400 door W. Dagevos
Vandaag om 20:23:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 20:23:30
sein decoder Z21 10837 programeren door n-driver
Vandaag om 20:18:02
Z21 Pro Link en Wifi door n-driver
Vandaag om 20:13:43
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 19:46:22
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
Vandaag om 19:44:52
Project seaside Germany door Frank 123
Vandaag om 19:35:40
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 19:28:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:23:43
MoBaBro.de door henk
Vandaag om 19:22:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door prutser
Vandaag om 19:22:11
Nederlands-materieel in Spoor-1 door FritsT
Vandaag om 19:20:09
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 19:18:31
Mijn geweatherde modellen door Casmir
Vandaag om 19:09:06
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door 1200blauw
Vandaag om 19:06:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 18:49:17
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:34:24
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 17:49:25
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 16:22:48
Een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 16:04:50
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 15:52:07
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door borotof
Vandaag om 15:36:47
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 15:29:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 15:20:15
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 15:13:40
  

Auteur Topic: Esu 52600  (gelezen 2915 keer)

NL-modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1127
    • Windhoven
Esu 52600
« Gepost op: 20 December 2009, 13:56:48 »
Ik heb 2 locomotieven met een Esu 52600 decoder erin. Nu hebben beide locomotieven ook veel last van zomaar stoppen op de baan. Ik zou deze decoders graag willen aanpassen met een extra buffer condensator zodat ze niet bij elk klein vuiltje meer stil vallen. Maar waar moet ik deze plaatsen op de decoder?

De foto's van de decoder zijn hier te vinden op de site van Esu.


Johan

Brenner

  • Offline Offline
  • Berichten: 46
Re:Esu 52600
« Reactie #1 Gepost op: 27 December 2009, 22:35:37 »
Dat lichtbruine blokje is de enige condensator van betekenis op het printje.
Ik zou daar eens een flinke condensator parallel aan zetten, zo'n 470 uF - 35V

Daarna de verlichting aan, motor stil en de baanspanning eraf.
Vervolgens goed kijken hoeveel langer het duurt eer de verlichting dooft.

Als dat inderdaad tenminste 1-2 seconden langer duurt, heb je de juiste
condensator te pakken.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22624
Re:Esu 52600
« Reactie #2 Gepost op: 27 December 2009, 22:44:17 »
Vreemd, de LoPi 3 heeft daar niet of nauwelijks last van. Het lijkt me een beetje het paard achter de wagen spannen. Over welke locomotieven hebben we het?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

NL-modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1127
    • Windhoven
Re:Esu 52600
« Reactie #3 Gepost op: 02 January 2010, 17:49:05 »
Niet helemaal vreemd het is ook maar een lokpilot v2.0  ;D
Johan

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22624
Re:Esu 52600
« Reactie #4 Gepost op: 02 January 2010, 17:52:03 »
Verrek, je hebt gelijk. De 52600 was de LP2. Ik was vergeten dat de LP2 ook al was voorbereid op de 21-polige stekker.
« Laatst bewerkt op: 02 January 2010, 17:55:37 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

NL-modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1127
    • Windhoven
Re:Esu 52600
« Reactie #5 Gepost op: 07 March 2010, 20:10:58 »
Eindelijk goed opgelost:
Deze post uit het topic: Lokpilot V1.0 en V2.0 bufferen
Heeft enorm geholpen.

De bedoeling van het bufferen van een decoder is compenseren van slechte stroomafname bij met name 3 of 4-assige loks en bij vervuilde spoorstaven. De elco neemt dan als het ware even de stroomvoorziening over teneinde de lok aan de gang te houden. Heeft niets met een brug of een gelijkrichter te maken.



Voor de LoPi V1.0 heb ik inmiddels een oplossing, ik zoek nog naar een mogelijkheid voor de V2.0 serie.

Gr, Ben.

Exact dit zelfde heb ik ook kunnen doen met de 52600. Bovenste vrije soldeer eilandje dat iets langer is is de Massa, en de andere U+ is als ik het goed heb de blauwe draad. Hoe groter de waarde van de elco hoe beter het werkt, helaas was de elco iets te groot waardoor de kap niet meer dicht kon ;D Voorlopig een iets lagere waarde elco gebruikt en het verschil met of zonder merk je toch wel.
Johan