Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 00:24:08
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 00:22:16
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door hmmglaser
Vandaag om 00:09:52
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
11 December 2025, 23:53:24
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
11 December 2025, 23:35:08
Alternatieven voor servo's door Albert de Heer
11 December 2025, 23:32:05
ratelende 1300 van Electrotren door B2
11 December 2025, 23:09:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
11 December 2025, 22:26:45
Roco digitaal rijden Mulimaus... is z21 Start wel nodig? door Petertje
11 December 2025, 22:05:55
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
11 December 2025, 21:53:30
Roco 2025 door 1200blauw
11 December 2025, 21:48:34
AMC Amsterdamse Modelbouw Club door schipcas
11 December 2025, 20:58:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
11 December 2025, 20:04:05
Bauarbeiten im gange door 741230
11 December 2025, 19:57:35
De (3d) knutsels van Ronald. door Sven
11 December 2025, 19:55:30
De Projecten van RetroJack door RetroJack
11 December 2025, 19:44:51
Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22 door puntenglijder
11 December 2025, 19:24:13
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Wim1969
11 December 2025, 17:25:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door tothebeach
11 December 2025, 16:57:00
Info gezocht voor vakantie Dortmund of Dresden 2026 door tijgernootje
11 December 2025, 16:38:46
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Ronald Halma
11 December 2025, 16:22:16
Piko Hobby lok welke condensator er uit? door Herb73
11 December 2025, 16:21:37
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
11 December 2025, 16:21:01
Rivarossi br 56 HR2891S door rhberk
11 December 2025, 15:21:40
13 december modelspoorbeurs Houten door Peter J K
11 December 2025, 15:18:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
11 December 2025, 13:35:37
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
11 December 2025, 13:35:20
Plux12/16/22 Functiedecoder voor Roco 64205/64209 door Albert de Heer
11 December 2025, 13:16:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
11 December 2025, 12:44:51
Uit de hand gelopen hobby: Trambaan op zolder. door odaoda
11 December 2025, 12:35:51
  

Auteur Topic: Treinheld in de kou  (gelezen 12986 keer)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #75 Gepost op: 05 January 2010, 12:27:06 »
Maar wat voor mij blijft staan is de toestemming van de knooppuntcontroller van NSR en de dienstleider. Er zijn dus meer partijen bij geweest, en die lijken hier niet verder op aangesproken te worden. Ik denk dat 'em daar nou juist de angel zit in dit verhaal die steekt.

Die weten toch niet welk poppetje in welke trein zit? Zij gaan ervan uit (en terecht) dat er de juiste persoon zit, sterker nog, het zal ze worst wezen, ze geven Pietje niet een andere route dan Jantje. Zij hoeven alleen maar de trein door de juiste wissels te laten lopen om het van A naar B te beveiligen. Het is eigenlijk kinderachtig om die lui erbij te betrekken die er helemaal niks mee te maken hebben. Misschien bedoeld om de schuld te "verdelen" en het per hoofd minder erg te maken.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #76 Gepost op: 05 January 2010, 12:44:11 »
Met andere woorden, ze verwachten dat iedereen zich aan de procedures houdt.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5449
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #77 Gepost op: 05 January 2010, 12:46:25 »
Ik blijf daarom van mening dat het terecht is om als NSR een signaal af te geven dat de man buiten zijn boekje is gegaan. Maar gezien de bijzondere omstandigheden vind ik schorsing of andere consequenties niet terecht.
RETROBAHN A.G.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4087
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #78 Gepost op: 06 January 2010, 01:48:53 »
Met andere woorden, ze verwachten dat iedereen zich aan de procedures houdt.

- Peter
En als iemand dat dus niet doet, dan valt dat logischerwijs nieteens op...

Bedoel, heeft deze man de treindienstleider gebeld met  "Hey mcn trein 891343 hier, we staan er weer helemaal klaar voor op spoortje 9" zoals de TRDL vele telefoontjesop een dag krijgt of heeft ie zich gemeld "Ik ben toevallig machinist en ik kan deze trein wel naar Utrecht brengen aangezien het personeel er nog niet is"...

Daartussen zit nog een enorm grijs vlak met een hoop valkuilen ten opzichte van normale dagelijkse situatie´s met eveneens een hoop gevolgen...

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #79 Gepost op: 06 January 2010, 17:37:24 »
Logischerwijs heeft ie eerst met de KnoCo NSR gebeld om toestemming, en daarna pas de trdl. Die heeft er in wezen inhoudelijk dus niks mee te maken.

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1036
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #80 Gepost op: 06 January 2010, 17:39:23 »
Waar kan ik spoorjargon vinden?
Ken niet alle afkortingen, weet bijv. niet wat KnoCo is....

Mvg,

Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #81 Gepost op: 06 January 2010, 18:07:08 »
Heb geen enkel idee hoor maar ik gok op Knooppunt Coördinator?
 :)

Jeroen
We're all riders on this train.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4087
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #82 Gepost op: 08 January 2010, 01:10:48 »
Controller  ;)

Treintje_komt_zo

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #83 Gepost op: 08 January 2010, 09:56:51 »
LS

Als dagelijkse reiziger heb ik hierover toch een aantal achtergrond vraagjes:
- Bij een auto heb je een contactslot met sleutel. Hoe gaat dat bij zo'n trein? Volgens mij niets toch?
- Moet een persoon niet inloggen op een of ander systeem zodat bekend is waar welke trein uithangt, waar ie heeb gaat en wie erop zit?
- Als bovenstaande zo is, dan lijkt me dit makkelijk te koppelen aan een database.......

Wie weet het antwoord?