Dit is een 16 bits input/output module met een verbinding tot Loconet. Men kan er seinen, wissels, stroomsensors, drukknoppen, ... op aansluiten. Nu ook met knipperende uitgangen en 4-wegs sein uitgang, Wissel terugmelding en extra opcode mogelijkheid voor ingangen. Functioneel zet dit systeem een 0 of +5 volt ingangs signaal om naar een Loconet commando en/of zet een Loconet commando om in een 0 of +5 volt signaal, en dit voor 16 onafhankelijke bits. Het doet ook een software de-bounce van een input.
Wat ook mogelijk is (en zo zou ik het uitwerken), is een kastje met schakelaars zoals jij dat in gedachten hebt welke direkt de schakelcommando's uitzend via LocoNet. De LocoIO print is daarvoor uitermate geschikt, alleen zul je zelf software voor de processor moeten schrijven welke na het aktiveren van een ingang een OPC_SW_REQ op het LocoNet zet om je wissel te schakelen. Zelf ben ik nog niet zo ver dat ik dat voor elkaar krijg, maar daar wordt aan gewerkt . Als je geen mogelijkheid hebt om zelf software te maken voor de processor, dan zou ik mogelijkheid 1 verder onderzoeken.
IO 13 is drukknop actief laag dat zend OPC_SW_REQ (0xB0) codesIO 14 is een blok detectie actief hoogIO 15 is een blok detectie actief laagIO 16 is een schakelaar dat zend OPC_SW_REP (0xB1) codes
Hoi Remco,Voorheen had ik er s88 onder zitten, wat een ramp .Niet goed werkende terugmeldingen en erg veel spookmeldingen,